آیت الله مکارم شیرازی | حمایت خود را از طرح هجرت طلاب اعلام کرده ام

خانه / علما وسخنرانان / آیت الله مکارم شیرازی | حمایت خود را از طرح هجرت طلاب اعلام کرده ام

ما حمایت خود را نسبت به هجرت طلاب از قم و تبلیغ در مناطق مختلف کشور اعلام کرده‌ایم و هم اکنون نیز به کسانی که هجرت کنند شهریه بیشتری پرداخت می‌کنیم

حضرت آیت الله  مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید در دیدار با رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه ضمن تقدیر از فعالیت‌های مرکز خدمات بیان فرمودند: فعالیت‌های این مرکز ابتکاری، امیدوار کننده و رو به جلو است و هر خدمتی که انجام دهید ذخیره یوم المعاد شما خواهد شد.

ایشان بیان کردند: اگر انسان رو به جلو حرکت کند همواره پویا و برومند است و ان شاء الله هر سال بتوانید رو به جلو حرکت کنید تا مرکز خدمات پویا باشد.

معظم له ابراز داشتند: یکی از مهم‌ترین مشکلات حوزه تمرکز طلاب در شهر قم است و دائماً به آن اضافه شده و مهاجرت کمتر صورت می‌گیرد و بخشی از مسئولیت برای رفع این مشکل بر عهده مرکز خدمات است.

ایشان تصریح کردند: اگر طرحی اندیشیده شود که برای حضور طلبه در قم حدی گذاشته شود که پس از این مدت در صورت اشتغال نداشتن به تدریس یا تحقیق از قم هجرت کنند ما حاضریم از این طرح حمایت کنیم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: ما حمایت خود را نسبت به هجرت طلاب از قم و تبلیغ در مناطق مختلف کشور اعلام کرده‌ایم و هم اکنون نیز به کسانی که هجرت کنند شهریه بیشتری پرداخت می‌کنیم.

ایشان عنوان کردند: در بخش مسکن باید برنامه‌ریزی‌هایی صورت گیرد که تملک مسکن موجب نشود، طلبه در قم ماندگار شود و برای رسیدن به این هدف ساخت مسکن‌های سازمانی می‌تواند یکی از راهکارها باشد.

این مرجع تقلید یکی از مهم‌ترین مشکلات طلاب را مشکل ازدواج عنوان کردند و افزودند: برنامه‌های مرکز خدمات در آموزش زوج‌های جوان طلبه قابل تقدیر است و باید این فعالیت‌ها را برای کاهش مشکلات طلاب یا فرزندانشان افزایش دهد.

ایشان بیان کردند: مدیران حوزه باید ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر داشته باشند؛ چراکه ارتباط نزدیک و مبادله اطلاعات می‌تواند بسیاری از مشکلات حوزه را کاهش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *