آیین گرامیداشت شهدای مدافع امنیت و شاهچراغ در شهرکرد+ تصویر

خانه / پیروان عترت / احکام بانوان(پیروان عترت) / آیین گرامیداشت شهدای مدافع امنیت و شاهچراغ در شهرکرد+ تصویر

 همزمان با سراسر کشور آیین گرامیداشت شهدای مدافع امنیت و شاهچراغ در امامزادگان شهرکرد همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار شد.

آیین گرامیداشت شهدای مدافع امنیت و شاهچراغ

 همزمان با سراسر کشور آیین گرامیداشت شهدای مدافع امنیت و شاهچراغ در امامزادگان شهرکرد همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع امنیت استان و شهدای مظلوم حادثه تروریستی حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ علیه السلام  شیراز با حضور معاون سیاسی استاندار، فرماندهان نظامی و انتظامی، مسئولان و خانواده های معظم شهدای امنیت استان و اقشار مختلف مردم در آستان مقدس امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما شهرکرد برگزار شد.

در این مراسم با شکوه امام جمعه موقت شهرکرد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع امنیت استان، شهادت مظلومانه جمعی از زائرین و مجاورین حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ علیه السلام شیراز در حادثه تروریستی

را تسلیت گفت.

حجت الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن فاطمی با قرائت حدیث شریف “عَلَامَاتُ الْمُؤْمِنِ خَمْسٌ صَلَاةُ الْإِحْدَى وَ الْخَمْسِینَ وَ زِیَارَةُ الْأَرْبَعِینَ وَ التَّخَتُّمُ بِالْیَمِینِ وَ تَعْفِیرُ الْجَبِینِ وَ الْجَهْرُ بِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ‏” گفت: بر اساس فرموده حضرت امام حسن عسکری علیه السلام، مؤمن پنج نشانه دارد: “اقامه ۵۰ رکعت نماز (مجموع واجبات و مستحبات)”، خواندن “زیارت اربعین”، “انگشتر عقیق در دست راست کردن”، “در سجده پیشانی بر خاک قراردادن” و بلند گفتن “بسم الله الرحمن الرحیم در نماز “.

رییس حوزه علیمه امامیه شهرکرد به اقتدار ایران اسلامی در دنیا اشاره کرد و افزود: این عزت و اقتدار مدیون رهبری های امامین انقلاب،خون پاک و مطهر شهدا، فداکاری ایثارگران و حضور با بصیرت مردم ولایتمدار در عرصه های مختلف انقلاب است که همه ما باید قدردان این نعمت بزرگ الهی باشیم.

امام جمعه موقت شهرکرد به لزوم جهاد تبیین اشاره کرد و ادامه داد: امامین انقلاب در چهار دهه گذشته تلاش کردند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مایه شرف و افتخار اسلام باشد، این نظام مقدس با همه دشمنی ها و تحریم ها توانسته است در عرصه های مختلف، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، علمی، نظامی و معنوی پیشرفت های بسیار زیادی داشته باشد و ئوطئه های دشمنان را خنثی کند.

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی تصریح کرد: اقتداری که جمهوری اسلامی ایران از نظر آگاهی، بصیرت، نظامی و … به دست آورده است به هیچ عنوان با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست، ایران فعلی با ایران 50 سال پیش بسیار متفاوت است،خواری و خفتی که در زمان قبل از پیروزی انقلاب، حکومت ایران در مقابل قدرت‌های جهان داشت بسیار جانسوز بود که با  رهبری های امامین انقلاب و همراهی آحاد مردم، ایران اسلامی از آن پیچ‌ها پر خطر به سلامت عبور کرده و اکنون در اوج افتخار است.

وی ادامه داد: امروز شیعیان و نظام اسلامی در کل دنیا و خاورمیانه در اوج افتخار و سربلندی قرارگرفته و این امر باعث شده که دشمنان نظام از این اقتدار کشور و نظام هراس داشته باشند و دست به اقدامات تروریستی و ایجاد تفرقه در بین مردم اقدام کنند.

امام جمعه موقت شهرکردبا اشاره به اینکه به برکت انقلاب اسلامی و نهضت اسلامی و تبلیغ دین و تشیع در تمام عالم گسترش پیدا کرده و کشور ایران به عنوان یک کشور مطرح در دنیا تبدیل شده است، گفت: دشمن برای براندازی اقتدار نظام اسلام دست به این اغتشاشات زده و افرادی که دست نشانده و فریب خورده خودشان هستند را برای براندازی نظام اجیر کرده، درحالی که ملت بصیر و همیشه در صحنه ایران و همچنین نیروی انتظامی و نظامی اجازه نخواهند داد دشمن به توطئه خود دست پیدا کند.

رییس حوزه علیمه امامیه شهرکرد افزود: دشمنان نظام زمانی که در میز مذاکرات به نتیجه مطلوب خود دست پیدا نکردند و در دولت کنونی نیز به نتیجه مطلوب خود دست پیدا نکردند، به دنبال ایجاد تفرقه در بین مردم هستند، در حالی که دولتمردان و مردم ایران زیر بار زور نخواهند رفت.

امام جمعه موقت شهرکرد اظهارداشت: راهی که ملت ایران در آن مسیر حرکت می‌کند، راه امام زمان ارواحنافداه است و بسیاری از این اغتشاشگران، افراد فریب خورده دشمن هستند که تظاهر به کنارگذاشتن حجاب و دین می‌کنند و در اقدامات کور کورانه به مقدسات اسلام ضربه می‌زند.

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی به اقتدار و مظلومیت نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی در کشور در موضع قدرت و صلابت قراردارد و دشمن از این اقتدار در هراس است و برای همین به دنبال ضربه زدن به این نیرو است تا اقتدار و تمامیت این نیرو را زیر سوال ببرد.

اقامه نماز مغرب و عشاء، تلاوت آیات نورانی قرآن کریم، خیر مقدم گویی و ایراد سخن مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان حجت الاسلام حسن امیری، سخنرانی سرهنگ یاری جانشین انتظامی استان، اجرای گروه سرود، مداحی یکی از مداحان اهلبیت عصمت وطهارت علیهم السلام، روایتگری و تجلیل از خانواده معظم شهدای امنیت استان، از دیگر برنامه های این مراسم با شکوه بود.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاس: علی ترکی

پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *