ابزار شعر و هنر باید در جهت تبین زوایای اسلام ناب و معرفی چهره خبیث دشمن به کار گرفته شود

خانه / استان ها / ابزار شعر و هنر باید در جهت تبین زوایای اسلام ناب و معرفی چهره خبیث دشمن به کار گرفته شود

SAM_4634

توصیه های مهم امام جمعه شهرکرد به مداحان و شعرا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ جمعی از مسئولین هیئات مذهبی، مداحان، شعرای آئینی و شاعران جوان و پیشکسوت استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد دیدار کردند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام  گلپایگانی در این دیدار توانایی سرودن شعرو مدیحه سرایی را هنری خدادادی و ظرفیتی بسیار ارزشمند خواند و گفت: شما هنرمند هستید و این هنر را خدای متعال به شما عطا کرده و باید این هنر در جهت رضای خدای متعال و اعتلای ارزش های اسلامی به کار گرفته شود.

امام جمعه شهرکرد گفت:شعرا و مداحان باید با اشعار و مدیحه سرایی های جذاب و زیبای خودشان زبان فارسی را پاس بدارند تا جایی که حتی بتوانند به واسطه همین هنرنمایی خودشان زبان فارسی را به سراسر دنیا گسترش دهند.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: زبان فارسی زبان بسیار شیرین و جذابی است که شما شاعران و مداحان می توانید با هنرنمایی هایی خودتان این زبان شیرین و پرجاذبه را به جهانیان معرفی کنید.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام افزود: بکوشید زبان فارسی را با اشعار ارزشمندتان و نه تنها شعر بلکه داستان ها و رمان های جذاب و زیبا، مهد گسترش معارف ناب اسلامی و انسانی قرار دهید و به جامعه عرضه کنید و جهان بشری را متوجه این ظرفیت بسیار غنی کنید.

امام جمعه شهرکرد به روز بودن را یکی از مولفه های بسیار مهم شعرا و مداحان دانست و تصریح کرد: باید نیازهای روز جامعه در اشعار و هنرنمایی های ما مورد توجه جدی باشد و به این وسیله بتوانیم نیازهای فکری و فرهنگی جامعه را تامین و به اذهان آنان تزریق کنیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان افزود:زبان شعر باید جامعیت داشته باشد جامعیتی که معرف همه آیات الهی باشد که در همین زمینه ما می‌توانیم به واسطه اشعار خودمان نعمت های الهی ازجمله طبیعت بکر و زیبای  استان، معرفی گیاهان دارویی، استعدادهای کشاورزی، استعدادهای دامی، باغی و توانمندی های آبی استان را معرفی کنیم که همین امر خود موجب آبادانی استان نیز خواهد بود.

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر این که زبان شعر باید در جهت تشویق و پرورش استعدادها به کار گرفته شود افزود: شعرا و مداحان می توانند استعداد ها و شکوفایی هایی اعم از فکری، هنری، صنعتی، اقتصادی افراد جامعه را به واسطه اشعار و مدیحه سرایی های خودشان تشویق و تقویت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام بر لزوم به کار گیری زبان شعر در تبیین و ترویج منویات ولی فقیه تاکید کرد و گفت: باید منویات رهبر معظم انقلاب به عنوان ولی فقیه و نائب امام عصر(عج) پیرامون مسائل مختلف همچون اخلاق محوری، عدالت محوری، استکبار ستیزی، انقلابی بودن، اقتصاد مقاومتی، چرایی و ماهیت مذاکره، رشد علمی، حرکت به سمت دانش بنیان کردن همه امور در قالب شعر و مدیحه برای جامعه تبیین شود.

نماینده ولی فقیه در استان در توصیه دیگری خطاب به مداحان و شعرا گفت: ابزار شعر و مدیحه سرایی ما باید در جهت بیان و انتقال دستاوردها و برکات انقلاب اسلامی ایران در زمینه های علمی، فرهنگی، دینی، عمرانی، اقتصادی و سیاسی به جامعه به ویژه نسل جوان باشد

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با تاکید بر این که ابزار شعر و هنر باید در جهت تبین زوایای اسلام ناب و معرفی چهره خبیث دشمن به کار گرفته شود خاطرنشان کرد: امروز یکی از ضایعات و خطرات پیش روی جامعه تلاش دشمن برای مخدوش کردن چهره اسلام ناب و جدا کردن مردم از این  گوهر ارزشمند و معرفی اسلام سکولار و متجر به جای آن است که مداحان و شعرا در بصیرت افزایی و  روشنگری این امر مهم نقش آفرین هستند.

در ابتدای این دیدار، ۸ نفر از مداحان و  شاعران، مدیحه و اشعار خود را در حضور نماینده ولی فقیه در استان قرائت کردند.

تلاوت آیات نورانی قرآن مجید، تقدیم بسته فرهنگی ، خیر مقدم گویی ،حجت الاسلام مرتضوی مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان و ارائه گزارش حمیدرضا توسلی رییس کانون مداحان وشاعران آیینی و جانشین قشربسیج مداحان و هیئات مذهبی استان از دیگر برنامه های این مراسم با شکوه بود.

همچنین شاعران نماز مغرب و عشاء را به امامت نماینده ولی فقیه در استان اقامه و روزه‌ی خود را همراه با ایشان افطار کردند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *