اتباع مصری فراری از داعش وارد قاهره شدند + عکس

خانه / تازه ها / اتباع مصری فراری از داعش وارد قاهره شدند + عکس

اتباع مصری فراری از داعش وارد قاهره شدند + تصاویر

کشور تونس طرح بازگرداندن اتباع مصری سرگردان در این کشور را، به کشورشان آغاز کرده است.

آن دسته از مصریان مقیم لیبی که در پی قتل ۲۱ شهروند مسیحی مصری به دست تروریست‌های داعش در لیبی با تهدیدات جدی مواجه شدند، به اجبار خاک لیبی را به مقصد تونس ترک کردند تا از خاک این کشور و با هماهنگی به عمل آمده میان قاهره و تونس، بتوانند خود را به مصر برسانند.

هم زمان با طرح دولت تونس برای بازگردان اتباع مصری به کشور مصر، معترضان تونسی گذرگاه رأس جدیر در مرز مشترک با لیبی را مسدود کردند تا مصری‌هایی که با استفاده از این گذرگاه سعی می‌کردند از لیبی وارد تونس شوند با مشکلاتی روبرو شوند.

انتقال اتباع مصری به کشور مصر، از فرودگاه جربه جرجیس در جنوب تونس آغاز شد و شب گذشته حدود ۲۰۰ مصری با یک فروند هواپیمای خطوط هوایی مصر از فرودگاه بین المللی جربه جرجیس در استان مدنین به مقصد قاهره حرکت کردند.

«ایمن مشرفه» سفیر مصر در تونس در این باره گفت: ۱۸۷ مصری با یک فروند هواپیمای خطوط هوایی مصر فرودگاه جربه را به مقصد قاهره ترک کردند و وارد مصر شدند. روند انتقال اتباع مصری از تونس به کشور مصر ادامه خواهد یافت و ممکن است برای سرعت بخشیدن به این کار، از مسیر دریایی نیز استفاده شود.

وی افزود: مصریانی که خاک لیبی را به مقصد تونس ترک کرده و وارد خاک تونس شده‌اند در این کشور باقی نخواهند ماند، آنان فقط از تونس به عنوان مسیری برای رسیدن به مصر بهره می‌برند. مقامات مصری و تونسی در این زمینه هماهنگی‌های لازم را انجام داده‌اند.

سفیر مصر در تونس دلیل انتخاب فرودگاه جربه برای انتقال اتباع مصری به مصر را نزدیک بودن این فرودگاه به مرز مشترک تونس و لیبی دانست.

«بلحسن وسلاتی» سخنگوی وزارت دفاع تونس نیز گفته است برای انتقال امن اتباع مصری از تونس به کشور مصر، هماهنگی‌هایی میان واحدهای نظامی و امنیتی تونس انجام شده است.

گفتنی است گروه تکفیری داعش هفته گذشته با انتشار ویدئویی از سر بریدن ۲۱ قبطی مصری در ساحل دریای مدیترانه خبر داد و تهدید کرد که شمار بیشتری از پیروان کلیسای مصر به اتهام محاربه ربوده و ذبح خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *