ارتش سوریه در حال بازپس گیری میادین «جزل» و «الشاعر»

خانه / مطالب و رویدادها / ارتش سوریه در حال بازپس گیری میادین «جزل» و «الشاعر»

یک منبع نظامی سوریه از پیشروی خوب ارتش سوریه و نیروهای پشتیبان آن در حومه شرقی حمص برای آزادی میدان‌های نفت و گاز این منطقه و همچنین درگیری شدید با داعش در نقطه راهبردی مثلث تدمر خبر داد.

یک منبع نظامی سوریه در این کشور اظهار داشت: نیروهای ارتش سوریه و متحدانش در ادامه عملیات نظامی خود در محور حومه شرقی حمص به میدانی نفتی جزل نزدیک شدند.

وی با بیان اینکه یگان های ارتش سوریه کمتر از چهار کیلومتر تا این میدان مین گذاری شده توسط داعش فاصله دارند، افزود: پیاده نظام ارتش سوریه و متحدانش به پیشروهای خود به سمت میدان نفتی شاعر ادامه داده و به زودی آنجا را تحت تسلط کامل خود می گیرند و همزمان صفوف تروریست های داعش نیز در آنجا از هم فروپاشیده و شاهد عقب نشینی یکسره آن ها از منطقه هستیم.

 

 

منبع سوری گفت: یگان های مهندسی نظامی نیز در حال خنثی کردن صدها بمب دستی هستند که توسط داعش در مسیر میدان های نفتی و گازی و راه های منتهی به منطقه البیارات الغربیه کاشته شده تا با پاک سازی مسیر، کار نیروهای ارتش تسهیل شده و تسلط بر چاه ها را سرعت بخشند.

وی در خصوص عملیات آزادسازی شهر تدمر نیز اظهار داشت: پیاده نظام ارتش سوریه و متحدانش به درگیری با داعش و پیشروی خود به سمت دروازه شهر ادامه می دهند.

این منبع با اشاره به نزدیکی ارتش سوریه به مثلث راهبردی تدمر و به طور مشخص نقطه تقاطع حمص-دمشق- تدمر که نقطه اتصال اصلی بین این سه منطقه محسوب می شود، گفت: تسلط بر این منطقه یکی از مهم ترین اهداف کنونی نیروهای ارتش سوریه است تا پایگاهی برای آغاز عملیات نظامی دیگری در حمله به قلب شهر تدمر باشد.

وی افزود: در پیرامون ارتفاعات الطار و الهیل که تحت سیطره داعش است، عملیات نظامی به حملات نیروی هوایی روسیه و سوریه محدود می شود که مراکز تجمع تروریست ها را هدف می گیرند و پیشروی های ارتش سوریه در این منطقه به دلیل ارتفاع بلند کوه ها به کندی صورت می گیرد.

منبع سوری گفت: درگیری هایی نیز بین ارتش سوریه و نیروهای پشتیبان آن با گروهی مسلح که تلاش داشتند از سمت محسه در جنوب غرب قریتین نفوذ کنند جریان دارد اما ارتش این عملیات را ناکام گذاشته و یک خودری زرهی تروریست ها را با سرنشینان آن منهدم کرد.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *