ارتش سوریه و نیروهای مقاومت، داعش را در «الباب» حلب محاصره کردند

خانه / مطالب و رویدادها / ارتش سوریه و نیروهای مقاومت، داعش را در «الباب» حلب محاصره کردند

گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد نیروهای مقاومت و ارتش سوریه توانستند داعش را در الباب محاصره کنند.

20 روز از آغاز عملیات ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در ریف جنوبی «الباب» در استان حلب میگذرد.

گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه وابسته به معارضان گزارش داد که نیروهای مقاومت با پشتیبانی توپخانه‌ای روسیه، گروه تروریستی داعش  را در الباب محاصره کردند؛ شهری که یکی از بزرگترین مراکز تحت اشغال داعش در سوریه است و ترکیه با دیگر گروههای مسلح تحت حمایت خود در شمال آن حضور دارد.

به گزارش این گروه، نیروهای مقاومت در پایان نوزدهمین روز عملیات خود (دیروز) در این منطقه، توانستند در «تل عویشه» پیشروی داشته باشند؛ منطقه ای که در چند صد متری راه ارتباطی الباب و ریف شرقی حلب به استانهای الرقه و دیرالزور قرار دارد.

نیروهای سوری پیش از آزادسازی تل عویشه موفق شده بودند روستای عویشه را آزاد کنند و بدین ترتیب داعش را در شهر الباب و شهرکهای «بزاعة، قباسین و تادف» محاصره کردند.

همزمان با عملیات نیروهای سوری، نیروهای متجاوز ترکیه و گروههای تروریستی حاضر در عملیات موسوم به «سپر فرات» عملیاتی در شرقی بزاغه و جنوب شرق آن انجام دادند که ناکام ماندند.

اما نیروهای مقاومت با عملیات خود بر راه ارتباطی محور جنوبی منطقه الباب به سایر مناطق سوریه سیطره پیدا کردند.

این پیشروی درست 24 ساعت پس از شکست نیروهای ترکیه و تروریستی در تثبیت مواضع خود در شهرک البزاغه صورت گرفت؛ به گونه ای که داعش بلافاصله آن را مجددا اشغال کرد.

دیده بان همچنین به نقل از منابع موثق گزارش داد که داعش در پایان ژانویه سال جاری از ترس محاصره، فرماندهان و خانواده های عناصر خود را از این شهر خارج و به مناطق تحت اشغال خود در سوریه فرستاده است.

منبع: سوریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *