استقبال از کاروان پیاده انصارالحسین (علیه لسلام)

خانه / استان ها / استقبال از کاروان پیاده انصارالحسین (علیه لسلام)

%da%a9%d8%a7%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%86

مردم شهر بروجن، از کاروان پیاده انصارالحسین (علیه السلام) استقبال و آنان را تا گلزار شهدای این شهر همراهی کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام مجید الهیان رئیس اداره بروجن با اعلام این خبر گفت: کاروان پیاده انصار الحسین (علیه السلام) در قالب 110نفر عاشق حسین بن علی (علیه السلام) روز 19 شهریور از شهر مقدس مشهد به سمت کربلای معلی حرکت کرده اند.

حجت الاسلام الهیان افزود: این کاروان 22مهر ساعت 15 عصر به شهر بروجن رسید و مورد استقبال مردم شهر بروجن قرار گرفت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گفت: جوان ترین فرد این کاروان15 ساله و مسن ترین آنها74 ساله است و در این کاروان رو شن دل 46 ساله ای نیز وجود دارد که به عشق سید الشهداء عازم کربلای معلی شده است .

وی خاطر نشان کرد: این کاروان طبق برنامه ریزی انجام شده 20 آبان از مرز شلمچه وارد خاک عراق خواهند شد .

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تصریح کرد: هدف این کاروان از انجام این کار، زنده نگه داشتن قیام عاشورا، احیای امر به معروف و نهی از منکر، اشاعه فرهنگ و نهضت عاشورا و تجدید میثاق با شهدای هشت سال دفاع مقدس است.

حجت الاسلام الهیان گفت: هزینه های این کاروان به صورت صد در صد مردمی است و از هیچ ارگان و نهادی حمایتی صورت نگرفته و هر یک از این افراد مبلغ یک میلیون و پانصد هزار تومان بابت هزینه ی سفر پرداخت نموده اند.

وی افزود: وجه تمایز این سفر با سال های گذشته این است که هر ساله این کاروان تا مرز شلمچه پیاده می رفتند و بقیه مسیر را سواره طی می نمودند، اما امسال مدت 15 روز در خاک عراق هم پیاده روی می کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی افزود: 60 نفر از این کاروان اولین بار است که همراه کاروان هستند و این کاروان روز اربعین به کربلا خواهد رسید .

یادآور می شود، کانال تلگرام این کاروان به نشانی https://telegram.me/karevan_piyade راه اندازی و به منظور ارتباط مستقیم با این کاروان فعال است.

گفتنی است: امسال پانزدهمین سال است که کاروان پیاده انصارالحسین (علیه السلام) از مشهد مقدس با پای پیاده راهی کربلی معلی می شوند.

 پیاده روی این کاروان، مسیر۲۶۰۰کیلومتری مشهد تا کربلای معلی است.

 انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *