اصلی‌ترین درس اربعین تلاش برای زنده ماندن یاد شهداست

خانه / استان ها / اصلی‌ترین درس اربعین تلاش برای زنده ماندن یاد شهداست

%d9%82%d8%a7%d8%b3%d9%85%db%8c-%d9%85%d8%af%d8%a7%d9%81%d8%b9

امام‌جمعه فرخ‌شهر گفت: باید قدردان و سپاسگزار رزمندگان، شهدا و صبر خانواده‌های مدافع حرم باشیم چراکه آنان رفتند تا پرچم زینب کبری سلام الله علیها تا ابد برافراشته بماند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام سیدمحمد احمدی در مراسم گرامیداشت هفتمین روز خاکسپاری نخستین شهید جامعه پرشکی کشور شهید مدافع حرم، محمدحسن قاسمی در مهدیه مصلای امام خمینی (ره)شهرکرد افزود:اصلی‌ترین درس اربعین تلاش برای زنده ماندن یاد شهداست.

امام‌جمعه فرخ‌شهر با اشاره به اینکه ادامه راه سرخ شهدا و تداوم حرکت شهدا با زنده نگه‌داشتن یاد این عزیزان است، ادامه داد: بنابراین تلاش و مجاهدت برای رساندن پیام خون شهیدان در حد شهادت ارزش دارد، این پیام مهم اربعین است.

احمدی بابیان اینکه حضرت حسین بن علی جهانی شده است ادامه داد:شعائر راهپیمایی اربعین عظمت و بزرگی حضرت سیدالشهدا علیه السلام را به رخ جهانیان می‌کشد به گونه ایی که حتی غیرمسلمانان نیز برای زیارت بارگاه این امام در راهپیمایی اربعین شرکت می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه راه شهیدان ماندنی وجاویدان است چون خود شهیدماندنی است یادآور شد:شهید محمدحسن قاسمی اشکفتکی جوانی بصیر،مؤمن،متقی،با بصیرت،شیفته شهادت بود که تصویری از شهدای دفاع مقدس را نشان می‌داد.

امام‌جمعه فرخ‌شهر ادامه داد: هستند بسیاری که بنا به دلایلی نتوانستند در راهپیمایی اربعین شرکت کنند، پس الآن که نتوانستیم همراه زائران پیاده اربعین باشیم حداقل آرزوی همراهی با آن‌ها را داشته باشیم.

احمدی توضیح داد: مدافعان حرم هدف عالی اسلام، انقلاب، عاشورا و… را می‌فهمند که این نشان از بصیرت آن‌ها است.

وی به ایستادن در برابر ولایت و در مسیر ولایت نبودن را از مصادیق شرک عنوان و تشریح کرد: رزمندگان و شهدای مدافع حرم حق بزرگی بر گردن ما دارند چراکه تروریست‌ها داعشی برای برآوردن نیات کفر و استکبار جهانی مرتکب جنایات زیادی می‌شوند و این مدافعان حرم هستند که در مقابل آن‌ها ایستاده‌اند.

حجت‌الاسلام احمدی بابیان اینکه آمریکا زمانی که دید دیگر گزینه نظامی برای شکست مقاومت در منطقه سودی ندارد، داعش را به راه انداخت، اضافه کرد: رزمندگان مدافع حرم به نیابت از مردم ایران برای جنگ با تروریست‌های تکفیری رفتند.

امام‌جمعه فرخ‌شهر با اشاره به ورود ناامنی‌ها در زمان جنگ تحمیلی به کشور یادآور شد: در آن زمان مرد و زن طعم تلخ این ناامنی را چشیدند اما مدافعان حرم با شجاعت و آگاهی اجازه ندادند امروز ناامنی‌ها وارد کشور شود و از کشور مردانه دفاع کردند.

وی خاطرنشان کرد: باید قدردان و سپاسگزار رزمندگان، شهدا و صبر خانواده‌های مدافع حرم باشیم چراکه آن‌ها رفتند تا پرچم زینب کبری سلام الله علیها تا ابد برافراشته بماند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *