اقتصاد مقاومتی رونق شرکت بوئینگ آمریکا نیست

خانه / استان ها / اقتصاد مقاومتی رونق شرکت بوئینگ آمریکا نیست

نکونام28

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، گفت: 17هزار شهید ترور در این کشور، یک ورق از کتاب قطور جنایات آمریکایی هاست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، بخش هایی از تفسیر آیات شریفه سوره توبه پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام گلپایگانی، افزود: آیات اول تا 38 سوره توبه پیرامون کفار مطالبی را بیان کرده و از آیه 38 به بعد، وارد بحث نفاق می شود و از منافقین وفتنه گران در جامعه اسلامی سخن می گوید.

وی، ادامه داد: بر اساس آیات قرآن کریم، منافقین و کفار از یک آبشخور آب می خورند و هر دو جهنمی هستند و باید از هر دوی اینها حذر کرد.

امام جمعه شهرکرد، ویژگی های منافقین را تشریح کرد و خودداری از حضور در عرصه های جهادی، تلاش فراوان برای وارونه جلوه دادن حقایق جامعه، بد ذات بودن، خواهان گرفتاری مسلمانان بودن، ظاهر سازی در نماز و زکات و انفاق،‌منفعت طلبی، اهمیت ندادن به بیت المال و استفاده مطابق میل خود از آن، تضعیف پیامبر و رهبر جامعه، عذر و بهانه آوردن برای کارها تفرقه افکنانه خویش، اظطراب و نگرانی از رسوا شدن و توجیه کارهای زشت خویش در موقع رسوایی، را از جمله این صفات منافقین و فتنه گران در جامعه اسلامی برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، با اشاره به طولانی بودن رشته نفاق، گفت: رشته نفاق در همه دورانها بوده و همه انبیاء با این اتفاق مواجهه بوده اند؛ اما این رشته نتوانسته راه انبیاء را خاموش کند و مسلمانان و مؤمنین نیز باید در برابر منافقین به هم پیوسته باشند و زیر چتر رهبری حرکت کنند.

وی، یکی از دغدغه های اهل تقوا را، بر اساس فرمایشات حضرت امام سجاد علیه السلام برشمرد و افزود: امام سجاد علیه السلام با استناد به آیه شریفه 60 از سوره مؤمنون، فرموده که مردان خدا و اهل ایمان تمام وظایفشان را به نحو مطلوب انجام می دهند؛ اما همچنان ترسناک و خوفناک هستند، که در برابر خدا چه چیزی عرضه می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، تأکید کرد: این خوف، به زندگی معنا می بخشد و جهت می دهد و زندگی را زیبا می سازد. متقیان نگران هستند که با وظایف خود چه کرده اند.

 

وی، در ادامه با گرامیداشت روز قدس، از حضور پرشور مردم استان، کشور و بیش از 80 کشور دنیا در آئین روز جهانی قدس و حمایت از مردم مظلوم فلسطین، گفت: این حرکت نشان می دهد، قدس زنده است و وضع رژیم صهیونیستی از هر زمانی بدتر و توخالی تر است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، یدک کشی پرچم حقوق بشر توسط جنایتکاران بین المللی را یادآور شد و تأکید کرد: 17هزار شهید ترور در این کشور، یک ورق از کتاب قطور جنایات آمریکایی هاست.

امام جمعه شهرکرد، با انتقاد از کسانی که حل مشکلات را در گرو رابطه با آمریکا می دانند، گفت: چرا باید کسی فریب آمریکای جنایتکار را بخورد؟ ، چرا باید بعضی های این آمریکا را منجی نشان بدهند و بگویند می خواهیم راه باز کنیم؛ مذاکرات نه برای راه باز کردن است و نه برای برداشتن موانع؛ اینها نه موانع را باز می کنند و نه اجازه می دهند راه باز شود.

وی، در پاسخ به چرایی اجازه مقام معظم رهبری برای انجام مذاکرات، خاطرنشان ساخت: مقام معظم رهبری،برای افشای چهره خبیث آمریکایی ها و فریب نخوردن نسل جوان اجازه مذاکرات را دادند؛ چون عده ای در کشور تلاش کردند بگویند باید با آمریکایی ها رابطه برقرار کنیم تا بتوانیم زندگی کنیم و زنده بمانیم.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری ، اضافه کرد: لازم بود عملاً پاسخ گفته شود و همه بدانند که این عهدشکنها هرگز با ما کنار نمی آیند. آنها دست برداشتن از شاخص های اصلی انقلاب اسلامی را از ما می خواهند و هسته ای و غنی سازی بهانه است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، در ادامه اهمیت جهاد کبیر را یادآور شد و گفت: اگر روی پای خود بایستیم، هم حیات خواهیم داشت و هم عزت و هم اقتصاد پویا؛ اگرچه سخت است؛ اما به خاطر همین سختی است که جهاد کبیر نامیده شده است.

وی، افزود: مؤمن باید با تدبیر و عقلانیت شر دشمن را به حداقل برساند و محکم راه را ادامه دهد.

امام جمعه شهرکرد با انتقاد از امضای قراردادهای بزرگ با شرکت های آمریکایی از جمله بوئینگ، که در حال اخراج بیش از 4هزار نیروی کار خود بوده است، این قراردادها را عامل نجات و رونق گرفتن آنها به بهای تعطیلی شرکت های تولیدی داخلی دانست و تأکید کرد: اقتصاد مقاومتی این نیست، مگر مشکل بزرگ ما هواپیماست؟ . قسمت بزرگ اقتصاد مقاومتی تدبیر است؛ اما در دشمنان در پسابرجام به فکر بلعیدن دارایی های ما هستند.

وی، با اشاره به تقابل اسلام انقلابی با اسلام سازش و تسلیم، انتظار جوانان مؤمن و انقلابی از دولتمردان و سیاستمداران تصمیم گیر کشور را نجات کشور از راه همین جوانان و تکیه به توانمندی های داخلی دانست و گفت: مسئولان و دولتمردان تلاش کنند، تحت تأثیر و نفوذ دشمن قرار نگیرند و دچار اشتباه در تحلیل نشوند، تا انقلاب از استحاله مصون بماند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *