امام صادق علیه السلام از تمام فرصت‌ها برای نهادینه کردن مکتب اهلبیت استفاده کردند

خانه / استان ها / امام صادق علیه السلام از تمام فرصت‌ها برای نهادینه کردن مکتب اهلبیت استفاده کردند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام گلپایگانی،درجمع علما،طلاب ومردم بسیجی شهرکرد گفت: عمل و استقامت توام با یکدیگر لازمه رستگاری است.

نکونام4

امام جمعه شهرکرد گفت: امام جعفرصادق علیه السلام از تمام فرصت‌ها برای نهادینه کردن مکتب تشیع استفاده و مکتب اهلبیت عصمت وطهارت علیهم السلام و راه و رسم زندگی شیعه را تبیین و ترسیم کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام گلپایگانی،درجمع علما،طلاب ومردم بسیجی شهرکرد گفت: عمل و استقامت توام با یکدیگر لازمه رستگاری است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری ایمان و عمل را دو بال پرواز به سمت رستگاری دانست و اظهارکرد: اگر عمل و استقامت توام با یکدیگر نباشد رستگاری نیز حاصل نمی شود.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه در آیات زیادی از قرآن به عمل و استقامت در راه اسلام تاکید شده است، به روایات تبیین کننده این دو اصل نیز اشاره کرد و افزود: پیامبر اعظم حضرت محمدمصطفی صلوات الله علیه وآله وسلم می‌فرماید:”رستگاری شما در سایه استقامت است”؛ حضرت علی علیه السلام نیز در روایات زیادی راه استقامت وایستادگی را توصیه می‌کنند.

وی همچنین بر لزوم مغتنم شمردن فرصت‌ها تأکید و اظهارکرد: اهل تقوا نسبت به لحظه لحظه عمرش حریص است و همواره از فرصت‌ها به خوبی استفاده می‎کند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام افزود: این امام همام از تمام لحظات عمرش در تمام عرصه‌های تعلیم، تدریس، تربیت فرزندان و تبیین معارف اسلامی بیشترین استفاده را کرد اما در عین حال از خانواده، سیاست و حکومت غافل نماند.

وی گفت: حضرت امام جعفر صادق علیه السلام همچنین از افشاگری علیه بیدادگری غفلت نکردند برهمین اساس رییس مذهب تشیع شدند؛ چراکه از تمام فرصت‌ها برای نهادینه کردن این مکتب استفاده کردند و مکتب اهلبیت عصمت وطهارت علیهم السلام و راه و رسم زندگی شیعه را تبیین و ترسیم کردند.

حجت‎الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به مکتب جعفری و شاخصه‌های پیروان این مکتب، افزود: شیعیان امام صادق علیه السلام پاکند و پاک زندگی می‌کنند، جهادگرند و در عرصه‌های جهادی با شیطان و موانع یک لحظه همراستایی ندارند؛ همچنین کرامت انسانی دارند و همواره از آن بهره‎مند می‎شوند.

وی افزود: هراس از جهنم، انتخاب مسیر خدایی و امید به گرفتن پاداش تنها از خالق متعال سبک زندگی شیعیان صادق آل محمد علیه السلام است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اهمیت صنعت دفاعی هر کشور در حفظ قدرت آن، نام گذاری 31 مردادماه به نام صنعت دفاعی را یادآور شد و بر لزوم تلاش در راستای تقویت صنعت و تجهیزات دفاعی کشور به منظور ایجاد هراس در دشمنان نظام، تأکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام افزود:دشمن از ایمان، استقامت و وحدت این نظام می‌ترسد برهمین اساس می‎طلبد با به رخ کشیدن تجهیزات دفاعی، دل دشمن را لرزاند.

وی به آغاز دهه کرامت از ششم شهریور اشاره کرد وافزود: روز ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها تا میلاد خجسته امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضاعلیه السلام را دهه کرامت می نامند تا توجه جامعه به اهلبیت عصمت وطهارت علیهم السلام بیشتر شود.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *