حجت‌الاسلام حائری زاده: سبک زندگی مهدوی مبتنی بر تلاش، تقوا، توکل و ایمان به معاد است

خانه / اختصاصی هیأت / حجت‌الاسلام حائری زاده: سبک زندگی مهدوی مبتنی بر تلاش، تقوا، توکل و ایمان به معاد است

حجت‌الاسلام والمسلمین حائری زاده گفت: سبک زندگی مهدوی که حضرت امام صادق(ع) آن را به شیعیان توصیه کردند مبتنی بر تلاش، تقوا، توکل و ایمان به معاد است.

به گزارش خبرنگار هیات رزمندگان اسلام، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی حائری زاده کارشناس مسائل دینی در مراسم دعای ندبه شهرستان جم که در مصلی امام صادق (ع) برگزار شد، گفت: بیش از ۱۳۸ هزار روایت از امام صادق(ع) وارد شده و بیشترین روایت‌ها از ایشان به ما رسیده است. ۷۰ درصد روایات ما از قول امام صادق و امام باقر(ع) است، بنابراین ما در مکتب و مدرسه امام صادق(ع) معارف و حقایق فراوانی را فرا گرفتیم.

امام صادق (ع) و آرزوی خدمت در ایام ظهور

وی افزود: امام صادق(ع) می‌فرمودند اگر من توفیق پیدا کنم که زمان ظهور را درک کنم تمام قد در خدمت ایشان خواهم بود. امام صادق(ع) ۴ هزار شاگرد را تربیت کردند. و در این زمینه گوی سبقت را از سایر ائمه ربودند. یکی از شاگردان امام صادق زراره بود. که ۹۰ سال عمر کرده حضرت می‌فرمودند. چهار نفر در نزد من محبوب هستند که یکی از آنها زراره است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حائری زاده در خصوص سبک زندگی امام صادق(ع) برای کسانی که می‌خواهند جامعه مهدوی بسازند. عنوان کرد:

سبک زندگی امام صادق(ع) برای یک جامعه مهدوی در چهار مورد است که سبب کسب خیر دنیا و آخرت می شود. یکی اینکه حضرت فرمودند یقین کردم که باید کار خود را خودم انجام بدهم. بنابر‌این شما مومنان پیرو امام صادق (ع) خودتان کارهای خود را انجام بدهید. تا جایی که میسر است از دیگران تقاضای کاری نکنید. فردای قیامت همه چیز حساب و کتاب دارد. این بسیار مهم است. که ما کارهای فردی و اجتماعی خود را خودمان انجام بدهیم.

این کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه امروز کشور ایران به عنوان کشوری مقتدر در دنیا معرفی شده است. اظهار کرد:

پس از موشک باران رژیم صهیونیستی ۳۰ کشور التماس می‌کنند. که فناوری خود را در اختیار آنها قرار بدهیم. به برکت جمهوری اسلامی، خون شهیدان و حاج قاسم امروز هیچ قدرت مطرحی در دنیا مقابل جمهوری اسلامی حرفی برای گفتن ندارند. امروز ما با شعار ما می‌توانیم به اینجا رسیدیم. و بچه‌های موشکی و هسته‌ای ما زحمت کشیدند که به اینجا رسیدیم. مردم امنیت و آرامش دارند. اما چشم‌های زیادی بی‌خوابی و زحمت می‌کشند که ما این امنیت را داشته باشیم.

وی در ادامه روایت امام صادق(ع)، گفت:

حضرت فرمودند یقین کردم که خداوند همه جا شاهد و ناظر بر اعمال ما است، پیامبر(ص) و ائمه(ع) نیز بر اعمال ما شاهد هستند. حضرت یوسف (ع) خدا را شاهد و ناظر بر اعمال خود می دیدند اگر مقام عصمت حضرت یوسف(ع) نبود چه بسا که مقام پیامبری از او معزل می‌شد. اگر امروز ما این امنیت و اقتدار را داریم به برکت زحمات شهدای مدافع حرم به خصوص حاج قاسم و شهید حججی‌ها است، آنها هم همواره خدا را شاهد و ناظر بر اعمال خود می دیدند که به چنین جایگاهی دست یافتند و مدافعان حرم شدند‌.

رزق و روزی به دست خداست

حجت‌الاسلام والمسلمین حائری زاده در ادامه روایت امام صادق (ع)، اظهار کرد: حضرت فرمودند یقین کردم. رزق و روزی من دست خداست. و آنچه قرار است به من برسد می‌رسد. در این عالم هیچ جنبنده‌ای نیست مگر اینکه رزق و روزی او در دست خداوند است. رزق صرفا مادی نیست بلکه رزق معنوی هم وجود دارد. خداوند روزی شما را می‌دهد از جایی که فکر نمی‌کنید. هر کار خیری که انجام می‌دهید رزق معنوی شما است. نماز اول وقت، کنترل خشم، رعایت پوشش و رعایت خط قرمزهای خداوند همه رزق معنوی هستند. مردم ما مردم ولایتمدار و دینداری هستند.

فرمول زندگی امام صادق

وی در پایان خاطرنشان کرد: فرمول زندگی امام صادق بر این چهار چیز است که فرمودند یقین کردم. که کار خودم را خودم باید انجام بدهم. پس تلاش کردم و به کسی نسپردم. یقین کردم که خداوند شاهد و ناظر بر افعال من است. لذا حیا کردم که گناه نکنم. یقین کردم که کسی روزی مرا نمی‌خورد و اطمینان پیدا کردم که روزی دست خداوند است. یقین کردم که آخر حیات من با مرگ تمام می‌شود. در آخرت از شما سوال می‌کنند که پرونده خود را بخوانید. بنابراین آنچه که برای شما باقی می‌ماند عمل صالح عمل است. از خداوند بخواهیم که ما را عاقبت بخیر قرار بدهد.

 

eheyat

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *