امروز ایران نقش تعیین کننده‎ای در منطقه، آسیا و معادلات جهانی ایفا می‎کند

خانه / استان ها / امروز ایران نقش تعیین کننده‎ای در منطقه، آسیا و معادلات جهانی ایفا می‎کند

ابوترابی

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز ایران نقش تعیین کننده‎ای در منطقه، آسیا و معادلات جهانی ایفا می‎کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ همایش تجلیل از آزادگان چهارمحال و بختیاری که همزمان با سالروز بازگشت آزادگان به کشور در مجتمع فرهنگی لاله شهرکرد برگزار شد.

دراین همایش حجت‎الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‎فرد،گفت: آزادگان نماد این قدرت هستند چراکه آزادگان نماد تفکر اسلامی، اعتقادی و باور دینی ملت مسلمان ایران هستند و اقتدار ایران از استقامت، صبر و پایداری آنان الهام می‎گیرد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به موقعیت ویژه سیاسی، دفاعی، امنیتی و علمی کشور، افزود: اکنون جمهوری اسلامی ایران باوجود سرمایه‎های بسیار ارزشمند خود موقعیت فاخری دارد، جایگاهی که توجه قدرت‎های بزرگ جهان را به خود جذب کرده است.

وی اظهار کرد: امروز ایران نقش تعیین کننده‎ای در منطقه، آسیا و معادلات جهانی ایفا می‎کند که سبب شده این کشور به مسئله اول در رسانه‎های بین‎المللی تبدیل شود.

حجت‎الاسلام ابوترابی‎فرد، با اشاره به قدرت هسته‎ای ایران، تصریح کرد: ایران و قدرت هسته‎ای آن مساله اول آمریکاست که به یک چالش بین دولتمردان این کشور تبدیل شده است و اکنون کشورهای غربی برای تحکیم و گسترش روابط خود با ایران از یکدیگر سبقت می‎گیرند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از سوالات رسانه‎های غرب این است که اساس و فلسفه قدرت امروز ایران چیست؟ چراکه تعابیر واژه‎های قدرت‎های بزرگ در مورد ایران، صریح بیان می‎کندکه جمهوری اسلامی ایران قدرت ویژه‎ای دارد.

نایب ریس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران از همان ابتدای انقلاب تاکنون همواره دچار مشکلاتی چون جنگ و انواع تحریم ازسوی بیگانه بوده است، تصریح کرد: اکنون جنگ تمام عیار غرب با ایران در مورد سوخت هسته‎ای است که در این راستا تمام قدرت‎ها با شفافیت کامل روبروی ایران ایستادند و قطعنامه‎ای صادر کردند تا از تمام توان سیاسی، اقتصادی و حتی نظامی خود برای تهدیدها بهره ببرند و کشور را زیرفشارهای سخت از حرکت بازدارند.

به گفته وی، دنیای غرب می‎خواست با تحریم‎ها پیوند ملت را به چالش کشیده و به شکاف مبدل کند و اقتصاد کشور را فلج کند اما اکنون پس از 12سال تلاش و ایستادگی شکست خود را مطرح و تصریح می‎کنند که تحریمات گسترده‎ای که باید اقتصاد ایران را فلج و ناامنی و چالش ایجاد می‎کرد به نتیجه نرسید.

حجت‎الاسلام ابوترابی‎فرد،ادامه داد: امروز ایران از لحاظ قدرت سیاسی، دفاعی، اقتدار امنیتی، علمی و انسجام اسلامی در موقعیت ویژه‎ای قراردارد.

وی افزود: اکنون دانشمندان در عرصه تولید علم و دانش بویژه هسته‎ای همین کار آزادگان را انجام می‌دهند،قدرت ایران برخواسته از حرکت با رهبری صالح است، رهبری سیاسی ایران باهویتی دینی، برآمده از عدالت و اراده مردم ایران است. باید توجه داشت که انقلاب 36ساله ما انقلابی جوان است که 8 سال در جنگ و 12 سالش را در تحریم گذرانده و هنوز فرصتی برای عملیاتی کردن آرمان‎های خود نداشته است.

حجت‎الاسلام ابوترابی‎فرد ادامه داد: قدرت‎های مقابل ایران 200سال در زمینه انرژی هسته‏ای از ما جلوتر هستند اما 60سال طول کشید تا  فن‎آوری هسته‎ای را در اختیار بگیرند این درحالی است که ما به تنهایی و غریبانه بعد از جنگ تحمیلی در 1369 آغاز کردیم و در عرض 20سال آب سنگین اراک، نطنز، چرخه کامل سوخت و در نهایت قدرت امروز را در سخت‌ترین فشارها بدست آوردیم.

وی با بیان اینکه ایران باید تلاش خود را ارتقا و کسب دانش علمی خود را فراتر برد، افزود: ما از لحاظ قدرت علمی از کشورهای توسعه یافته فاصله داریم که باید تلاش کنیم تا هرچه زودتر این فاصله را کم کنیم چراکه تبدیل شدن به فلات علمی جهان از اهداف این نظام  الهی است .

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *