انتشار اقتباس تصویری قرآن در ژاپن

خانه / تازه ها / انتشار اقتباس تصویری قرآن در ژاپن

انتشار اقتباس تصویری قرآن در ژاپن

کتابی با عنوان Manga de Dokuha: Koran (خواندن از راه مانگا: قرآن) که توسط انتشارات «ایست پرس» منتشر شده است، وارد بازار کتاب ژاپن می‌شود.

انتشارات ایست پرس در تارنمای خود، درباره این اثر نوشته است: «قرآن بنیاد زندگی و باورهای کسانی است که به اسلام ایمان دارند.» اسلام «واژه‌ای است که معمولا در اخبار رسانه‌های جهان می‌شنویم. اما از آنجایی که ما ژاپنی‌ها آشنایی کمی با اسلام داریم، ممکن است در اثر تصویرسازی رسانه‌ها، چهره‌ای دگرگونه از این دین در ذهنمان نقش ببندد. پس مسلمانان واقعا به چه چیزهایی باور دارند؟ به چه چیزهایی می‌اندیشند؟ برای آشنایی با اسلام و جهان، خواندن این کتاب توصیه می‌شود.»

انتشار مجموعه کتاب‌های «خواندن از راه مانگا» سال ۲۰۰۷ آغاز شده و تا کنون ۱۳۳ اثر از ادبیات کلاسیک ژاپن و جهان را به تصویر کشیده است. از این مجموعه، کتاب‌های تورات و انجیل در سال ۲۰۱۰ منتشر شد. البته پیش از آن هم نسخه‌های دیگری از انجیل به سبک مانگا منتشر شده بود.

مانگا، شخصیت‌های کارتونی و نقاشی‌های سبک ژاپنی هستند که در قرن نوزدهم آفریده شدند و برای خلق آثار تصویری در ادبیات مکتوب ژاپن بسیار محبوبیت دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *