انس با قرآن و حدیث در هفت گام | کتاب هفت آسمان + PDF

خانه / قرآن و عترت / عترت / کتابخانه عترت / انس با قرآن و حدیث در هفت گام | کتاب هفت آسمان + PDF

کافی است روزانه نیم ساعت برای اجرای برنامه های این کتاب، زمان صرف کنید تا بعد از 365 روز به نقطه مطلوبی از انس با ظاهر و نیز معارف قرآن و حدیث برسید.

انس با قرآن و حدیث در هفت گام | کتاب هفت آسمان + PDF

بسم الله الرحمن الرحیم

هر مسلمانی به دنبال راه صحیح زیستن و شناخت رابطۀ شایسته با خود، خلق و خالق است و بی‌شک، تنها منبعی که توان معرفی چنین راهی را دارد، همانا قرآن کریم و کلمات نورانی ائمۀ معصومین علیهم‌السلام است.

با آنکه این مسئله برای یک مسلمان شیعه کاملاً روشن است، اما گاه در اثر نداشتن برنامۀ صحیح و عدم مراعات تقدّم و تأخّر در مطالعۀ قرآن و حدیث، به هدف مطلوب نائل نمی‌شود.
لذا این طرح به دنبال معرفی هفت قدم برای انس، مطالعه و شناخت معارف قرآن و حدیث است و در هر قدم به بیان روش مناسب برای طی کردن آن قدم، منابع مورد نیاز و زمان لازم می¬پردازد.
برای انجام این طرح کافی است 365 روز، روزانه فقط نیم ساعت به قرآن یا حدیث اختصاص دهیم تا انس مطلوبی با قرآن و حدیث یافته و بخش مهمی از معارف این دو گوهر را شناخته و به لطف پروردگار در زندگی خود به کار بریم و فضای فکر و عمل و زندگی خود را با عطر و نور ثقلین، معطّر و نورافشان کنیم.
طبیعی است که در فضای پرهیاهوی امروز که برخی علاقه‌مندان به ثقلین، از کمبود وقت شکایت دارند، یکی از بهترین اوقاتی که می‌توان برای این برنامه اختصاص داد، «بین‌الطلوعین»  است.

 
امام رضا علیه‌السلام فرمودند: «شایسته است که هر شخص، بعد از تعقیب نماز صبح، دست کم پنجاه آیه از قرآن را تلاوت کند» .
البته بسی افراد هم هستند که به جز بین‌الطلوعین، اوقات فراغت دیگری نیز در طول روز دارند که شایسته است آن را با قرآن و حدیث زنده کنند. به عنوان مثال، برنامۀ «شبی ده دقیقه با قرآن» باید در خانه‌ها بنیان گذاشته شود تا همۀ اعضای خانواده در کنار یکدیگر، یکی، دو صفحه قرآن بخوانند.
نگارندۀ این اثر، هشت سال است که این طرح را غالباً در حوزه‌های علمیۀ سراسر کشور و بعضاً برای دیگر اقشار جامعه ارائه نموده و علاقه‌مندان به اجرای آن پرداخته‌اند. این طرح در بدو امر، 12 قدم انس با قرآن بود، سپس به 14 قدم انس با قرآن و حدیث تغییر یافت و در نهایت، با بازخوردگیری از اجرای آن، ارائۀ آن به اساتید بزرگوار قرآن و توجه به این‌که برنامه‌ای که مانند این طرح، غیر حضوری است، باید در زمان و قدم‌های کمتری ارائه شود، طرح بهینۀ پیش رو به دست آمد.
مخاطبان این طرح عبارت‌اند از عموم مردم با حداقل تحصیلاتِ دیپلم،  دانشجویان و طلاب حوزه‌های علمیه.
مباحث این کتاب در دو فصل ارائه خواهد شد.
در فصل اول «مبانی انس با قرآن و حدیث» مورد بحث قرار خواهد گرفت و چرایی انتخاب این هفت قدم بررسی خواهد شد.
در فصل دوم «مراحل انس با قرآن و حدیث» و روش انجام طرح معرفی خواهد شد.

دانلودکتاب: هفت آسمان

پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *