اگر شهدا نبودند، امروز راه کربلا و نجف بسته بود

خانه / انقلاب و دفاع مقدس / اگر شهدا نبودند، امروز راه کربلا و نجف بسته بود

وزیر کشور با بیان اینکه اگر شهدا به ویژه شهید حاج قاسم و ابومهدی المهندس نبودند، راه کربلا و نجف بسته بود و اکنون این مسیر باز نبود، گفت: بزرگ‌ترین حرکت جریان اسلامی به برکت وجود این شهدای بزرگوار راه افتاد.

جلسه تجلیل از خانواده شهدایمدافع حرم و امنیت، صبح امروز دوشنبه ۳۰ مرداد در جلسه ستاد مرکزی اربعین با حضور احمد وحیدی، وزیر کشور برگزار شد.

بزرگ‌ترین حرکت جریان اسلامی به برکت شهدا راه افتاد

در این جلسه وزیر کشور با اشاره به اینکه جامعه ما زنده است چون یاد شهدا زنده است، گفت: جامعه ما بالنده است؛ چون خانواده شهدا را داریم. خدا را شکر می‌کنیم که از این نعمت‌ها برخورداریم و در پناه کاروان حسینی‌ها، اکنون قافله شهدای انقلاب اسلامی و شهدای حرم ‌و مدافعان امنیت، ادامه دهنده مسیر کاروان سیدالشهدا علیه‌السلام هستند.

وی با بیان اینکه به تعبیر شهید قاسم سلیمانی که فرمود جمهوری اسلامی حرم است، فردی که شهید امنیت است، شهید مدافع حرم هم به شمار می‌رود، افزود: اگر شهدا به ویژه  شهید حاج قاسم و ابومهدی المهندس نبودند، راه کربلا و نجف بسته بود و اکنون این مسیر باز نبود. بزرگ‌ترین حرکت جریان اسلامی به برکت وجود این شهدای بزرگوار راه افتاد. ما در همه ابعاد مدیون شهدا هستیم.

وزیر کشور با اشاره به اینکه ما باید با همان سلوک ‌شهدا در مسیر اربعین قدم برداریم و امیدوارم به برکت شهدای عزیز و در ایام سوگواری امام حسین علیه‌السلام قدر این نعمت را بدانیم، خاطر نشان کرد: ما باید با همه وجود خدا را شکر کنیم که اجازه داد در مسیر راه کربلا و شهدای بزرگوار فعالیت و اندک خدمتی کنیم.

پیاده‌روی اربعین به نیابت از شهدا

همچنین سیدمجید میراحمدی، رئیس ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه شروع حرکت زائران به نیابت از شهدای امنیت اقدامی است که امسال پیش‌بینی شده است، گفت: امیدوارم با این حرکت فرهنگی بتوانیم گوشه‌ای از رشادت‌های شهدا را ارج نهیم.

در این برنامه یکی از فرزندان شهدا هم روضه حضرت رقیه سلام‌الله را خواند و حاضران در جلسه را تحت تأثیر قرار داد.

در پایان این مراسم وزیر کشور از خانواده شهیدان آرمان علی‌وردی و روح‌الله عجمیان از شهدای امنیت، سردار شهید شعبان نصیری و سردار سیدحمید طباطبایی‌مهر، شهید جلال ملک محمدی و شهید محمدحسین مرادی، شهید ابوالفضل سرلک و شهید ابوالفضل نیکزاد از شهدای مدافع حرم تجلیل کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *