باید فرهنگ ایثار و شهادت نهادینه در جامعه شود/ مراسم جشن +تصویر

خانه / استان ها /  باید فرهنگ ایثار و شهادت نهادینه در جامعه شود/ مراسم جشن +تصویر

با نهادینه شدن فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت در جامعه، دشمنان شکست می خورند و عزت و اقتدار ایران اسلامی پایدار می شود.

‌در جمع مردم فلارد بیان شد؛

 باید فرهنگ ایثار و شهادت نهادینه در جامعه شود

با نهادینه شدن فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت در جامعه، دشمنان شکست می خورند و عزت و اقتدار ایران اسلامی پایدار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ جشن میلادموفورالسرور امیرالمومنین‌حضرت علی علیه السلام و دهه مبارک فجر پیروزی انقلاب اسلامی همزمان ‌با اقامه نماز مغرب و عشا در حسینیه شهر مال خلیفه با حضور پرشور مردم‌ ولایتمدار ‌فلارد برگزار شد.

حجت الاسلام عباس محمودی با تبریک فرخنده میلاد اولین امام‌شیعیان‌ و گرامیداشت ایام الله دهه فجر با تلاوت”إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ” گفت: خداوند در آیه ۵۵ سوره مبارکه المائده می فرماید “ولیّ امر و یاور شما تنها خدا و رسول و مؤمنانی خواهند بود که نماز به پا داشته و به فقرا در حال رکوع زکات می‌دهند، به اتفاق مفسّران مراد علی علیه السّلام است”.

کارشناس مسایل مذهبی، ادامه داد: این آیه و آیات و روایات زیادی بر امامت آقا امیرالمومنین حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام دلالت می کنند.

حجت الاسلام محمودی ادامه داد:  اگر بخواهیم به تاریخ اسلام نگاه کنیم و از آن عبرت بگیریم مسئله ی مهمی که وجود دارد این است که جریانی که در مقابل رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم ایستادند مشرکین بودند.

وی افزود: اما جریانی که بعد از رسول گرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم در مقابل امیر ولایت امیرالمومنین علیه السلام ایستادند؛ جریان نِفاق بود؛ و این کار را برای مولا علی بن ابیطالب علیه السلام بیس از حد سخت کرده بود.

کارشناس مسایل مذهبی، ادامه داد: اگر بخواهیم در آیات و روایات خصوصیات منافقین رو بررسی کنیم این است که باطن و ظاهرشان مساوی نیست یا عهد و پیمان خود را می شکنند یا خیانت در امانت و … می کنند، اما مهمترین ویژگی منافقین طبق آیات الهی این است که نسبت به خدای متعال گمان بد دارند.

وی با تلاوت” وَ يُعَذِّبَ الْمُنافِقينَ وَ الْمُنافِقاتِ وَ الْمُشْرِكينَ وَ الْمُشْرِكاتِ الظَّانِّينَ بِاللهِ ظَنَّ السَّوْءِ عَلَيْهِمْ دائِرَةُ السَّوْءِ وَ غَضِبَ اللهُ عَلَيْهِمْ وَ لَعَنَهُمْ وَ أَعَدَّ لَهُمْ جَهَنَّمَ وَ ساءَتْ مَصيراً ” خداوند در آیه 6سوره مبارکه فتح، مردان و زنان منافق و مردان و زنان مشرك را كه به خدا گمان بد مى‌برند مجازات كند، حوادث ناگوارى كه براى مؤمنان انتظار مى‌كشند تنها بر خودشان نازل مى‌شود! خداوند بر آنان غضب كرده و از رحمت خود دورشان ساخته و جهنّم را براى آنان آماده كرده و چه بد سرانجامى است.

حجت الاسلام محمودی ادامه داد: بر اساس آیه 6سوره مبارکه فتح “ما باید بتوانیم روحیهِ ایستادگی، مقاومت وتبعیت از ولایت را در همه گسترش بدهیم، کما اینکه خوشبختانه امروز به برکت انقلاب اسلامی، ملّت ایران ایستاده است و باید اینها را برای آینده نهادینه کرد تا راه ایثار، جهاد و شهادت، راه ایستادگی، راه مقاومت، راه قطعی نسل های پی‌درپی قرار بگیرد.

کارشناس مسایل مذهبی، ادامه داد: الان هم ما گرفتار همچین منافقینی هستیم که به وعده و نصرت های الهی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراحل مختلف بیان می فرمایند، اعتماد ندارند، با توجه به  روایات در فتنه های آخرالزمان منافقین از اهل حق جدا می شوند، جریانی که الان وجود دارد و میشه گفت اهل نِفاق هستند؛ تحریف کنندگان دین اسلام هستند، اینها کسانی هستند که در فتنه ها باطن شان رو میشود.

وی افزود: ما باید از همه بیشتر مراقب جریان نِفاق باشیم،حواسمون باشه که دنباله رو تفکر باطل این افراد نباشیم؛ که اگر اینگونه شد سر از جبهه دشمن در می آوریم، خدایا ما را از اهل نِفاق قرار مده.

مسئول هیأت رزمندگان اسلام فلارد در حاشیه این مراسم با تبریک ایام گفت: اقامه نماز مغرب و عشا،تلاوت کلام نورانی وحی،سرود جمهوری اسلامی،سخنرانی،مولود خوانی هدیه به اسامی علی، اجرای مسابقه و تقدیم جوایز به ۱۲نفر از شرکت کنندگان و پذیرایی از برنامه های جشن ولادت حضرت امیرالمومنین‌ حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام و جشن پیروزی انقلاب اسلامی در دهه مبارک فجر بود.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاس: حاج نبی الله بابااحمدی

پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام

 

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *