برای اصلاح جامعه از فرهنگ های وارداتی، باید ابتدا فرهنگ غرب نقد شود

خانه / استان ها / برای اصلاح جامعه از فرهنگ های وارداتی، باید ابتدا فرهنگ غرب نقد شود

نعیم آبادی4

نماینده ولی فقیه درهرمزگان با بیان اینکه غربی ها به دنبال کمرنگ کردن فرهنگ اسلامی هستند گفت:برای اصلاح جامعه از فرهنگ های وارداتی،باید ابتدافرهنگ غرب تفسیر ونقد شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی  اجرایی در استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه برای اصلاح جامعه از فرهنگ های وارداتی غرب، باید ابتدا فرهنگ غرب نقد شود، اظهار داشت: برای پی بردن به ماهیت غرب باید فرهنگی غربی را مورد تفسیر و تجزیه تحلیل قرار داد.

وی عنوان کرد: برخی از جوانان ما به علت عدم آگاهی لازم از فرهنگ غربی ها در این مسیر حرکت می کنند  و این حرکت را می توان در گفتار، پوشش و رفتار آنها مشاهده کرد.

آیت الله نعیم آبادی تاکیدکرد: برای اصلاح جامعه باید ابتدا فرهنگ غرب را تشریح کنیم و سپس نکات اسلامی و اخلاقی دین اسلامی را بیان کنیم.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه به نظر من سه راه برای شناخت فرهنگ غرب وجود دارد، تصریح کرد: مطالعه و اندیشه، بررسی رفتار و کردار غربی ها و قضاوت خود انسان سه روش شناخت فرهنگ غرب است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تاکید کرد: روش مطالعه بسیار روش خوبی بوده ولی روش زمان بر و طولانی است اما بسیاری از موضوعات فرهنگی غربی با مطالعه روشن می‌شود.

وی بیان کرد: پدیده هایی که در کشور های غربی و آمریکا ایجاد شده پدیده های منحصر به فردی است که بسیار قابل توجه است.

آیت الله نعیم آبادی گفت:غربی ها به دنبال این هستند که فرهنگ اسلامی و ارزش های اسلامی در جامعه کمرنگ شود و فرهنگ غربی جایگزین شود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در ادامه تصریح کرد: باید تلاش کنیم که جوانان جامعه در مسیر اسلام و ارزش های اسلامی حرکت کنند و  تلاش شود جوانان جامعه زندگی خود را بر پایه ارکان سبک زندگی اسلامی طرح ریزی کنند.

شایان ذکراست: بیست دومین مرحله طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی با عنوان “جوان و سبک زندگی اسلامی” با حضور اساتید و اندیشمندان دینی مطرح کشور به همت نماینده محترم ولی فقیه دراستان چهارمحال وبختیاری و امام جمعه شهرکرد از دوم مرداد ماه آغاز شده و تا 27این ماه ادامه دارد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *