برای هفتمین بار گروه‌های مسلح در گشودن دروازه‌های حلب شکست خوردند

خانه / مطالب و رویدادها / برای هفتمین بار گروه‌های مسلح در گشودن دروازه‌های حلب شکست خوردند

گروه‌های مسلح تکفیری در حالی نبرد هفتم برای گشودن دروازه‌های غربی شهر حلب را آغاز کردند که همچون دفعه‌های قبل جز شکست و ناکامی نصیب آنها نشد.

کوی «الحمدانیه» و مناطق مسکونی اطراف آن در غرب شهر حلب، در شمال سوریه از صبح روز جمعه تاکنون شاهد حملات خمپاره‌ای گروه‌های مسلح است که تعداد آنها پا را از 50 گلوله نیز فراتر نهاده و هیچ‌ کس از میزان دقیق خسارات مادی و جانی وارده اطلاعی در دست ندارد.

حملات خمپاره‌ای گروه‌های مسلح علیه کوی الحمدانیه در راستای نبردی صورت گرفت که گروه‌های مسلح تحت عنوان «غزوه هفتم گشودن دروازه‌های غربی حلب» توسط گروه‌های مسلح تکفیری آغاز شد.

در این ارتباط این گروه‌های تکفیری با انتشار بیانیه‌ای آغاز این نبرد را اعلام کردند، تا همزمان با آن گلوله باران شدید کوی‌های مسکونی بخش غربی شهر حلب را در کنار تبلیغات و حمایت‌ها و دروغ‌پردازی‌های رسانه‌ای گسترده آغاز کنند، به گونه‌ای که برخی از رسانه‌های وابسته و حامی این گروه‌ها از تصرف منطقه «ضاحیه الأسد» خبر دادند که از جمله مناطق استراتژیک شهر حلب به شمار می‌آید، چرا که در کنار دانشکده نظامی اسد حلب قرار داد و از جمله دژهای مستحکمی است که بخش جنوبی غرب حلب را از گزند حملات گروه‌های مسلح تروریستی محافظت می‌کند.

در این ارتباط یک منبع میدانی سوری با رد قاطع شایعات منتشر شده از سوی گروه‌های تروریستی تکفیری در خصوص تصرف منطقه «ضاحیه الأسد» تاکید کرد که هم اکنون درگیری‌های شدیدی اطراف این منطقه میان نیروهای ارتش سوریه با گروه‌های مسلح در جریان است و تاکنون هیچ تغییر قابل توجهی در نقشه منطقه از حیث تصرف مناطق جدید توسط گروه‌های مسلح تکفیری روی نداده و آنچه این گروه‌ها در قالب نبرد مورد ادعای خود انجام داده‌اند، به گلوله و خمپاره بستن کوی الحمدانیه است.

وی افزود: اعلام آغاز نبرد غزوه هفتم گشودن دروازه‌های غربی حلب در چارچوب تلاش‌های گروه‌های مسلح تکفیری برای نفوذ به داخل کوی‌های غربی حلب که تحت تسلط نیروهای ارتش سوریه است، صورت می‌گیرد، به گونه‌ای که کمربند امنیتی ایجاد شده از سوی ارتش سوریه پیرامون این بخش از شهر حلب موجب شده تا تمام تلاش‌های گروه‌های مسلح برای نفوذ به این مناطق با شکست مواجه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *