اعزام 7 هزار نفر از مردم چهارمحال و بختیاری مرقد مطهر امام خمینی (ره) + تصاویر

خانه / استان ها / اعزام 7 هزار نفر از مردم چهارمحال و بختیاری مرقد مطهر امام خمینی (ره) + تصاویر

برگزاری جشن‌های باشکوه نیمه شعبان / لزوم تلاش متولیان فرهنگی در راستای نوآوری در زمینه ترویج فرهنگ نماز / آغاز طرح نهضت احیای قرآن به‌وسیله تفسیر در چهارمحال و بختیاری ‌

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛حمیدرضا توسلی باتبریک اعیاد شعبانیه و میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت اباصالح المهدی علیه السلام اظهار کرد:مسلمانان به داشتن دین مبین اسلام افتخار می کنند چرا که آخرین ذخیره الهی بر روی زمین ، با ظهورش روزی جهان را مملو از عدل و داد خواهد کرد.

وی بر لزوم تبعیت از ولایت اشاره کرد و افزود: امروز همگان وظیفه دارند با تبعیت از ولایت فقیه ضمن خنثی سازی توطئه های استکباری، شرایط را برای ظهور امام زمان علیه السلام فراهم سازند.

توسلی در ادامه از برگزاری جشن‌های ویژه نیمه شعبان در استان خبر داد و گفت: هیأت های رزمندگان اسلام ، بسیجیان در کنار سایر هیئات مذهبی در سراسر استان ، با حضور خیل منتظران ظهور  جشن‌ میلاد امام عصر  علیه السلام را باشکوه برگزار می کنند.

مدیر اجرایی هیئت رزمندگان اسلام چهارمحال وبختیاری ادامه داد: در مرکز استان هیأت های پیروان عترت و محبان المهدی (عج) رزمندگان اسلام شهرکرد جشن گل نرگس ویژه خواهران و جشن میلاد را به صورت عمومی در پارک تهلیجان شهرکرد در نیمه شعبان برگزار خواهند کرد.

توسلی افزود:به همت هیأت محبان المهدی(عج)رزمندگان اسلام شهرکرد برنامه های منتوعی دراین مراسم از جمله “تلاوت قرآن مجید، سرود ، تواشیح ، سخنرانی ، مولودیه خوانی، اجرای مسابقات حضوری، تقدیم جوایز به نفرات برتر” اجرا و مراسم با “اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء ” به پایان می رسد.

وی ادامه داد: هیأت محبان المهدی(عج)رزمندگان اسلام شهرکرد در نظر دارد همزمان با برگزاری مراسم جشن میلاد در پارک تهلیجان شهرکرد  مراسم نور افشانی را هم انجام دهد.

توسلی مراسم پرفیض دعای کمیل و جشن میلاد حضرت اباصالح المهدی علیه السلام در مسجد جامع شهرکرد همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء،را از دیگر برنامه‌های هیأت رزمندگان اسلام عنوان کرد.

وی، برگزاری جشن‌های با شکوه نیمه شعبان را گام مهمی در ایجاد شور و نشاط معنوی جامعه اسلامی دانست و گفت:علما، طلاب، اساتید حوزه و دانشگاه ،مداحان اهلبیت عصمت وطهارت علیهم السلام وشاعران آیینی با حضور در جمع عاشقان امام زمان علیه السلام با بیان احادیث، روایات و اشعار، ضمن ارتقاء سطح آگاهی اقشار مختلف مردم بویژه نسل جوان از زندگی سراسر نورانی امام عصر،با ایجاد شور ونشاط معنوی، عاشقان آن امام همام را برای زمینه سازی ظهور همیا می سازند.

7هزار نفر از مردم ولایتمدار چهارمحال و بختیاری عازم مرقد مطهر امام خمینی (ره) شدند + تصاویر

معاون اجرایی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام گفت:۷هزارنفر از اقشار مختلف مردم ولایتمدار این استان برای تجدید پیمان با آرمان های انقلاب و مقام معظم رهبری،عازم مرقد مطهر امام خمینی(ره) شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛سرهنگ پاسدار عبدالمحمد سعیدی، دقایقی پیش در جمع زایران اعزامی از شهرستان شهرکرد، مرکز چهارمحال و بختیاری از مقابل مصلای بزرگ امام خمینی(ره) بیان داشت: تجدید پیمان با آرمان های والای امام خمینی(ره) و میثاق دوباره با ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(مدظله العالی) از اهداف زایران مرقد مطهر امام (ره) در بیست و پنجمین سال ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است.

وی، افزود: از شهرستان های 9گانه استان، کاروان های زیارتی عازم تهران شده اند و سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام همانند سال های گذشته، مسئولیت تأمین امنیت، اسکان و تغذیه زائران را در مسیر رفت و برگشت بر عهده دارد.

معاون اجرایی سپاه استان، گفت: با همکاری  حوزه های مقاومت،‌ پایگاه های بسیج و فرمانداری ها و دهیاری ها و بخشداری ها؛ 7هزار نفر از اقشار مختلف مردم ثبت نام شده و کارت های بیمه آنها صادر گردیده و امروز عازم مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) شدند.

وی، برنامه های فرهنگی در مسیر رفت و برگشت با حضور روحانیون و طلاب و مبلغان برادر و خواهر را یادآور شد و افزود: اکیپ های تدارکاتی، پزشکی و امدادی، راهنمایی و رانندگی همراه این کاروان ها عازم تهران شده اند تا این سفر زیارتی معنوی و بصیرتی به بهترین شکل ممکن برگزار گردد.

گفتنی است: از شهرستان شهرکرد نیز کاروان زائران روح الله(ره)، متشکل از  1650زائر با 45دستگاه اتوبوس از مقابل مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد به تهران عزیمت کرد.

جمعی از علما ، طلاب و مداحان اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام  زایرین حرم مطهر امام خمینی (ره) را برای ایراد سخن ، قرائت ادعیه و مداحی همراهی می کنند.

لزوم تلاش متولیان فرهنگی در راستای نوآوری در زمینه ترویج فرهنگ نماز 

رئیس ستاد اقامه نماز کشور درسفربه شهرکرد،با بیان اینکه جامعه به‌شدت از نماز غافل شده است، بر لزوم تلاش متولیان فرهنگی برای نوآوری در راستای ترویج‌ این فرهنگ غنی تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، در مراسم اختتامیه “سومین مسابقه سراسری وبلاگ‌نویسی نماز” که به میزبانی چهارمحال و بختیاری برگزار شد، با تقدیر و تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری این همایش، بر تلفیق فضای حقیقی و مجازی با یکدیگر در راستای ترویج معارف و آموزهای قرآنی تأکید کرد.

وی آمیخته شدن ظاهر و باطن امور با یکدیگر را تحول‌آفرین و اثر‌بخش دانست و گفت: پیشرفت علم و دانش به‌ویژه در عرصه مجازی نباید ما را از حقیقت و واقعیت‌ها دور کند چراکه جامعه امروزی در حال فاصله گرفتن از دنیا حقیقی و مأنوس شدن با فضای مجازی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با تأکید بر اینکه نباید فتوکپی‌ها در عالم ما را از نسخه‌های اصلی حقیقت دور کند، از برخی غفلت‌ها و بی‌توجهی‌ها انتقاد کرد و گفت: متأسفانه اذان حلقومی که ثواب بسیار بالایی دارد در مساجد ما جای خود را به اذان‌های پلاستیکی داده است که این مسئله نمونه بارز دور شدن از حقیقت‌های عالم است.

بیش از 95 درصد از شرکت‌کنندگان مسابقه وبلاگ‌نویسی نماز را جوانان تشکیل دادند

وی با اشاره به حضور 5 هزار جوان مشتاق و عاشق به قرآن در مسابقه وبلاگ‌نویسی نماز، بر استفاده کامل از این ظرفیت عظیم تأکید کرد و گفت: بیش از 95 درصد از شرکت‌کنندگان در این مسابقه را جوانان تشکیل داده‌اند حال اگر برنامه‌ریزی درست برای این قشر تأثیرگذار اندیشیده شود به یقین می‌توانند با قلم خود مبلغان بزرگی در عرصه فضای مجازی برای نماز باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه هر حرکتی در ابتدا دچار ضعف و کاستی ا‌ست، اظهار کرد: این همایش در ابتدای راه قرار دارد که به یقیین با همت، تلاش و عزم جدی مسئولان نقش این گونه همایش‌ها در جامعه روشن و بهتر می‌شود.

وی با اشاره به حسن فعلی و فاعلی این مسابقه بیان کرد: برخی افراد در این مسابقه به‌عنوان نفرات برتر اعلام شده‌اند اما هیچ تفاوتی بین برنده و غیر برنده نیست چرا‌که همه به‌عنوان پرچم‌داران نماز در فضای مجازی بر ترویج این فریضه واجب الهی تلاش می‌کنید.

حجت‎الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه جامعه به‌شدت از نماز غافل شده است، اظهار کرد: من در سال‌های قبل محضر مقام معظم رهبری رسیدم و به ایشان مشکلات در عرصه نماز را بیان کردم ایشان نیز تأکید فرمودند که در عرصه نماز بی‌توجهی و غفلت شده است.

وی حضور روحانیان و علما در مدارس برای اقامه نماز را حرکتی ارزشمند برای احیای فریضه نماز در جامعه دانست و گفت: آغاز‌کننده و پیش قدم در این برنامه شخص مقام معظم رهبری بود که در سال 71 با حضور در این استان در جمع دانش‌آموزان عشایر نماز جماعت را اقامه کرد و بعدها ایشان آن نماز را بهترین نماز عمر خودشان دانستند.

حجت‎الاسلام والمسلمین قرائتی با تأکید بر اینکه کمیت و کیفیت توام با هم نقش‌آفرین است، کثرت مساجد در شهرها و روستا و وجود روحانی و عالم برای برپایی و اقامه نماز را کمیت و کیفیت در فریضه نماز دانست.

وی با بیان اینکه علمای بزرگ و مراجع بر نماز جماعت تأکید داشتند، اظهار کرد: امام خمینی‌(ره) هیچ گاه نماز خود را فرادی نمی‌خواند چرا‌که اعتقاد داشتند که اگر نماز به جماعت خوانده شود حساب و کتاب ثواب آن نماز از دست ملائک خارج می‌شود.

متولیان فرهنگی از نوآوری غافلند

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه مسابقه وبلاگ‌نویسی یک اقدام نو و جدید نیست، ماشین‌نویسی پشت کامیون‌ها و ماشین‌های سنگین را یک مصادق از وبلاگ‌نویسی دانست و گفت: متأسفانه متولیان فرهنگ از این ظرفیت عظیم در کشور غافل هستند و هیچ گونه استعداد و نوآوری در کارها دیده نمی‌شود.

وی زنده نگه داشتن و عمل به دستورات قرآن را سکوی پرواز برای هر انسان مسلمان دانست و گفت: قرآن درس زندگی، سبک زندگی، تمام عالم هستی و به‌معنای واقعی کلمه همه چیز انسان است که متأسفانه در مهجوریت و مظلومیت کامل قرار گرفته است.

آغاز طرح نهضت احیای قرآن به‌وسیله تفسیر در چهارمحال و بختیاری ‌

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه بنده در عرصه‌های مختلف همچون نهضت سواد‌آموزی، زکات و نماز نقش‌آفرین بوده‎ام از آغاز طرح نهضت احیای قرآن به‌وسیله تفسیر در این استان خبر داد و گفت: جامعه ما مزه و شیرینی نماز را نچشیده است و بنده قصد دارم از این به بعد تمام جلسات و منبرهای خود را بر احیای این امر مهم اختصاص بدهم.

وی با تأکید بر ضرورت اهمیت دادن به معنا و تفسیر قرآن کریم، اظهار کرد: توجه به تفسیر قرآن در کشور ما کم‎رنگ بوده و آن طور که شایسته است به آن پرداخته نشده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی بیان کرد: باید در قرآن تدبر کرد و تفسیر آن را دانست و ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای پرداختن به این مهم است و ضروری است تا قبل از فرارسیدن این ماه مبارک مقدمات و تمهیدات لازم برای برپایی جلسات تفسیر قرآن در این استان اندیشیده شود.

امام‌شناسی؛از ضرورت‌های جامعه امروز/ شناخت ‌امام راحل به ۱۵ خرداد خلاصه نشود 

امام جمعه شهرکرد به ضرورت مطالعه زیاد در‌ خصوص شخصیت امام (ره)در راستای شناساندن این شخصیت برجسته به نسل‌های آینده اشاره کرد و گفت:امام‌شناسی از ضرورت‌های جامعه امروز است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام گلپایگانی،با تبریک فرا‌رسیدن ماه شعبان، تقارن آن با خرداد ‌را قابل توجه دانست و گفت: خرداد‌ از آغاز انقلاب تاکنون جهت‌دهنده و نقش‌آفرین بوده و است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به سخنرانی امام راحل در مدرسه فیضیه، اظهار کرد: 13خرداد و سخنرانی امام خمینی(ره)در مدرسه فیضیه در سال 1342 یک سرعت فوق‌العاده به حرکت انقلابی امام و مردم بخشید.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه امام راحل به‌معنای واقعی به اسلام حیات و عزت بخشید، افزود: ایشان یک نگاه کاملاً متفاوت از مردم جهان و سیاست‌مداران و حکومت‌های دیگر نسبت به اسلام و ایران و ایرانی به‌وجود آورده است.

به گفته امام جمعه شهرکرد، به هر میزان امام خمینی(ره) را بیشتر بشناسیم برای صیانت از انقلاب و دستاوردهای ایشان نیز حریص‌تر می‌شویم، اما شناخت از امام راحل نباید تنها به 15 خرداد خلاصه شود بلکه باید در یک جهت انسان ساز قرار گیرد.‌

وی به ضرورت مطالعه زیاد در‌خصوص شخصیت امام(ره) در راستای شناساندن این شخصیت برجسته به نسل‌های آینده اشاره کرد و گفت: امام‌شناسی از ضرورت‌های جامعه امروز است؛ چراکه متأسفانه این مهم بسیار کمرنگ شده است.

حجت‎الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه خدایی شدن، خدایی زیستن و حرکت امام راحل انقلابشان را همیشگی و ماندگار تاریخ کرد، افزود: اقدامی در تاریخ ماندگار می‌شود که خدایی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *