برگزاری مراسم جشن اعیاد شعبانیه در لردگان+تصویر

خانه / استان ها / برگزاری مراسم جشن اعیاد شعبانیه در لردگان+تصویر

مراسم جشن میلاد انوار ثلاثه با حضور عاشقان  اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام در لردگان برگزارشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با فرخنده میلاد خامس آل عبا علیه السلام، ولادت مسعود ماه منیر ،قمر بنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس  علیه السلام و میلاد حضرت امام سجاد جشن میلاد در مساجدخنگ و قرح بخش فلارد لردگان برگزارشد.

دراین نخستین شب از این مراسم باشکوه ،حجت الاسلام خداوردی با تبریک اعیاد شعبانیه ولادت  انوار ثلاثه حضرت اباعبدالله الحسین حضرت ابوالفضل و حضرت امام سجاد علیهم السلام  به تشریح شخصیت والای و فضایل  فرزندان امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام  پرداخت.

وی ادامه داد:حضرت سید الشهدا علیه السلام برای حفظ اسلام ناب محمدی صلوات الله علیه وآله وسلم از همه هستی خود گذشت.

حجت الاسلام خداوردی ادامه داد:حضرت امام حسین علیه السلام با ایثار مال و جان خود و فرزندان در روز عاشورا ، این قیام جاودانه شد و  امروز الگوی  آزادیخواهان جهان است.

وی به فداکاری علمدار کربلا اشاره کرد و گفت:وقتی حرف از علمدار کربلا به میان می آید،زمانی که صحبت از برادری وفادار می شود خود به خود ذهن انسان بسوی حضرت ابوالفضل علیه السلام می رود زیرا او درمقابل ارباب و برادرش حضرت امام حسین علیه السلام ،  برادری را به اوج ، یعنی بالاترین جایگاهش رساند.

حجت الاسلام خداوردی ادامه داد:درحقیقت می توان ادعا کرد برادر یعنی عباس علیه السلام وخواهر یعنی زینب  کبری سلام الله علیها وقتی نام این دو بزرگوار به میان بیاید، برادری وخواهری مفهوم پیدا می کند.

در دومین شب از جشن میلاد،  امام جمعه فلارد با تبریک این ایام فرخنده و میلاد حضرت امام سجاد علیه السلام گفت:حضرت علي بن حسين علیه السلام که مشهورترين القاب او زين العابدين و سجاد می باشد در پنجم  شعبان سال 38 هجري قمري در مدينه ديده به جهان گشود.

افزود: يکي از برجسته ترين جنبه هاي زندگي آن حضرت، همراهي با سالار شهيدان در کربلا و رسالت سنگين پيام رساني  نهضت بزرگ عاشورا بود.

وی ادامه داد: آن حضرت، تنها مرد بازمانده از خاندان حضرت ابا عبدالله الحسين علیه السلام در روز عاشورا بود که تداوم  قيام عاشورا  مرهون تلاش هاي آن امام همام است.

حجت الاسلام بخشایش پور گفت: نقش حضرت امام سجاد عليه السلام پس از حادثه کربلا، در حفظ و تداوم اسلام بسيار حياتي بود.

وی انتقاد شديد از اقدام فريب کاران کوفي، مبارزه با حاکمان ستم پيشه اموي، هدايت مردم به سوي رهبران راستين اسلام ناب محمدی صلوات الله علیه وآله وسلم ، زنده نگه داشتن ياد و خاطره شهداي کربلا و برانگيختن نهضت هاي خون خواهي حسيني را ثمره فداکاری حضرت امام سجاد علیه السلام پس از شهادت پدر برگوار و اصحاب و یارانش در کربلا عنوان کرد.

امام جمعه فلارد حاضرین را به مطالعه مناجات امام سجاد علیه السلام و صحیفه سجادیه توصیه کرد و گفت: آن امام همام می فرماید”خدايا! من از تو پوزش مي خواهم که پيش روي من به کسي ستم شود و من او را ياري نکنم، يا نعمتي به من ارزاني شود و سپاس آن را نگويم. يا گناهکاري از من عذر خواهد و عذر او را نپذيرم. يا حاجت مندي از من چيزي طلبد کند و او را بر خود مقدم ندارم. يا حق مردم با ايماني بر گردنم آيد و آن را بزرگ نشمارم. يا عيب مرد با ايماني را ببينم و آن را نپوشانم”.

اقامه نماز جماعت مغرب وعشاء  تلاوت قرآن، معرفی حجت الاسلام موسوی توسط امام جمعه فلارد بعنوان روحانی  روستای قرح ، مولود خوانی ، اهداء جوایز به اسامی حسین، عباس وسجاد و پذیرایی از دیگر برنامه  های جشن میلاد اعیاد شعبانیه بود .

1جشن

2جشن

4جشن

10جشن

جشن5

11جشن

جشن6

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *