برگزاری مراسم وفات حضرت خدیجه (س) در یزد + تصاویر

خانه / استان ها / برگزاری مراسم وفات حضرت خدیجه (س) در یزد + تصاویر

هاجررفیعی مبلغ وکارشناس مذهبی در برنامه روزانه تلاوت قرآن بانوان یزدی در مراسمی که بمناسبت سالروز وفات حضرت خدیجه (س) به همت هیأت خوهران پیروان عترت در مکتب غدیر یزد برگزارشد، ضمن بیان گوشه ای از فضیلت های این بانوی بزرگ اسلام به تفسیر آیاتی ازجزء دهم قرآن کریم پرداخت.

هاجررفیعی مبلغ وکارشناس مذهبی در برنامه روزانه تلاوت قرآن بانوان یزدی در مراسمی که بمناسبت سالروز وفات حضرت خدیجه (س) به همت هیأت خوهران پیروان عترت در مکتب غدیر یزد برگزارشد، ضمن بیان گوشه ای از فضیلت های این بانوی بزرگ اسلام به تفسیر آیاتی ازجزء دهم قرآن کریم پرداخت.

رفیعی با اشاره به رشد اسلام به خاطر ثروت حضرت خدیجه (س) اظهار داشت: ایشان حق عظیمی به گردن ما دارند، بانویی که پیامبرصلی الله علیه وآله وسلم را به همسری برگزید و وی را در راه اسلام یاری کرد و چنان قابلیتی پیدا نمود که مادر حضرت زهرا (س) شد و لقب ام المؤمنین یافت.

این کارشناس مذهبی افزود: در میان میلیون ها بانوی با فضیلت جهان، تنها یک بانو این افتخار را پیدا کرد که خدا بهترین ها را به او داد؛ همسرش رسول الله بود که خداوند و فرشتگان دائم بر او صلوات می فرستند و فرزندش حضرت فاطمه (س) که تنها زن معصوم و مادر11 امام و دامادش امیرمؤمنان علی (ع) بود و شاید تنها کسی بود که کفنش را خدا به وسیله جبرئیل از بهشت برایش فرستاد.

رفیعی در تفسیر آیه 53 سوره انفال گفت: تا شرایط دریافت نعمت را انسان دارد، آن را از او نخواهند گرفت؛ چه نعمتهایی مردم داشتند؟ پیامبر اکرم (ص) وعلی بن ابیطالب (ع)، مردم خودشان حال خود را عوض کردند وخانه نشینی مولا را رقم زدند.
وی کفران به جای شکر نعمت ، در آیات قرآن را از ویژگیهای منفی انسان یاد کرد وگفت: ولایت، دین و هدایت از نعمتهای خداوند هستند ولی برخی انسانها به جای شکر دست به کفران آن زده لذا قانع نیستند خداوند اوج کمالات و بی نیاز است واین انسان است که به واسطه انجام یک سری گناهان گرفتار می شود.

*صله رحم اجل معلق را به تعویق می اندازد. این مبلغ دینی به انواع اجل اشاره و خاطر نشان کرد: ما دو اجل داریم قطعی ومعلق که گاهی بواسطه یک صله رحم طول عمر یکسال به 30 سال افزایش می یابد وبالعکس.
رفیعی به نکته آیه 55 سوره انفال پرداخت وگفت: بدترین جنبنده عالم انسان دو پایی است که دین ندارد. انسان مسجود ملائک اگر ایمان را از زندگی اش خارج کند ظالم می شود وظلمش از حیوان هم بدترمی شود به نحوی که تمام عالم را به او بدهند قانع نیست.

وی به سوره توبه و مکان و زمان نزول آن اشاره کرد و اظهار داشت: این سوره «بسم الله الرحمن الرحیم» که رحمت خدا می باشد را ندارد که به تفسیر یقین مفسران دو دلیل دارد: یکی بیزاری خداوند از کفار و مشرکین که این دو گروه ملعون و از رحمتش دورند و دیگر اینکه شاید ادامه سوره قبلی است.

این مبلغ دینی آیه 18 سوره توبه را در مورد وظیفه خادمان مسجد در آبادانی آن دانست و تأکید کرد: باید مساجد ما تمیزترین مکان ها باشد و مثل منازل خودمان همواره آن را پاکیزه نگاه داریم که یک مسجد هرگز جای قرآن اوراق یا چادرهای کثیف ونامرتب نیست وخادمان آن باید از بهترین ها و خصوصا جوانان پاک باشند.

رفیعی در تبیین همراهی خداوند با مؤمنان در کلام پیامبردر آیه 40 سوره توبه گفت: انسان مؤمن وقتی همراهی وحضور خداوند را با خودش حس می کند از هیچ چیز هرگز ترسی نداشته و کاملا آرام است.

وی افزود: مادران و پدران مراقب باشند در کلام خود هنگام سختی ها به جای گفتن ای داد بیداد که معنای فریادی است که به جایی نمی رسد وکمکی ندارد بگویند یا” غیاث المستغیثین ای پناه پناه خواهان”

وی آیه 67 و 71 سوره توبه را تقابل جبهه نفاق وایمان دانست وافزود: اهل ایمان امر به معروف ونهی از منکر می کنند ونماز به پا داشته وزکات می دهند واطاعت ازخدا ورسول دارند ودر نتیجه دررحمت خدای جا دارند، درحالی که اهل نفاق به منکر امر کرده واز معروف بازمی دارند و از انفاق در راه خدا امساک می کنند که در نتیجه خدا آنان را از رحمت خود محروم کرده ویقینا اینان بد کارانند.

رفیعی درپایان با بیان روایتی در مورد آثار ترک دو فریضه  امر به معروف ونهی از منکر، زوال برکات، سلطه نااهلان  و دادرس نداشتن، عدم قبولی اعمال، دشمنی با خدا و روا شمردن گناه را ازآثار ترک آن برشمرد.

در ادامه مراسم ضمن قرائت دعای ختم قرآن توسط خانم رفیعی، دعای فرج وسلام به معصومین علیهم السلام توسط بانوان زمزمه شد ودعای روز دهم، نماز شب یازدهم واحکام روزه توسط مبلغ مذهبی بیان شد و با حضور روحانی  نماز ظهر و عصر به جماعت برپا شد و سپس چند روز نماز قضا نیز به جماعت اقامه شد.

گفتنی است: مراسم روزانه ختم قرآن کریم به همراه تفسیر قرآن همه روزه در مکتب غدیر یزد واقع در کوچه آموزش و پرورش ناحیه یک یزد و با همکاری هیأت پیرون عترت خواهران از ساعت 10 صبح الی 14 برگزار می شود.

یزد3

یزد4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *