برگزاری یادوارۀ آبروی محله افتخار شهر و بزرگداشت شهدای منا در سورشجان

خانه / استان ها / برگزاری یادوارۀ آبروی محله افتخار شهر و بزرگداشت شهدای منا در سورشجان

%d8%a2%d8%a8%d8%b1%d9%88%db%8c-%d9%85%d8%ad%d9%84%d9%87-%d8%b3%d9%88%d8%b1%d8%b4%d8%ac%d8%a7%d9%86

همزمان با هفته دفاع مقدس، آئین گرامیداشت شهدای شهر سورشجان و روستاهای همجوار و بزرگداشت یاد و خاطره شهید حادثه منا در قالب یادواره آبروی محله، برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با هفته دفاع مقدس نخستین یادواره شهید حادثه منا، “حاج عیدی محمّد عزیزی” تحت عنوان آبروی محله و افتخارشهر سورشجان و یادوارۀ شهدای جنگ تحمیلی با حضور مسئولین، خانواده های معزز شهدا، ایثارگران، بسیجیان و اقشار مختلف مردم به همت حوزۀ مقاومت بسیج امام کاظم (علیه السلام ) و پایگاه مقاومت بسیج ثارالله سورشجان در حسینیۀ شهدای این شهر برگزار گردید.

این مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، نواختن سرود جمهوری اسلامی ایران و پخش بیانات رهبرفرزانه انقلاب اسلامی در خصوص شهداء و خیر مقدم گویی خدمت مدعوین توسط حجت الاسلام خسروی امام جمعه سورشجان، سخنرانی دکتر احمدرضا بسیج ، مسئول بسیج اساتید استان و پخش چند کلیپ از شهدا و مداحی برگزار و حضار در پایان مراسم با حضور در گلزار شهدا به مقام والای شهیدان هشت سال دفاع مقدس و شهدای حادثه منا با قرائت فاتحه و نثار گل، ادای احترام کردند.

سرگرد پاسدار فرهنگ حیدری فرمانده حوزۀ مقاومت بسیج امام کاظم(علیه السلام ) سورشجان با بیان اینکه یاد کردن از شهدا افتخار و عزت به ارمغان خواهد داشت گفت: هرکس بخواهد از ویژگی های سرزمین خود اسم یاد کند ابتدا باید شهیدان دیار خود را معرفی کند و با نام شهیدان از افتخارات کوچه و محله خود نام ببرد.

وی، هدف از برگزاری یادوارۀ شهداء و آبروی محله را همان تجلیل از شهداء و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست که مایه ی بقای انقلاب اسلامی است و بیان کرد: به برکت شهدای انقلاب، امروز ایران اسلامی در عرصه های ملی و بین المللی بر قلل رفیع و منیع افتخار ایستاده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حادثه منا ،اظهار داشت: آل سعود در حالی از خادم الحرمین بودن خود سخن می گویند که حتی شایستگی اداره مناسک حج را نیز ندارند. حادثه منا نشان دهنده بی کفایتی و بی تدبیری آل سعود بوده است و آنان باید پاسخگو باشند.

حیدری، با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس ما در مقابل یک دشمن ظاهری قرار داشتیم؛ اما امروز جوانان و نوجوانان ما در مقابل دشمنان زیادی قرار دارند، اظهار کرد: باید به فکر خاکریزهای فرهنگی بود و مقاومت کرد، کارجوان امروز دراین عرصه ارزشمندتر و بالاتر است و باید در این میدان مبارزه کم نگذاریم چرا که در دوران دفاع مقدس شهداء کم نگذاشتند و میدان جهاد اکبر و جهاد نفس را خالی نکردند.

وی، در پایان از زحمات دست اندرکاران برگزاری این مراسم یادواره بویژه فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج ثارالله، شهدا و صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) سورشجان و بسیجیان عزیز و گرامی تقدیر و تشکر کرد.

 انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *