بیانیه هیئات جوانان عاشورایی کشور به مناسبت 13 آبان

بیانیه هیئات جوانان عاشورایی کشور به مناسبت 13 آبان

خانه / جوانان عاشورایی / اخبار معاونت‌ها و ابلاغیه‌های جوانان / بیانیه هیئات جوانان عاشورایی کشور به مناسبت 13 آبان

بیانیه هیئات جوانان عاشورایی کشور به مناسبت 13 آبان؛ «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» توسط سایت هیئت رزمندگان کشور منتشر شد

بیانیه هیئات جوانان عاشورایی کشور به مناسبت 13 آبان ؛ «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی»

 

إِنَّ فِرْعَوْنَ عَلَا فِي الْأَرْضِ وَجَعَلَ أَهْلَهَا شِيَعًا يَسْتَضْعِفُ طَائِفَةً مِنْهُمْ يُذَبِّحُ أَبْنَاءَهُمْ وَيَسْتَحْيِي نِسَاءَهُمْ إِنَّهُ كَانَ مِنَ الْمُفْسِدِينَ(قصص: 4)

یوم الله 13 آبان که یادآور سالروز تبعید حضرت امام خمینی(قدس سره) به ترکیه توسط رژیم ستمشاهی؛ به خاک و خون کشیده شدن دانش آموزان معترض به دخالتهای آمریکا در ایران توسط دژخیمان رژیم پهلوی در سال 1357؛ و بالاخره تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام در سال 1358 است، به درستی در تقویم انقلاب اسلامی به عنوان «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» ثبت شده است.
البته مبارزه با استکبار و مستکبران مفهومی جدید و زاییده انقلاب اسلامی نیست؛ بلکه در جای جای تعالیم اسلام و آیات قرآن کریم، «کفر به طاغوت» لازمة ایمان به خدا شمرده شده است: «فَمَنْ يَكْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَيُؤْمِنْ بِاللَّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَی». همچنین قرآن کریم تکلیف مبارزه با طاغوت و نجات بشر را بر عهده امت اسلامی گذاشته است: «كُنْتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ…»
وقتی در سیزدهم آبان 1358، سفارتخانه رژیم مستکبر آمریکا (رژیمی تروریست، تروریست پرور، مداخله گر، فاسد، جنایتکار و انحصارطلب؛ و مصداق تام و اتمّ «ائمه کفر» در این زمان) در ایران در یک حرکت بهنگام به دست دانشجویان تسخیر شد و توسط بنیانگذار انقلاب اسلامی، خمینی کبیر با عنوان «انقلاب دوم» نام گرفت، هیمنه و قدرت پوشالی این شیطان بزرگ شکست و افول این طاغوت آخرالزمان، قطعی و باورپذیر شد.
آری! دشمنی ما با آمریکا به عنوان یک مجموعه جغرافیایى یا به عنوان یک ملَّت، به عنوان یک مجموعه انسانى نیست؛ بلکه با نظام استکباری آن دشمنیم که جنایات آن علیه بشریت از شماره خارج است. اصلاً دشمنی با ملت ایران را ابتدا آمریکا شروع کرده و تا کنون ادامه داده است؛ از کودتای 28 مرداد تا فاجعه 15 خرداد، تا جنایات دههاهزار مستشار آمریکایی، تربیت شکنجه گران ساواک در قبل از انقلاب؛ و بعد از انقلاب تصرف و بلوکه کردن دارایی های ایران، هدایت و حمایت جنگ تحمیلی 8 ساله، حمله به هواپیمای مسافربری و کشتن 300 مسافر بی گناه، کمک به ایجاد و تقویت فتنه های مختلف علیه نظام اسلامی؛ و بالاخره آشفته سازی امنیت منطقه به خاطر دشمنی با جمهوری اسلامی، طراحی تهدیدها و تحریمهای فلج کننده و بی نظیر در تاریخ، بسیج 165 کشور بر علیه جمهوری اسلامی و کانون مقاومت منطقه با جنگ نیابتی داعش و اخیراً با فاجعه آفرینی قندوز و قندهار در افغانستان و دیاله در عراق و… همه و همه تنها گوشه ای از جنایات این جرثومه فساد و پلیدی و توحش است که دشمنی و مبارزه با این شیطان اکبر را عقلانی و پایدار می نماید.
عجیب آنکه با همه این شواهد و قرائن، جمعی فرصت طلب در آستانه 13 آبان، با سوءاستفاده از ساحت قدسی مرجعیت، سعی در فشار برای منصرف کردن نظام و ملّت از این مبارزه عزّت بخش و حیات آفرین داشتند؛ غافل از اینکه مرجعیت آگاه به زمان و انقلابی در ایران و جهان اسلام، به تأسی از پیامبر عظیم الشأن اسلام(صلی الله علیه و آله) که هدف از بعثت خود را مبارزه با طاغوت و استقرار حاکمیت اسلام بیان کردند: «بُعِثْتُ بِالْجِهَادِ»؛ «بُعِثتُ لِرَفعِ قَومٍ وَ وَضعِ آخَرین»؛ «بُعِثتُ أن أقتُلَ المُلوک» و… خود جلودار مبارزه با استکبار بوده و خواهد بود.

همین راه را ائمه هدی(علیهم السلام) و بخصوص حضرت سیدالشهداء (علیه‏السلام) در کربلا دنبال کردند: «أسِيرُ بِسيرَةِ جَدّي وَ أبي عَليِّ بنِ أبي طالِبٍ» و علّت و انگیزه جهاد و حرکت خویش را تغییر سلطه نظام استکباری طاغوت زمان، یعنی یزید عنوان کرده و با حجت دانستن فرموده رسول اکرم(صلی الله علیه و آله): «مَنْ رَأى سُلْطاناً جائِراً…» این تکلیف را عملاً تا قیامت ماندگار نمودند.
حال ما جوانان عاشورایی هیئات رزمندگان اسلام سراسر کشور، با تأسی به پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله) و ائمه هدی(علیهم السلام) تحت رایت و علم نائب الحجه، امام خامنه ای(ادام الله ظله) اعلام می داریم:
1. مبارزه با آمریکا، این شیطان اکبر را فریضه دینی و عقلانی دانسته، هرگونه انفعال و نرمش در برابر این رژیم استکباری را خیانت به خون شهیدان، بویژه دانش آموزان و دانشجویان به خون طپیده در 13 آبان می دانیم.
2. تنها راه مقابله عملی با این رژیم استکباری و صهیونیسم بین الملل را قوّت کشور در همه ابعاد علمی، اقتصادی، فرهنگی، امنیتی، دفاعی و سیاسی دانسته، همه مسئولین را به اطاعت محض و مطلق از امام مسلمین و رهبر معظم انقلاب در این مسیر دعوت می کنیم.
3. به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، مسئله ما با آمریکا مسئله «هست و نیست» است؛ لذا تحریف مسئله بصورت «آشتی و قهر» را توطئه ای در راستای سست کردن ارائه پولادین ملت بویژه جوانان، این سرمایه های عظیم اسلام و ایران می دانیم و تا محو کامل نظام سلطه، از جهاد در عرصه های هفتگانه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی فروگذار نخواهیم کرد.
4. حفظ شأن مرجعیت عالیقدر جهان تشیع را فرض دانسته، با اقتدا به رهبر و مرجع عالیقدر امت اسلامی، امام خامنه‏ای(دام ظله) در مسیر مبارزه همه جانبه با استکبار جهانی، این نعمت بی بدیل الهی در آخرالزمان را قدر می‏شناسیم.
5. تسلیم شدن در برابر خواسته های رژیم مستکبر آمریکا را عین ظلم به ملّت آزاده و رنجدیده ایران اسلامی دانسته؛ داعیه داران سازش و تسلیم را به عبرت گرفتن از عاقبت رژیمهای سازشکار در منطقه دعت می کنیم. قطعاً سازش و تسلیم در برابر آمریکا نتیجه ای جز عقب افتادگی و پسرفت برای کشور در پی نخواهد داشت.
6. با توصیه مؤکد به رؤسای محترم قوا بر وحدت و حرکت جهادی در همه امور، بویژه رفع مشکلات معیشتی مردم، تأمین امنیت خارجی با تقویت روزبروز تجهیزات و تسلیحات امنیتی و دفاعی و تأمین امنیت داخلی با مقابله بی امان با جریان نفوذ و فساد در دستگاهها، خود و همگان را به ایجاد و تقویت «زنجیره تواصی به حق و تواصی به صبر» ملزم دانسته، با فرمان ولی امر مسلمین با اهتمام ویژه به «جهاد تبیین»، ان شاءالله آینده ای عزتمند و باشکوه برای ایران اسلامی رقم خواهیم زد.

من الله التوفیق و علیه التکلان
هیئات جوانان عاشورایی رزمندگان اسلام سراسر کشور

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *