بیانیه هیات رزمندگان اسلام به مناسبت فرارسیدن ماه محرم

خانه / مطالب و رویدادها / بیانیه هیات رزمندگان اسلام به مناسبت فرارسیدن ماه محرم

« این محرم را زنده نگه دارید، ما هر چه داریم از این محرم است. » حضرت امام خمینی(قدس سره)

« این محرم را زنده نگه دارید، ما هر چه داریم از این محرم است. » حضرت امام خمینی(قدس سره)

بار دیگر ماه محرم، ماه عشق و دلدادگی، ماه پیوند خوردن با مکتب عاشورا فرا می رسد و عزاداران سالار شهیدان فرصت محرم را مغتنم شمرده و در تلاشی دوباره با در آمیختن شعار و شعور حسینی محرم را ماه افزایش معرفت و گسترش محبت اهل بیت قرار خواهند داد و به تجدید میثاق با مکتب حضرت اباعبدا…علیه السلام  که مکتب انقلاب اسلامی ماست، اقدام خواهند نمود.

مکتب فکری و سیاسی حضرت امام خمینی (ره) ریشه در مکتب عاشورا دارد و قیام آن عزیز سفر کرده، از عاشورا سرچشمه می گیرد. زیرا فرمودند؛ « انقلاب اسلامی ایران، پرتوی از عاشورا و انقلاب عظیم الهی آن است.» در مکتب امام خمینی (ره)و خلف صالحش حضرت امام خامنه ای، محرم ماه نهضت بزرگ سالار شهیدان و سرور اولیای خداست که با قیام خود در مقابل طاغوت، راه درست زیستن و نیک مردن را به بشر آموخت.

در شرایط حساس و پیچیده کنونی که جبهه استکبار با تمامی توان به ستیز با اسلام عزیز و مکتب عاشورا روی آورده، تمامی دست اندرکاران مراسم های عزاداری در ماه محرم؛ که امیدوارتر از هر زمان به ظهور منتقم خون ابا عبدا… الحسین علیه السلام شده­ اند براستکبار ستیزی خود تاکید بیشتری خواهند داشت. خصوصاً محرم امسال که عاشقان ابا عبدا… عزادار جان باختگان منا هم هستند شور حسینی بیش از پیش با استکبار ستیزی همراه خواهد بود. مظلومانی که معصومانه در اثر سوء مدیریت و نفوذ دشمنان جنایتکار اسلام در دستگاه حاکمه فاسد سعودی به لقاء الله پیوستند.

امید است با الهام ازآموزه های اهل بیت علیهم السلام که در کلام و مرام امام و رهبری تجلی یافته نکات ذیل را بیش از پیش در هیئات حسینی محقق نموده و محرم امسال را بسیار پر رونق تر از گذشته مقدمه ساز ظهور عاجل امام عصر(عج) قرار دهیم.

  1. ماه محرم و مجالس عزاداری سالار شهیدان، بهترین فرصت برای تقویت ایمان و معرفت افزایی و بصیرت افزایی است. باید توجه داشت که با روضه خوانی و نوحه خوانی و سخنرانی های هدفمند است که میتوان محرم را زنده نگهداشت. باید در این مجالس، معارف دینی، امام شناسی، سبک زندگی اسلامی ، مسائل تربیتی و اخلاقی به درستی بیان گردد و توطئه های دشمنان علیه مسلمانان و خصوصاً جنگ نیابتی که در منطقه به راه انداخته اند، افشا شود.
  2. رعایت وقار، متانت، ادب و عمق بخشی به مجالس عزاداری و پرهیز از رفتارهای سبک و غلط و همچنین بهره مندی از هنر اصیل، پاک و عزت بخش مداحی و در سرودن اشعار و نوحه ها با مضامین انقلابی و قرآنی در مورد اهل بیت  علیهم السلاماصل خدشه ناپذیر این مجالس به شمار می رود.
  3. یکی از کاربردهای ارزشمند محافل حسینی ارتزاق معنوی شرکت کنندگان بوده و درجلسات عزاداری همواره با استفاده از برنامه­ هایی مانند دعا، توبه و انابه به نیاز مخاطبان توجه شده و گشودن باب توبه و چشیدن لذت مناجات با خدا یکی از بخش های بسیار خاطره برانگیز اینگونه مجالس بوده و مبدأ تحولات فراوان روحی و معنوی در افراد شده است.
  4. باید از دامن زدن به مباحثی که وحدت شیعه و سنی را در مخاطره قرار می دهد و سبب اختلاف و تفرقه می شود خودداری و جریان تشیع لندنی را که به سفارش دشمنان، اختلاف افکنی درمیان مسلمانان را دنبال می کند، رسوا نمود. باید در این مجالس، نقشه جدید امریکا با هدف نفوذ در داخل کشور در دوره پسا توافق را افشا نمود.آری برپاکنندگان خیمه های عزای حسینی، باید با شناخت درست الویت ها؛ و توجه به عزاداری سنتی و آه و سوز و گریه با پرهیز از کارهای بیهوده و غیر مفید از فرصت محرم برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی که همان اهداف نهضت عاشوراست، بهره کامل برند.
  5. نقش محرم و مکتب عاشورا در شکل دهی و پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین در به شکست رساندن توطئه های نظام سلطه علیه جمهوری اسلامی طی 37 سال گذشته، یک نقش بی بدیل است. آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی، از عاشورا سرچشمه گرفته و باید این مهم، برای مردم و خصوصاً نسل جوان به درستی تبیین شود. سخنرانان و مداحان با بازخوانی آرمان ها و اهداف مشترک مکتب عاشورا و انقلاب اسلامی، و با بیان صحیح درس ها و عبرت های عاشورا به اقتضای شرایط پیچیده امروز، می توانند نقش مهمی در بصیرت افزایی عمومی ایفا نمایند.
  6. تحریف مکتب، مذهب، قیام ها و نهضت هایی چون نهضت امام حسین علیه السلام، از جمله راهبردهای موثر دشمنان در دهه های اخیر بوده و دشمنان هم اکنون در این مسیر فعالند.

     اکنون در دهه چهارم انقلاب اسلامی، یکی از خطرات بزرگی که انقلاب اسلامی را تهدید می کند، خطر تحریف شخصیت، مکتب و خطوط اصلی فکری امام (ره) است. نظر به اینکه خطوط اصلی مکتب امام (ره) با مکتب امام حسین علیه السلام و فرهنگ عاشورا انطباق کامل دارد، فرصت محرم را برای بازخوانی و تبیین درست خطوط فکری و مکتب امام راحل، باید مغتنم شمرد و از این طریق جریان تحریف مکتب امام را که با جریان تحریف عاشورا هم صدایی دارد، ناکام ساخت.

  1. دشمنان شکست خورده در مقابل ملت ایران، تهاجم فرهنگی و جنگ نرم همه جانبه ای را علیه انقلاب و جمهوری اسلامی، به راه انداخته و امید دارند از این طریق، قدرت نرم جمهوری اسلامی را تضعیف نمایند. در این نقشه شیطانی، دشمنان به دنبال تقویت اسلام امریکایی و تضعیف اسلام ناب بوده، و برای رسیدن به این هدف، به هیات های مذهبی که از مولفه های قدرت نرم جمهوری اسلامی به حساب می آیند، به عنوان یکی از نقاط آماج چشم دوخته اند. نقشه دشمن در خصوص هیات های مذهبی، سکولاریزه کردن آنهاست.باید دانست که اساساً هیاتی که سکولار باشد، چنین هیاتی با مکتب امام حسین علیه السلام و فرهنگ حقیقی عاشورا هیچ نسبتی ندارد. رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای ستاد مرکزی هیات رزمندگان اسلام با تصریح بر اینکه اساساً هیات امام حسین علیه السلام نمی تواند سکولار باشد و تاکید برعدم ورود به دسته بندی های سیاسی بر حضور فکر انقلاب و خط امام (ره ) در هیات ها تاکید دارند.
  2. حفظ عزت و ترجیح دادن مرگ عزتمندانه در مقابل تکبر و تفرعن ظالمان درس محوری عاشورا است که استکبار ستیزی را یکی از گزاره های اصلی گفتمان انقلاب اسلامی قرار داده است. عاشورائیان ایران زمین در برابر جریان های واداده غرب گرا که تلاش می کند به بهانه توافق هسته ای، تسلیم و بردگی در مقابل استکبار را ترویج دهند به تبیین خطرات هولناک هرگونه سر فرود آوردن در برابر استکبار و نابودی تدریجی و محتوم منافع ملت ایران، پرداخته و فریاد هیهات من الذله را که لازمه حفظ منافع ملی و آبادانی کشور است دوباره سر خواهند داد، تا مقدمه 13 آبان عاشورایی دیگری باشد که در پیش است.
  3. در شرایطی که دشمن به دنبال ایجاد اخلال در نظام محاسباتی برخی از مسئولین و بخشی از مردم ایران است و می خواهد القا کند که حل مشکلات کشور در گرو رابطه با امریکاست؛ باید سراب بودن چنین تصوری را آشکار ساخت و این حقیقت را تبیین نمود که تنها وتنها با اقتصاد مقاومتی است که می توان مشکلات اقتصادی کشور را حل نمود.

                                                                     والسلام علی من اتبع الهدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *