بیانیه هیات رزمندگان اسلام به مناسبت فرارسیدن محرم 1444

بیانیه هیات رزمندگان اسلام به مناسبت فرا رسیدن محرم 1444

خانه / اختصاصی هیأت / بیانیه هیات رزمندگان اسلام به مناسبت فرا رسیدن محرم 1444

ماه محرم و مجالس عزاداری برای سیدالشهداء در سال جاری، بهترین و بی نظیر ترین فرصت برای «جهاد تبیین» است

بیانیه هیات رزمندگان اسلام به مناسبت فرا رسیدن محرم 1444

به گزارش روابط عمومی هیات رزمندگان اسلام بیانیه هیات رزمندگان اسلام به مناسبت فرارسیدن محرم 1444 منتشر شد. متن این بیانیه به شرح ذیل در اختیار شما همراهان همیشگی سایت هیات قرار گرفته است.

بیانیه هیات رزمندگان اسلام به مناسبت فرارسیدن محرم 1444
بیانیه هیات رزمندگان اسلام به مناسبت فرارسیدن محرم 1444

بسم الله الرحمن الرحیم

« هرچه داریم از محرم و صفر است » (امام خمینی قدس الله نفسه الزکیه )

«محرم»، این ماه حیات بخش و بصیرت افزا، ماه حسین و عاشورائیان و ماه عزا و ماتم سال ۱۴۰۱ هجری شمسی هم فرا رسید و فرصتی دیگر، برای تمامی مشعل داران آگاهی فراهم ساخت. تامل عمیق در کلام رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) که فرمودند:« هر چه داریم از محرم و صفر است»، نشان می دهد که محرم و صفر، ماه هایی متفاوت از دیگر ماه های سال است و با شناخت این تفاوت ها، می توان حق این دو ماه و به ویژه حق محرم را به خوبی ادا کرد. در منظومه فکری امام خمینی(ره)، این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته و از میرایی آن جلوگیری کرده است. بنابراین باید، از لحظه لحظه های این ماه آگاهی بخش برای روشنگری و نشان دادن راه درست از راه نادرست بهره گرفت. راه درست، راه امام حسین سلام‌الله‌علیه و اصحاب و یاران با وفای اوست.

حسین مصباح الهدی و سفینه النجاه است. این راه در طول تاریخ و در همه زمان ها و مکان ها، راه سعادت و رستگاری، راه رسیدن به قله‌های عزت و افتخار و راه رسیدن به قله های انسانیت و در یک کلام، راه عبودیت و بندگی و رسیدن به مقام قرب و مقام خلیفه الهی است.

انقلاب اسلامی به معنای واقعی کلمه، از عاشورا سرچشمه گرفته و به انقلابی آگاهی‌بخش و بصیرت افزا و انقلابی حیات بخش تبدیل شده است. عنصر اصلی در پیام های عاشورا و مکتب سیدالشهداء، عنصر آگاهی بخش و عنصر مقابله و مبارزه با جهل و ناآگاهی است. بر همین اساس بود که حضرت امام خمینی (ره) فرمودند:« انقلاب ما انفجار نور بود». خاصیت نور، روشنایی بخشی و آگاهی بخشی، برای تشخیص درست از نادرست و تمییز دادن سره از ناسره و در یک کلام برای تشخیص حق از باطل است.

 اکنون انقلاب اسلامی و ملت ایران، به عنوان یک انقلاب و ملت الهام بخش برای تمامی ملت ها، به دلیل موفقیت‌ها و پیشرفت های شگفت انگیز و محیر العقول در بسیاری از حوزه های تولید کننده قدرت برای تمدن سازی اسلامی و رسیدن به حیات طیبه، مورد یک تهاجم سنگین و بی نظیر تاریخی با ماهیت جنگ شناختی قرار گرفته است. جبهه استکبار با محوریت آمریکا، به دلیل شکست های سنگین و راهبردی در حوزه های سخت و نیمه سخت و از کار افتادن ابزار های نظامی و تحریمی اش در مقابل ملت بزرگ ایران، ابزار های رسانه ای خود را برای تاثیر گذاری بر افکار و اندیشه های مردم ما و خصوصاً جوانان ما بسیج کرده است. دشمنان شکست خورده در ۴۳ سال گذشته، تنها امیدشان در مقطع کنونی، این است که با بهره گیری از فضای مجازی و از طریق قلب حقایق و واقعیت ها، از طریق تحریف حقایق و واقعیت ها، با دروغ پردازی و سیاه نمایی ها، بتوانند با مأیوس کردن مردم و ایجاد تزلزل در اراده ها و کاهش انگیزه های انقلابی، به گمان باطل خودشان بر انقلاب اسلامی و ملت ایران غلبه کنند.

از همین روی رهبر حکیم انقلاب اسلامی با شناختی دقیق از نقشه دشمنان در مقطع و  شرایط کنونی، راهبرد «جهاد تبیین» را برای مقابله و خنثی سازی این نقشه های شیطانی مورد تاکید قرار داده و فرمودند: «جهان تبیین یک فریضه قطعی و فوری است».

ماه محرم و مجالس عزاداری برای سیدالشهداء در سال جاری، بهترین و بی نظیر ترین فرصت برای «جهاد تبیین» است. هیأت های رزمندگان در سراسر کشور، با درک درست از شرایط کنونی و برآورد دقیق از صحنه نبرد حق و باطل، از طریق تمرکز راهبردی بر «جهاد تبیین» در مجالس عزاداری، با امید به فضل الهی و عنایت سیدالشهداء و امام‌زمانعجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف ، تلاش خواهند کرد تا حق این جهاد را که به تعبیر رهبرحکیم انقلاب اسلامی، جهاد عظیم روزگار ما به حساب می‌آید ادا کنند، جهاد تبیین، یعنی جهاد سخن گفتن با هدف افشای دروغ های دشمن و بیان حقایق و تشریح واقعیت هایی که دشمن تلاش می کند آن را با تحریف، وارونه جلوه دهد. از این روی از تمامی هیأت ها و دست اندرکاران هیأت ها و برگزارکنندگان خیمه های عزای حسینی در ماه محرم و به ویژه از تمامی علماء و روحانیون، از تمامی وعاظ و مداحان اهل بیت علیهم السلام درخواست می‌شود با توجه به این مهم، برای ماه محرم سال جاری به گونه ای برنامه ریزی کنند که «ماه محرم» ماه «جهاد تبیین» به معنای درست کلمه باشد. پرچم‌دار جهاد تبیین بعد از واقعه دلسوز و جانگداز عاشورا، حضرت زینب سلام‌الله‌علیها بود که با آن خطابه‌های محکم و بصیرت افزا، تمامی دروغ ها تحریف‌های دستگاه یزید را خنثی کرد و پرده از حقایق و واقعیت ها برداشت. امید آن است که تمام مبلغین و مداحان در محرم امسال، سفیران هدایت و مشعل داران آگاهی باشند و نگذارند به تعبیر رهبر حکیم انقلاب اسلامی، دروغ های دشمن بر روی مردم و جامعه اثر بگذارد.

 و السلام علیکم و رحمه الله

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *