بیماری و بلا پس از ظهور کم می‌شود

بیماری و بلا پس از ظهور کم می‌شود

خانه / انتظار و مهدویت / دوران پس از ظهور / بیماری و بلا پس از ظهور کم می‌شود

یک مفسر قرآن کریم با اشاره به ویژگی‌های دولت جهانی امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف، گفت: امام سجاد علیه السلام فرمودند: هنگامی که حضرت مهدی ظهور کنند بیماری و بلا را از اهل ایمان دور می‌کنند.

بیماری و بلا پس از ظهور کم می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام: حجت الاسلام والمسلمین «محسن قرائتی» در سخنانی با عنوان «ویژگی های امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف»، اظهار کرد: حضرت حجت علیه السلام بعد از ظهور در بُعد فرهنگی، قرآن و سنت را زنده می کند چنان که در دعای ندبه می خوانیم: «أَيْنَ مُحْيِي مَعَالِمِ الدِّينِ وَ أَهْلِهِ؛ کجا است آنکه نشانه‌ها و آثار دین و اهل دین را زنده کند؟».

بیماری و بلا پس از ظهور کم می‌شود
بیماری و بلا پس از ظهور کم می‌شود

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: ایشان رشد علمی را به جایی می رسانند که زنان خانه دار نیز می توانند در قضاوت ها دارای قدرت تشخیص حق و باطل شوند، همچنین، در بُعد اقتصادی، بهره وری از منابع، توزیع عادلانه ثروت و کشف همه معادن در آن دوران محقق می شود چنان که امام باقر علیه السلام فرمودند: هیچ ویرانه ای نیست، مگر آباد شود.

وی درباره برکات اجتماعی دولت جهانی امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف تصریح کرد: در بُعد اجتماعی، فساد و فحشاء برطرف می شود، چنان که در دعای ندبه می خوانیم: «أین طامس آثار الزیع و الاهواء؛ کجا است نابود کننده آثار انديشه هاي باطل و هواهاي نفساني». با ظهور و دولت کریمه امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف بهداشت گسترش می یابد، امام سجاد علیه السلام فرمودند: هنگامی که حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف ظهور کنند بیماری و بلا را از اهل ایمان دور می کنند.

بیماری و بلا پس از ظهور کم می‌شود
بیماری و بلا پس از ظهور کم می‌شود

حجت الاسلام قرائتی تاکید کرد: در بعد حکومت، امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف دین خدا را بر جهان حاکمیت می دهند: «لِيُظهِرَهُ عَلَى الدّينِ كُلِّهِ» و «يَعْبُدُونَنِي لَا يُشْرِكُونَ بِي شَيْئًا». بنابر این، امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف توحید را در سراسر جهان حاکم کرده، سلامتی و آبادانی را برای همه تضمین می کنند. این نص و وعده قرآن است نه شعر و خواب و قصه.

گفتنی است، این سخنان در طرح «در جستجوی خورشید» که به همت بنیاد فرهنگی مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف اجرا شد، ایراد شده است.

منبع: شبستان

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *