تبعیت از ولایت فقیه؛ شاه‌ بیت وصایای شهدا

خانه / مطالب و رویدادها / تبعیت از ولایت فقیه؛ شاه‌ بیت وصایای شهدا

تبعیت از ولایت فقیه در همه‌ی وصیتنامه‌های شهدا جلوه دارد. حال بر ما که مدعیان پیمودن مسیر شهدا هستیم، واجب است تا ببینیم که چقدر به این خواسته به‌حق شهدا جامعه عمل پوشاندیم و تابع فرامین رهبر و ولی فقیه خود بودیم.

به نقل از خبرگزاری دفاع پرس؛ وصیت نامه‌های شهدا چشمه‌های جوشان و پرطراوتی هستند که تشنگان حقیقت و شهادت را سیراب می‌کنند. شهدای عزیزمان در ساعات پایانی عمر دنیوی خود، در اوج سادگی متن و اخلاص قلبی با وارستگی از دنیا وصیتی از خود به جا گذاشته‌اند که می‌شود یک جهان سخن و پیام را از آن دریافت کرد.

امام خامنه ای، بارها در بياناتشان به اين نكته اشاره داشته‌اند كه «وصيت نامه شهدا را بخوانيد…» اين توصيه در كلام گهربار امام راحل نيز ديده می‌شود.

اغلب شهدا در وصیتنامه‌های خود تاکیدِ بر تبعیت از ولی فقیه داشتند

در وصیتنامه اغلب شهدا ذکری از آیات کلام‌الله مجید، سخنان معصومین و تبعیت از ولایت فقیه بوده است. اطاعت از خدا، اخلاق عبادی و سیاسی، دوری از گناه و تبعیت از ولی فقیه همان راه رسیدن به سر منزل مقصود است. تبعیت تا آنجا اهمیت دارد که مهم‌ترین خواسته شهدا در این دنیا بوده است. عشق و علاقه‌ی شهدا به رهبر و فرمانده‌شان از شروع انقلاب گرفته تاکنون در وصیتنامه‌شان نسبت به حضرت امام خمینی رحمة الله علیه و امام خامنه‌ای (دامت برکاته) متبلور است و با همین عشق بوده که راهی جهاد و دفاع از حریم ولایت می‌شوند.

وقتی یک جوان 22 ساله در وصیت‌نامه‌اش با تاکید بر اینکه پیرو خط رهبری باشید که قطعاً راه درست و راه امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است و از پدر و مادرش، دوستانش و ملتش این خواسته را دارد، نشان از درک درست او درباره مفهوم ولایت فقیه است و گستره‌ی پیامش آحاد مردم بویژه مسئولین را در بر می‌گیرد. امروز زمان‌شناسی برای تمام آحاد جامعه به ویژه کسانی که در جامعه مسئولیتی دارند، بسیار مهم است. انسانی که اقتضائات زمان را درک کند و به موقع وارد عرصه عمل شود، می‌تواند زمانه‌ساز شود. امروز امام‌شناسی  و زمان‌شناسی بسیار مهم است. انسانی که اقتضائات زمان را درک کند و گوش به فرمان ولی فقیه باشد، در شرایط بحرانی با بصیرت و به موقع وارد عرصه عمل می‌شود.

برای مثال، شهید بزرگوار مهدی یخچالی در ابتدای وصیتنامه‌اش آورده است: «سفارش من به شما اين است كه پشتيبان ولايت فقيه باشيد و از امام حمايت نماييد…» اینگونه تاکیدات در همه‌ی وصیتنامه‌های شهدا جلوه دارد. حال بر ما که مدعیان پیمودن مسیر شهدا هستیم، واجب است تا ببینیم که چقدر به این خواسته به‌ حق شهدا جامعه عمل پوشاندیم و تابع فرامین رهبر و ولی فقیه خود بودیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *