تحولات امروز سوریه

خانه / مطالب و رویدادها / تحولات امروز سوریه

گروه تروریستی جبهة النصرة برای ایجاد رعب و وحشت، اجساد نیروهای ارتش سوریه را طعمه سگ‌های ولگرد می‌کند.این گروه تکفیری صراحتاً اعلام کرده انداختن اجساد کشته شده‌ها جلوی سگ‌ها، سیاستی است که برای ایجاد رعب و وحشت در قلب‌های دشمنانش اتخاذ شده است.

برای مخاطبان گزارش‌های تحولات سوریه، از شش جبهه متفاوت گزارش‌هایی رسیده است که مطالعه آنها را به علاقه‌مندان “تحولات در صحنه” سوریه توصیه می‌کنیم. تحولات میدانی «دیرالزور»، تحولات میدانی جبهه «دمشق» و حاشیه آن، تحولات میدانی جبهه «رقه»، تحولات میدانی جبهه «ادلب»،  تحولات میدانی جبهه «حلب» و تحولات میدانی جبهه «حسکه» رئوس گزارش امروز ما را تشکیل می دهد. با ما همراه باشید.

تحولات میدانی دیرالزور

درگیری میان ارتش سوریه و گروه تروریستی داعش در دو منطقه الحویقه در داخل شهر و فرودگاه نظامی در 10 کیلومتری شهر نفت خیز دیرالزور در جریان است که ارتش سوریه در اولی مهاجم و در دومین جبهه مدافع است. درگیریها در محله “حویقه” شهر دیرالزور میان دو طرف با برتری ارتش سوریه و پیشروی ارتش در بخشهای وسیعی از این منطقه تداوم دارد. همچنین درگیریهای پراکنده ای میان ارتش سوریه با عناصر گروه داعش در محلات دیگر شهر دیرالزور مانند “رشدیه” و “کنامات” به وقوع پیوسته است.

تحولات امروز سوریه؛
در نقشه موقعیت دو محله حویقه و رشدیه با دایره به رنگ زرد مشخص شده است.


 نیروی هوایی ارتش سوریه روز گذشته 12 بار مراکز  نظامی  گروه داعش  را در دو شهر “عکیدات” و “موح حسن” با دقت بمباران کرد که منجر به هلاکت افراد حاضر در آن شد. از این تعداد 7 حمله هوایی به موح حسن، 2 حمله هوایی به دو محل استقرار داعش در اطراف فرودگاه و 3 حمله به محله الجبلیه در داخل شهر دیرالزور انجام شد. گروه تروریستی داعش از چند روز پیش تلاشها برای محاصره و تصرف فرودگاه نظامی دیرالزور آغاز کرده است.این حملات در قالب پرتاب موشک و خمپاره و سازماندهی نیروهای این گروه در سراسر استان دیرالزور صورت می گیرد. به موازات اقدامات نظامی، رسانه های داعش با اعلام قریب الوقوع بودن “غزوه فرودگاه دیرالزور” برای راه انداختن جنگ روانی علیه نیروهای ارتش سوریه و تضغیف روحیه آنها تلاش می  کنند. در مقابل ارتش سوریه با بمبارانهای شدید و پی در پی مقرهای نظامی، انبارهای تسلیحاتی، کاروانهای تدارکاتی و نظامی و همچنین تثبیت موقعیت در مناطق تحت سیطره اش در داخل شهر و روستاهای اطراف فرودگاه نظامی دیرالزور تلاش کرده تا جلوی هرگونه تغییر توازن عملیاتی– تدارکاتی– تسلیحاتی عناصر داعش را برای حمله به مراکز استقرار نیروهای ارتش و فرودگاه را بگیرد.

تحولات امروز سوریه؛
درنقشه موقعیت دوشهر جدید عکیدات و موح حسن واقع در حاشیه شرقی شهر دیرالزور مشخص شده است.

تحولات امروز سوریه؛


31 اعدام در عرض 1 ماه


مرکز حقوق بشر سوریه (وابسته به مخالفان دولت، مستقر در لندن) امروز با ارائه آماری اعلام کرد که گروه داعش در یک ماه اخیر 31 نفر را به اتهامهای مختلف اعدام کرده است. در این گزارش آمده است که این افراد شامل عناصر گروههای رقیب داعش مانند جبهه النصره، ارتش آزاد و جبهه اسلامی، اساتید دانشگاه، افسران جداشده از پلیس و ارتش سوریه و کسبه بازار هستند. همه این افراد در ملا عام و در شهرهای مختلف استان دیرالزور، حلب و رقه اعدام شده اند. این گزارش می افزاید همکاری با دولت و ارتش، جنگ با خدا و رسول خدا (ص) از طریق مخالفت با داعش و نشانه گذاری مراکز استقرار داعش برای بمباران آنها توسط نیروی هوایی ارتش سوریه از شایع ترین اتهامات این گروه به شهروندان سوری و اعدام آنها است.

تحولات امروز سوریه؛


خبرگزاری “فرانس پرس” از تهیه گزارشی 45 صفحه ای توسط کمیسیون تخصصی حقوق بشر سازمان ملل متحد خبر داده است. در این گزارش آمده است: «در مناطق تحت کنترل”دولت اسلامی” هر چند روز یکبار در میدانها اعدام های عمومی، قطع اعضای بدن و اجرای مجازات شلاق انجام می شود. اجساد کشته شدگان برای چند روز در میادین عمومی به صلیب کشیده می شود تا بنابر ادعای گروه تروریستی داعش “موجب ترس و عبرت” سایر مردم ساکن در این مناطق باشند». در این سند رسمی بیان شده که چنین اقداماتی به “یک منظره عادی” در مناطق تحت سیطره گروه تروریستی داعش تبدیل شده است .

اعدام یک استاد دانشگاه دیرالزور توسط داعش

صبح امروز گروه تروریستی داعش یکی از اساتید دانشکده حقوق دانشگاه دولتی دیرالزور را در شهر “موح حسن” واقع در حاشیه شرقی دیرالزور به اتهام ارتداد از طریق عضویت در حزب حاکم بعث سوریه در میدان مرکزی این شهر اعدام کرد.

تحولات امروز سوریه؛


تحولات میدانی جبهه دمشق و حاشیه آن

 عملیات ارتش سوریه در منطقه جوبر واقع در حاشیه شمالی شهر دمشق پایتخت سوریه وارد پنجمین روز خود شد. نیروی زمینی ارتش سوریه با پشتیبانی هواپیماهای نیروی هوایی در دو محور شمالی و شرقی به سمت عمق منطقه جوبر پیشروی کردند در این پیشروی ها مسجد جامع طیبه و تعدادی از ساختمانهای محل استقرار تروریستهای تکفیری النصره و ارتش اسلام بود به تصرف نیروهای ارتش سوریه در آمد. نیروی هوایی ارتش سوریه در دو روز اخیر بیش از 24 بار (15 حمله هوایی در روز گذشته و 9 حمله هوایی از ساعات ابتدایی صبح امروز) مراکز استقرار تروریستهای ارتش اسلام و جبهه النصره را هدف بمباران سنگین قرار دادند. یگان موشکی ارتش سوریه بیش از 40 موشک از نوع کاتیوشا به جوبر شلیک کرده است. هم زمان ارتش سوریه حملاتی را به منطقه “عین ترما” در مرز غوطه شرقیه دمشق با محله  جوبر که به عنوان عقبه تدارکاتی– نیرویی تروریستهای مسلح در جوبر عمل می کند، انجام داده است. در درگیریهای امروز تعدادی از فرماندهان غیر سوری گروههای تروریستی فعال در جوبر به نامهای “سعید جاسم طباطبایی (اهل کویت) نادر عجاج (فلسطینی) و ولید حمامه” به هلاکت رسیده اند  که اسامی آنها در رسانه های وابسته به این گروهها اعلام شده است. منطقه جوبر واقع در حاشیه شمالی شهر دمشق در دوسال اخیر عرصه فعالیتهای خطرناکترین گروههای تروریستی تکفیری بوده است. عملیات ارتش سوریه در ماههای اخیر با نام “درع العاصمه (سپر پایتخت)”با هدف پاکسازی این منطقه و جلوگیری از پرتاب موشک و خمپاره های تروریستها به محلات امن و مسکونی شهر دمشق در جریان بوده اما  به دلیل وجود شبکه هایی از تونلهای زیر زمینی و تعبیه استحکامات فراوان از سوی گروه های مسلح ، با کندی به پیش می رود. حساسیتها بر منطقه جوبر و مناطقی همچون غوطه شرقی دمشق، برزه، قابون، داریا، اردوگاه آوارگان فلسطینی یرموک و قدم- که در مناطق مختلف شمالی، جنوبی، شرقی و غربی پایتخت سوریه قرار دارند- به این دلیل است که این مناطق در بر گیرنده شهر دمشق هستند و با هدف ایفای نقش در طرح هجوم سراسری گروههای مسلح تروریستی به شهر دمشق  برای ساقط کردن نظام حاکم بر کشور سوریه به اشغال این گروهها درآمده بودند. اما با عدم موفقیت این گروهها در تصرف مناطق از پیش تعیین شده شهر دمشق و مقاومت ارتش، ورود حزب الله و مجاهدان شیعه عراقی، نه تنها در رسیدن به اهداف تعیین شده از سوی اربابان عربی و غربی ناکام ماندند بلکه خود نیز در همین مناطق در محاصره ارتش و نیروهای مجاهد شیعه قرار گرفته و به هدفی مشروع برای بمبارانها و موشک بارانهای روزانه تبدیل شدند. با افزایش فشارهای نظامی و تکمیل محاصره جغرافیایی، دارویی، غذایی و تسلیحاتی بر گروههای تروریستی و تشدید درگیریهای داخلی میان آنها بر سر عواملی چون حاکمیت بر قلمرو، مسایل اعتقادی و میزان بهره مندی از دلارهای شیوخ خلیج فارس حامی تروریسم تکفیری در برخی از مناطق شهر دمشق توافق نامه هایی میان ارتش با گروههای تروریستی مسلح بومی در این مناطق حاصل شده که به خلع سلاح و بازگشت امنیت و آرامش در این مناطق در مقابل اخراج تروریستهای تکفیری از گروههای داعش و جبهه النصره منجر گردید. لازم به ذکر است که دور جدید درگیریها در منطقه جوبر 5 روز پیش پس از انهدام دو ساختمان محل استقرار نیروهای ارتش و دفاع وطنی سوریه توسط عناصر گروه تروریستی تکفیری “ارتش اسلام” آغاز و با تهاجم همه جانبه ارتش سوریه از زمین و هوا علیه مراکز تروریستها همچنان در حال پیگیری است.

فایل ویدیویی مرتبط با انهدام دو ساختمان محل استقرار نیروهای ارتش و دفاع وطنی سوریه در محله جوبر دمشق را از اینجا دریافت کنید.


تحولات امروز سوریه؛
موقعیت منطقه جوبر ، زملکا و عین ترما  در روی نقشه مشخص شده است.

تحولات امروز سوریه؛

تحولات امروز سوریه؛

تحولات امروز سوریه؛
تصاویری از عملیات زمینی و هوایی ارتش سوریه علیه تروریستهای لانه کرده در جوبر


فایل ویدیوی مرتبط با بمباران محله جوبر دمشق را هم از اینجا دریافت کنید.

پرتاب خمپاره به محله المزه

گروههای تروریستی مستقر در منطقه جوبر امروز چند حمپاره به محله “المزه” دمشق پرتاب کردند که منجر به وارد آمدن خسارات مالی به منازل و مغازه های اطراف محل اصابت گردید.


تحولات امروز سوریه؛
محل اصابت خمپاره به محله المزه در همسایگی منطقه جوبر


غوطه شرقیه دمشق

همزمان با عملیات ارتش سوریه در منطقه جوبر دمشق، منطقه غوطه شرقیه نیز شاهد شدیدترین زد و خوردها میان ارتش با تروریستهای گروه تروریستی “ارتش اسلام” و گروههای هم پیمان آن بود. به موازات درگیریها یگان موشکی ارتش سوریه 9 موشک زمین به زمین (احتمالا از نوع کاتیوشا) به مزارع شمال شهرک ملیحه شلیک کرد. به گزارش منابع میدانی نزدیک به ارتش سوریه ، کانون این درگیریها  در مناطق دوما ، جسرین ، زبدین ، دیرالعصافیر و مزارع عین ترما  واقع در غوطه شرقیه شهر دمشق میان ارتش و دفاع طنی با تروریستهای تکفیری همچنان ادامه دا¬رد.در اثر این درگیریها 23 نفر از تروریستها از جمله شش نفر از فرماندهان میدانی آنها به نامهای “محمد عمر خبيه” ، “وليد دلوان”، “علي عليوی” ، “راتب سليك”، “محمود بكری” و “منير فواز” به هلاکت رسیده و تعدادی نیز مجروح شدند. 


تحولات امروز سوریه؛
کانون درگیریها در مناطق مختلف غوطه شرقیه با دایره هایی به رنگ زرد مشخص شده است.


فایل ویدیوی مرتبط با درگیری در غوطه شرقی را از اینجا دریافت کنید.

آمادگی جبهه النصره برای “غزوه صیدنایا”

گروه تروریستی “جبهه النصره” در دو روز اخیر بارها مردم منطقه “صیدنایا” واقع در حاشیه شمالی دمشق را تهدید به حمله نظامی کرده است. رسانه های نزدیک به گروه جبهه النصره (شاخه رسمی شبکه تروریستی القاعده در سوریه) در دو روز اخیر بر حملات و تهدیدهای رسانه ای خود علیه مردم مسیحی ساکن در منطقه صیدنایا  به دلیل آنچه حمله نیروهای دفاع وطنی مقیم در این شهر به روستای “عین قنین” که پیش از این در اشغال این گروه تروریستی بوده است، افزایش داده و آنها را به حمله قریب الوقوع تهدید کرده است. در مقابل جوانان منطقه صیدنایا با بدست گرفتن سلاح و راه اندازی کمیته های دفاع مردمی زیر نظر تشکیلات دفاع وطنی اعلام کردند برای مبارزه با تروریستهای النصره و چشاندن طعم شکست به آنها مشابه آنچه در سال گذشته میلادی در منطقه “دیرشیروبیم” بر سر عناصر این گروه آوردند آمادگی کامل دارند. ساکنین منطقه صیدنایا و دیر شیروبیم همگی از مسیحیان و حامیان نظام و ارتش سوریه هستند و مناطق اطراف آن  سال گذشته در جریان عملیات ارتش سوریه در منطقه القلمون هدف پاکسازی نیروهای ارتش و دفاع وطنی سوریه و رزمندگان حزب الله قرار گرفته بود.

تحولات امروز سوریه؛
موقعیت شهر صید نایا و منطقه دیرشیروبیم در نقشه با دایره به رنگ قرمز مشخص شده است.


تحولات میدانی جبهه رقه

داعش 30 نفر از نیروهایش را اعدام کرد!
منابع رسانه ای نزدیک به گروه تروریستی داعش امروز اعلام کردند که این گروه 30 نفر از اعضایش را به اتهام ارتباط و همکاری با ارتش و دولت سوریه اعدام کرده است. این منابع افزودند در میان این 30 نفر دو نفر از فرماندهان ارشد گروه تروریستی داعش حضور داشتند که نام یکی از آنها ابوجعفر تونسی بوده است که وی از فرماندهان ارشد میدانی داعش در استان دیرالزور بوده است. علت اعدام این افراد بنابر آنچه هیئت به اصطلاح شرعی گروه تروریستی داعش در بیانیه ای اعلام کرده است، اقدام آنها در اجازه عبور به کاروان مدافعان فرودگاه نظامی طبقه حین عقب نشینی به سوی مرکز نظامی ارتش سوریه در منطقه “اثریا” بدون وقوع هرگونه درگیری با آنان بوده است.در این بیانیه نوع اعدام این افراد نیز شلیک گلوله به سر عنوان شده است.

تحولات امروز سوریه؛


بمباران مراکز و کاروانهای نظامی داعش

صبح امروز هواپیماهای نیروی هوایی ارتش سوریه حملات سنگینی را به مراکز استقرار داعش در مناطق “سبخه”، “سباهیه” و روستای “عکیرشی” انجام دادند.

تحولات امروز سوریه؛


در تحولی دیگر ارتش سوریه امروز طی عملیاتی جاده مواصلاتی حلب – رقه را دوسال پس از سیطره داعش برآن بازگشایی کردند.

سرنوشت تلخ باقیمانده مدافعان فرودگاه نظامی طبقه

رسانه های گروه تروریستی داعش تصاویر جدیدی از درگیریهای میان این گروه با گروهی از نیروهای ارتش مدافع فرودگاه طبقه که پس از اشغال آن به دست عناصر گروه تروریستی داعش به منطقه عجراوی عقب نشینی کرده بودند را منتشر کرده اند. 

تحولات امروز سوریه؛

تحولات امروز سوریه؛

تحولات امروز سوریه؛

طبق این تصاویر کلیه مدافعانی که وارد این منطقه شده بودند توسط عناصر گروه داعش تحت تعقیب فوری قرار گرفته و پس از درگیریهای سنگین میان دوطرف، همگی به شهادت رسیدند. اما آنچه که در این میان ناراحتی بیشتر هر بیننده برخوردار از روح انسانی را موجب می شود، کشتن و آتش زدن تعدادی از مدافعان زخمی توسط تروریستهای داعش است. 

تحولات امروز سوریه؛

تحولات امروز سوریه؛


تحولات میدانی جبهه ادلب 


درگیریها میان ارتش سوریه و تروریستهای تکفیری در مناطق اطراف شهر “معره النعمان” وارد مراحل جدیدی شده است. درگیریها میان طرفین با اقدام گروههای تروریستی در محاصره دو پادگان ارتش سوریه در اطراف شهر معره النعمان از توابع استان ادلب به نامهای پادگان “وادی الضیف” و “حامدیه” و تلاش برای تصرف آنها تداوم دارد. شدت گلوله باران یگان توپخانه و بمباران هواپیماهای نیروی هوایی ارتش سوریه موجب شد تا تروریستهای تکفیری برای در امان مانده از این حملات از اطراف پادگانهای حامدیه و وادی الضیف عقب نشینی کنند.

تحولات امروز سوریه؛
در نقشه، موقعیت دو پادگان وادی الضیف و حامدیه در حاشیه شهر معره النعمان از توابع ادلب با رنگ زرد مشخص شده است.


بنابر گزارش یک منبع میدانی هواپیماهای ارتش سوریه امروز مواضع تروریستها در روستاهای “کفرومه ، حاس ، معرشورین  را 10 بار هدف سنگین ترین بمباران قرار دادند. تروریستها  به یکی از نقاط تفتیش ارتش سوریه به نام “عین قریع” حمله کردند که با پاسخ شدید نیروهای مستقر در این مرکز تلفاتی شامل 10 کشته و تعدادی مجروح به آنها وارد گردید. گروه تروریستی “جبهه النصره” در انتقام این تلفات ، بیش از 25 گلوله خمپاره به شهر شیعه نشین “فوعه” واقع در شمال ادلب پرتاب کردند که موجب شهادت یک نفر و جراحت 8 نفر دیگر شامل چند زن و کودک شد.

تحولات امروز سوریه؛


اعدام 4 جوان سوری بدست جبهه النصره

همزمان با تنگ شدن عرصه میدانی بر گروه تروریستی جبهه النصره این گروه روز گذشته و پس از عقب نشینی از مناطق حاشیه دو پادگان ارتش سوریه 4 نفر از شهروندان سوری را به اتهام “همکاری با سازمان امنیت سوریه” اعدام کرد. بنابر گزارشهای میدانی این 4 جوان از عناصر مرتبط با گروه جبهه النصره بودند و دو ماه پیش دستگیر شده و در زندانهای این گروه نگهداری می شدند.  

تحولات میدانی جبهه حلب

درگیریهای داخلی میان گروههای تروریستی مسلح داعش و ائتلاف جبهه النصره و جبهه اسلامی در اطراف روستای دابق واقع در حاشیه شمالی شهر حلب با شدت ادامه دارد. دو گروه جبهه النصره و جبهه اسلامی از هفته گذشته و در پی شکستهای مکرر و پیشروی های داعش در مناطق حاشیه شمالی شهر حلب، در پی چاره جویی برآمدند و پس از برگزاری نشستهایی، اقدام به تشکیل اتاق عملیات مشترک نموده و عملیاتی با نام “نهروان شام” علیه آنچه که خوارج زمان (گروه داعش) می نامیدند، آغاز کردند. طی این عملیات، تا کنون صدها نفر از دوطرف به هلاکت رسیده و صدها نفر دیگر نیز مجروح شده اند.

تحولات امروز سوریه؛


ویدیوی مرتبط با درگیریها میان داعش با النصره و جبهه اسلامی در حاشیه شمالی شهر حلب را از اینجادریافت کنید. درگیریها میان ارتش سوریه با تروریستها در محورهای مختلف شهر حلب شامل مناطق غربی زندان مرکزی حلب، زكوانية، خان العسل، عربيد، ارشاف، مارع، باب، تل علم، قاضي عسكر، كفر كار، فافين، بابنس، مسلمية، ليرمون، معارة الأرتيق، خالدية، جمعیت الزهراء و اطراف اردوگاه “بریج” و ورودی شمال شرقی شهر “حندرات” با شدت هر چه تمام تر ادامه دارد. هواپیماهای ارتش سوریه مراکز استقرار تروریستهای داعش و النصره و جبهه اسلامی در اطراف حاشیه غربی شهر حلب را به شدت بمباران کردند. مرکز حقوق بشر سوریه در گزارشی اعلام کرد که گروههای تروریستی امروز به انتقام شکستهای پی در پی از ارتش و دفاع وطنی سوریه  در جبهات مختلف شهر حلب، اقدام به خمپاره باران مناطق مسکونی دو شهر شیعه نشین نبل و الزهراء واقع در شمال شهر حلب نمودند. از تلفات و خسارات این گلوله باران آماری منتشر نشده است.

تحولات امروز سوریه؛

تحولات امروز سوریه؛


تحولات میدانی جبهه حسکه

روز گذشته یگان “دفاع مردمی کردهای سوریه” سیطره خود را بر روستای “جزعه” در نزدیکی مرز سوریه با عراق را پس از درگیریهای شدید با تروریستهای گروه تروریستی داعش اعلام کردند. در این درگیریها سیلوهای گندم این روستا و برخی روستاهای همجوار آن مانند “العرجه، اکراشی، سفانه و پنج مزرعه دیگر اطراف آنها” نیز به تصرف کردهای سوری در آمد.  درگیریها از 19 مرداد امسال میان دو طرف شدت گرفته بود. گروه داعش با هدف تکمیل حلقه محاصره بر شهر کرد نشین سنجار واقع در کشور عراق (همجوار استان حسکه سوریه) و بستن تنها مسیر فرار کردهای عراقی به سمت شهر کردنشین حسکه واقع در شمال سوریه به روستای جزعه حمله ور شده بود که کردهای منطقه حسکه به مقابله با آنها برخواسته و عناصر گروه تروریستی داعش را وادار به ترک منطقه کردند. درتحولی دیگر روز گذشته یگانهای حمایت مردمی کردهای سوریه با اجرای کمین علیه کاروان خودروهای زرهی گروه  داعش در دو منطقه کوع “شلاح و حلو” در حاشیه جنوبی شهر راس العین تعدادی از آنها را منهدم کردند. همچنین عملیات ارتش سوریه با پشتیبانی یگانهای حمایت مردمی کردهای سوری در منطقه “غویران” واقع در جنوب شرقی حسکه آغاز شده است.

تحولات امروز سوریه؛


این منطقه تنها منطقه ای است که گروههای مسلح محلی هم پیمان با تروریستهای تکفیری داعش در آن حضور فعال دارند. یکی از فرماندهان گردان حفظ نظم و امنیت در شهر حسکه به خبرنگاران گفت که در روزهای اخیر گروهی از ریش سفیدان منطقه به نمایندگی از مردم شهر حسکه با تروریستهای گروه داعش مستقر در منطقه غویران وارد مذاکره شده بودند و آنها را برای پذیرش یکی از سه شرط زیر مخیر کرده بودند:

1 – تسلیم شدن به مقامات دولتی  و تحویل تسلیحات.

2 – خروج کامل از منطقه غویران با سلاح هایشان.

3 – آماده شدن برای جنگ و هلاکت به دست واحدهای ارتش و نیروهای مردمی.

این تروریستها در پاسخ به این پیشنهادات، اقدام به خمپاره باران محلات مختلف شهر و اماکن تردد مردم عادی مانند بازار و خیابان های حسکه نمودند. طی این خمپاره باران، 1 پیرمرد شهید و 9 نفر دیگر شامل یک زن و یک کودک خردسال و یک عضو کمیته حفظ نظم منطقه به شدت زخمی شدند. در پاسخ ارتش اقدام به گلوله باران مناطق شمالی محله “غویران” نموده و حلقه محاصره بر تروریستهای موجود در آن را  تنگ نموده و شمارش معکوس برای آغاز عملیات ارتش و نیروهای بومی در این منطقه آغاز شده است. در دیگر سو، مرکز حقوق بشر سوریه (وابسته به مخالفان دولت سوریه مستقر در لندن) خبر از فرار گروهی مردم منطقه غویران از منازلشان برای دورماندن از آتش درگیریهای نظامی دوطرف داده است.


تحولات امروز سوریه؛


بنابر اعلام این مرکز بیش از 60 هزار نفر از مردم ساکن در غویران اقدام به ترک منازلشان و حرکت به سمت مناطق امن نموده اند.

تحولات امروز سوریه؛


اطعام سگهای ولگرد با پیکر کشته شدگان جنگ!


گروه تروریستی جبهة النصرة برای ایجاد رعب و وحشت در قلب‌ آنچه “دشمنان” می نامد، اجساد نیروهای ارتش سوریه را طعمه سگ‌های ولگرد می‌کند. این گروه تکفیری صراحتاً اعلام کرده انداختن اجساد کشته شده‌ها جلوی سگ‌ها، سیاستی است که برای ایجاد رعب و وحشت در قلب‌های دشمنانش اتخاذ شده است.

تحولات امروز سوریه؛


جبهة النصرة و داعش گروه‌های تروریستی هستند که رفتارهای بسیار وحشیانه و خونین از آن‌ها سر می‌زند؛ با این حال، غذا دادن سگ‌ها با اجساد، رفتاری است که تا کنون فقط از جبهة النصرة (شاخه رسمی گروه شبکه تروریستی القاعده در سوریه) سر زده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *