تشدید جنگ در جنوب عربستان

خانه / مطالب و رویدادها / تشدید جنگ در جنوب عربستان

همزمان با تشدید درگیری در جنوب عربستان به ویژه در منطقه عسیر، یگان‌های مختلف ارتش یمن ضرباتی کاری بر ارتش سعودی وارد و یک پهپاد این رژیم را ساقط کردند.

درگیری ارتش سعودی با یگان‌های ارتش یمن و کمیته‌های مردمی این کشور، در جنوب عربستان شدت گرفته است.

13950812000267_photoa

درگیری‌ها بخصوص در منطقه عسیر شدت گرفته و ارتش یمن موفق شد مقر نظارتی «السایله» را تصرف و برج دیدبانی آن را منهدم کند.

همچنین ارتش یمن علاوه بر ساقط کردن یک فروند پهپاد شناسایی سعودی، یک خودرو نظامی را منهدم و تعدادی از نیروهای سعودی را در عسیر از پای درآورد.

طبق این گزارش، منابع نظامی یمنی می‌گویند که پهپاد شناسایی سعودی در «علب» عسیر شناسایی و ساقط شده است؛ امری که نشان‌دهنده میزان تسلط یمنی‌ها بر دشمن در عمق خاک خودش است.

 13950812000256_photol

این نخستین بار نیست که یمنی‌ها موفق می‌شوند، پهپهادهای سعودی-آمریکایی را شناسایی و ساقط کنند. در نیمه‌های ماه اکتبر در «غاویه» در جازان، پنجم سپتامبر در منطقه‌ای در حد فاصل سنحان و خولان در صنعاء، در آگوست در صحرای میدی در استان حجه و همچنین در منطقه مجازه در عسیر، همچنین در ماه مارس در استان «اب» و در ژانویه در منطقه حرض در استان حجه و یک هفته قبل از آن در استان صعده و همچنین یک فروند دیگر در ماه ژانویه، ساقط کرده بودند.

به گفته این منابع، نظامیان از پای در آمده در منطقه «المجازره» در عسیر هدف گرفته شده‌اند و حداقل سه نظامی سعودی کشته شدند و همچنین تجمعات نظامیان سعودی در منطقه «اسعر» و «فرماندهی علیب» هدف اصابت خمپاره قرار گرفتند.

13950812000263_photol

منبع: خبرگزاری فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *