تفحص پیکر مطهر شهید « کرامت الله افسرده» پس از 33 سال + زندگینامه

خانه / انقلاب و دفاع مقدس / تفحص پیکر مطهر شهید « کرامت الله افسرده» پس از 33 سال + زندگینامه

فرمانده سپاه کازرون گفت: پیکر مطهر شهید کرامت الله افسرده که در منطقه حاج عمران و در عملیات والفجر 2 به شهادت رسید پس از 33 سال به آغوش خانواده بر می‌گردد

فرمانده سپاه کازرون  گفت: پیکر مطهر شهید کرامت الله افسرده که در منطقه حاج عمران و در عملیات والفجر 2 به شهادت رسید پس از 33 سال به آغوش خانواده بر می‌گردد.

photo_2016-07-26_09-43-17

سرهنگ پاسدار غلامرضا شرفی خاطرنشان کرد: پیکر این شهید گرانقدر از طریق آزمایش DNA که در اردیبهشت ماه سال 93 توسط ناحیه مقاومت بسیج کازرون انجام شد تشخیص هویت شده است.

گفتنی است وی اهل روستای بورکی بخش خشت شهرستان کازرون است.

شهید کرامت الله افسره در 5 اردیبهشت سال 1340 در خانواده ای فقیر و مذهبی در روستای بورکی علیا پا به عرصه وجود گذاشت . پدرش مردی کارگر که با کارگری جهت رفاه خانواده و فرزندانش تلاش می کرد . شهید در سن 7 سالگی در دامان مادری فداکار و متقی و با عفت تربیت شد و در دوران کودکی با داشتن مادر و پدری وفادار و مومن همچنان در س تقوا و خداپرستی را آموخت . او در سن هفت سالگی پا به دبستان گذاشت و دبستان خواجو بورکی شروع به تحصیل نمود . از همان دوران ابتدایی زیرکی و تیز هوشی او زبانزد مردم و هم درسانش بود به طوریکه همیشه شاگردی ممتاز و یک فرد ایدآل و مورد اعتماد دوستان و آشنایانش بود . همیشه در میادین ورزشی با اخلاق و روشی که برادرانه با دوستان برخورد می کرد بطوریکه همه او را دوست می داشتند . دوران راهنمایی خود رادر مدرسه راهنمایی کنار تخته مشغول تحصیل شد و این دوره را با موفقیت به پایان رساند و جهت ادامه تحصیل به دبیرستان کنار تخته راه یافت و سال اول و دوم دبیرستان را با موفقیت پشت سر گذاشت سپس جهت ادامه تحصیل نزد برادر بزرگش رفت و سال سوم دبیرستان را در دبیرستان فولاد شهر اصفهان گذراند . و جهت گرفتن دیپلم به دبیرستان شهید مطهری کازرون آمد و موفق به گرفتن دیپلم شد . لازم به ذکر است که شهید در ایام تابستان در کنار پدر و مادر به کارگری و کشاورزی می پرداخت تا مخارج تحصیل خود را بدست آورد . با مشقت دوران تحصیل خود را پشت سر گذاشت . شهید با علاقه ای که به نظام جمهوری اسلامی داشت برای اطاعت از فرمان رهبری و خدمت مقدس سربازی به پادگان آموزشی کرمان اعزام شد . شهید بعد از دوره آموزشی به درجه گرهبان یکمی مفتخر گردید سپس راهی جبهه های حق علیه باطل شد و حدود 17 ماه در جبهه های حق علیه باطل بود که مادر فداکارش به رحمت ایزدی پیوست و شهید برای چهلمین روز درگذشت مادرش به مرخصی آمده بود .بعد از چهلم مادرش به علت برادران و خواهران صغیری داشت از طرف پدر و بستگان تقاضا شد که ازدواج نماید که بتواند برای برادران و خواهران سرپرستی داشته باشد و شهید با دختر خاله خود ازدواج نمود . چون عملیات والفجر آغاز شده بود هنوز دو روز از ازدواج وی نگذشته بود که راهی جبهه های نبرد گردید و در منطقه حاج عمران در محاصره دشمن قرار گرفت  و مفقود الجسد گردید که بعد از آزاد شدن بعضی از همرزمانش در زندان های بعثی عراق خبر شهادت او را در مورخه 6/5/1362 به خانواده وی دادند . و هنوز پیکر پاکش مفقود می باشد .

پی نوشت:

تشییع پیکر این شهید گرانقدر به زودی در کازرون

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *