توسعه عدالت محورانه از اهداف انقلاب اسلامی است

خانه / استان ها / توسعه عدالت محورانه از اهداف انقلاب اسلامی است

امام جمعه شهرکرد، با اشاره به دشمنی همیشگی آمریکا با انقلاب اسلامی گفت: قطعاً امنیت آمریکا و حامیان منطقه ای گروهک تروریستی داعش از سوی دست پرورده خودشان به خطر خواهد افتاد.

نکونام11

امام جمعه شهرکرد، با اشاره به دشمنی همیشگی آمریکا با انقلاب اسلامی گفت:قطعاً امنیت آمریکا و حامیان منطقه ای گروهک تروریستی داعش از سوی دست پرورده خودشان به خطر خواهد افتاد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛ نماینده ولی فقیه در استان در جمع هزاران نفر از علما،طلاب و مردم یسیجی شهرکرد به تشریح پیام هایی از سوره مبارکه جن پرداخت.

حجت‌‍‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام گلپایگانی،گفت: پیام توحید، پیام نبوت و این پیام که حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلّم به عنوان آخرین پیامبر به همراه کتابش با سایر پیامبران متفاوت است، از پیام های این سوره می باشد.

وی، افزود: قرآن کریم، اکمل کتب آسمانی است و هر آنچه بشر تا قیامت نیاز دارد در این کتاب آمده است و اجنه هم این پیام ها را دریافت کرده اند و اعتراف دارند که در بین آنها نیز برخی مؤمن هستند و بعضی دیگر ایمان ندارند؛ ولی یک امر مهم که اجنه از قرآن درک کرده اند، این است که قدرت خداوند فراتر از هر قدرتی است و هیچ راه فراری از قدرت و حکومت خداوند وجود ندارد.

امام جمعه شهرکرد اظهار کرد: یکی از دغدغه هایی که مؤمنین صائم و روزه دار باید داشته باشند این است که نسبت به اوضاع جامعه خود توجه کنند و بی تفاوت نباشند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، با اشاره به سوره مائده، دو دسته از افرادی را که از زبان دو پیامبر(حضرت عیسی و حضرت داودعلیهم السلام) لعن شده اند، کسانی دانست که نافرمانی خدا کرده و از حق و حدود الهی تجاوز نموده اند و دسته دوم کسانی هستند که نهی از منکر نمی کرده اند و این دو دسته از نظر این پیامبران ملعون هستند.

وی، در ادامه با تأکید بر لزوم ایستادگی مؤمنان در برابر نازیبایی های جامعه، به برکات ماه مهمانی خداوند اشاره کرد و گفت: ورود و خروج این ماه، همراه با رحمت و برکت است و لازمه برخورداری از رحمت الهی ، معرفت و درک، ذکر و یاد خدا، سحرخیزی و کنترل روابط اجتماعی و مهر و محبت نسبت به خانواده و اطرافیان می باشد.

نماینده ولی فقیه در استان با یادآوری 14 تیرماه 1359، گفت: در این روز، دارایی های ایران از سوی آمریکا مسدود شد و آمریکا از همان اول انقلاب اسلامی دشمنی خود را عملی و کاربردی کرد و یک لحظه از دشمنی اش با انقلاب دست برنداشته است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، با اشاره به انواع محاصره اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، نظامی، فرهنگی، فنی و تکنولوژی و علمی، ترور مغزها و شخصیت ها و ترور شخصیت انقلاب اسلامی از سوی آمریکا، تصریح کرد: اگر منصفانه بررسی شود، دشمنی های آمریکا با نقلاب اسلامی مجلدات بسیاری می شود.

وی، با تأکید بر اینکه با دشمنی های آمریکا، انقلاب اسلامی مستحکم تر شده است، گفت: امروز با تروریست های تربیت شده آمریکا مواجه ایم که سالها سازمان های سیا و موساد با همراهی بعضی حکومتهای خودباخته منطقه آنها را پرورش داده اند و به جان کشورهای اسلامی از جمله سوریه و عراق انداخته اند.

امام جمعه شهرکرد، تأکید کرد: قطعاً امنیت آمریکا و حامیان منطقه ای گروهک تروریستی داعش از سوی دست پرورده خودشان به خطر خواهد افتاد.

وی، نفاق پیشگی آمریکا را یادآور شد و سه هدف عمده شیطنت های دشمنان انقلاب اسلامی را ؛ کاهش قدرت و عظمت اسلام در اذهان عمومی، محکم تر کردن پایه های رژیم صهیونیستی و از همه مهم تر، محاصره انقلاب اسلامی ایران و جلوگیری از تفکر اسلام ناب عنوان کرد.

امام جمعه شهرکرد ضمن تقدیر از رویکرد باصلابت و ایستادگی تیم مذاکره کننده هسته ای در زمان فعلی، گفت: مقاوم باشید و تسلیم زیاده خواهی دشمنان نشوید و فقط به فکر منافع مردم و مصالح نظام باشید و مطمئن باشید پیروزی از آن شماست و مردم پشتیبان شما خواهند بود.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با اساتید دانشگاه ها اشاره کرد و به مسئولان استان نیز توصیه کرد؛ تدابیری اتخاذ کنند که دانشگاه ها، میدان جولان جریان های سیاسی نشود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، به مناسبت 17تیرماه 1364 و سفر تاریخی مقام معظم رهبری در دوره ریاست جمهوری به استان چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و این سفر را از ابعاد مختلف حائز اهمیت دانست و با تأکید بر ضرورت توجه مسئولان استان و کشور به نقاط محروم و روستاهای دورافتاده، توسعه عدالت محورانه را هدف و آرمان انقلاب اسلامی عنوان کرد.

وی، افزود: انقلاب، توسعه عدالت محورانه می خواهد، توسعه ای که یک مشت سرمایه دار را پرورش دهد یا اینکه جایی رشد کند و جاهای دیگر رشد نکنند به دور از اهداف انقلاب اسلامی است و باید بدانیم که بر اساس نظر مقام معظم رهبری نیز تأمین حداقل زندگی متوسط برای آحاد جامعه از هدف های انقلاب اسلامی است ولی این نگاه در دولت های مختلف مغفول مانده است.

امام جمعه شهرکرد، در اولین نماز جمعه ماه مبارک رمضان، سالروز وفات حضرت خدیجه سلام الله علیه را تسلیت گفت و از آحاد نمازگزاران برای حضور در مراسم جزء خوانی قرآن کریم در مصلای امام خمینی(ره) و شرکت در نمازهای جماعت و قرائت و تفسیر دعای ابوحمزه ثمالی که با حضور حجت الاسلام صالحی خوانساری برگزار می شود، دعوت کرد.

 

انتهای خبر /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *