جزئیات تشییع پیکر ۹۴ شهیدگمنام در استان فارس| انتقال پیکر شهدا پس از شیراز به تهران

خانه / مطالب و رویدادها / جزئیات تشییع پیکر ۹۴ شهیدگمنام در استان فارس| انتقال پیکر شهدا پس از شیراز به تهران

سرهنگ سعید کوشکی عصر امروز در نودمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس با اشاره به برگزاری آئین باشکوه تشییع 94 شهید گمنام در یکم بهمن ماه امسال در سومین حرم اهل بیت (علیه السلام) اظهار داشت: این شهدا پس از سی سال از دوران دفاع مقدس به کشور بازگشته‌اند.

سرهنگ سعید کوشکی عصر امروز در نودمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس با اشاره به برگزاری آئین باشکوه تشییع 94 شهید گمنام در یکم بهمن ماه امسال در سومین حرم اهل بیت (علیه السلام) اظهار داشت: این شهدا پس از سی سال از دوران دفاع مقدس به کشور بازگشته‌اند.

وی به تشریح دلیل اینکه این تعداد شهدا پس از سالیان دور تفحص شده‌اند پرداخت و افزود: تمامی پیکرهای مطهر این شهدا در خاک عراق تفحص شدند زیرا این عزیزان در برابر دشمن بیشتر مقاومت کرده و در خاک دشمن عملیات‌های مختلفی را انجام دادند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر استان فارس با بیان اینکه استقبال مردم شهرهای مختلف استان از کاروان «شاهدان بصیر» بی‌نظیر بوده است خاطرنشان کرد: برای حضور پیکرهای مطهر شهدا در 75 نقطه استان فارس برنامه‌ریزی شده که تاکنون بیش از نیمی از این برنامه بزرگ و عملیات گسترده فرهنگی اجرایی شده است.

سرهنگ کوشکی با اشاره به اینکه این حضور عاشقانه مردم و عشق و دلدادگی آن‌ها به شهدا قابل تصور نبود تصریح کرد: با توجه به اینکه برای حضور شهدا در شهرهای اصلی برنامه‌ریزی شده بود اما مجریان این برنامه از سوی مردم زیر فشار قرار گرفتند که حتی اگر شده شهدا برای نیم ساعت در بخش یا منطقه زندگی آن‌ها حضور یابند.

وی با بیان اینکه این برنامه بزرگ فرهنگی که از روز چهارشنبه بیست و سوم دی‌ماه از شهرستان نورآباد ممسنی آغاز شده و در سه محور اصلی در سطح استان بر‌اساس برنامه اجرایی شده است عنوان کرد: کاروان شهدای گمنام روز سه‌شنبه بیست و نهم بهمن ماه وارد شیراز می‌شود تا در روز چهارشنبه سی بهمن‌ماه آرایش ظاهری تریلی‌های حامل پیکرهای مطهر شهدا بازنگری و مهیای آئین تشییع در شیراز شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر استان فارس بیان کرد: از تلاش رسانه‌های مختلف به‌ویژه صدا و سیما برای انعکاس اخبار این برنامه بزرگ فرهنگی تشکر و قدردانی می‌شود چراکه آئین روز نخست این برنامه به‌صورت زنده از رسانه ملی پخش شد.

سرهنگ کوشکی به تشریح مسیر تشییع پیکر 94 شهید گمنام در شهر مقدس شیراز پرداخت و گفت: کاروان «شاهدان بصیر» در روز پنجشنبه یکم بهمن ماه رأس ساعت 8:30‌صبح از پادگان امیرالمؤمنین وارد دروازه قرآن شیراز می‌شود تا از مسیر دروازه قرآن، میدان قائم، پل هجرت تا انتهای خیابان فردوسی و ابتدای خیابان هجرت تا میدان شهدا به صورت سواره مورد استقبال موتورسواران قرار گیرند.

وی با بیان اینکه مراسم تشییع شهدای گمنام از میدان شهدا تا چهار راه پیروزی، بلوار شهید آیت‌الله دستغیب، انتهای خیابان 9 دی و ابتدای خیابان هفت تیر به‌صورت پیاده صورت می‌گیرد اظهار داشت: محل تجمع مردم و انتهای مسیر تشییع شهدا «باب‌الرضا» حرم مطهر حضرت شاهچراغ (علیه السلام) پیش‌بینی شده و این برنامه تا ساعت 11:30 به طول می‌انجامد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر استان فارس با تأکید بر اینکه این عملیات گسترده فرهنگی از ابتدا تاکنون با وجود جمعیت بسیار زیاد در مراسم تشییع شهدا بدون هیچ مشکلی انجام شده است خاطرنشان کرد: امیدواریم با اطلاع‌رسانی رسانه‌ها و صدا و سیما استقبال باشکوه و در خور شأن سومین حرم اهل بیت (علیه السلام) انجام شود.

سرهنگ کوشکی به برخی برنامه‌های قابل اجرا در مسیر برگزاری آئین تشییع اشاره کرد و افزود: برپایی ایستگاه‌های صلواتی، مداحی مداحان کشوری و غیره از این جمله است.

وی عنوان کرد: امیدواریم این رخداد بزرگ فرهنگی که در اواخر سال 94 انجام می‌شود همانند کنگره سرداران شهید که در سال 90 برگزار شد تضمین‌کننده امنیت و آرامش مردم و حضور آنها در عرصه‌های مختلف دفاع از انقلاب باشد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر استان فارس با اشاره به اینکه پیکرهای مطهر 94 شهید گمنام که در 10 روز میهمان استان فارس هستند پس از تشییع در شیراز به تهران بدرقه می‌شوند بیان کرد: پس از انجام آزمایش‌ DNA در تهران، استان فارس میزبان پیکر چند تن از این شهیدان عزیز خواهد بود تا در دهه نخست فاطمیه در خاک این دیار آرام گیرند.

منبع : تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *