جشن میلاد حضرت زینب کبری سلام الله علیها و روز پرستار در شهرکرد+تصویر

خانه / استان ها / جشن میلاد حضرت زینب کبری سلام الله علیها و روز پرستار در شهرکرد+تصویر

مراسم جشن میلاد با سعادت اسوه صبر و ایثار حضرت زینب کبری سلام الله علیها و روز پرستار همراه  اقامه ی نماز مغرب و عشاء در مسجدجامع شهرکرد برگزار شد.

مراسم جشن میلاد با سعادت اسوه صبر و ایثار حضرت زینب کبری سلام الله علیها و روز پرستار همراه  اقامه ی نماز مغرب و عشاء در مسجدجامع شهرکرد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ در نخستین شب از مراسم ولادت با سعادت حضرت زینب کبری سلام الله علیها، کارشناس مسایل مذهبی با اشاره به فضایل عقیله بنی هاشم گفت: آن بانوی نمونه جهان اسلام در فصاحت و بلاغت، زهد و عبادت، فضیلت و شجاعت و سخاوت شبیه ترین مردم به پدر گرامیش امیر ولایت حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام و مادرعزیزش، سبب خلقت صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بود.

 حجت الاسلام دکتر سیدمهدی هاشمی با اشاره به حماسه آفرینی اسوه ی صبر و ایثار و فداکاری افزود: ام المصائب حضرت زینب سلام الله علیها در حماسه عاشورای حسینی و پس از آن در مسیر کربلا به کوفه و شام و بازگشت به کربلا و مدینه بیش از همه درس صبر،تحمل و بردباری را آموخت و خطابه های آتشینش کاخ یزدیان را در هم شکست و قیام عاشورا را ماندگار کرد.

کارشناس مسایل مذهبی ادامه داد: دخت گرامی مولای متقیان و ام الائمه ،حضرت زینب علیهاالسلام از همان ابتدای ورود به کربلا حضوری فعّال و سازنده داشت، امّا آنچه که به این حضور، جلوه دیگری می بخشد و آن را پُر رنگ تر می سازد نقش ویژه آن حضرت بعد از واقعه عاشورا است که به همراه زنان دیگر در دو مرحله رهبری کاروان اُسرا و تبلیغ دین و ترویج عاشورا به تصویر کشیده شده است.

وی به نام‌گذاری سالروز خجسته میلاد حضرت زینب کبری علیهاالسلام به عنوان روز پرستار، اشاره کرد و گفت: جامعه بزرگ پرستاری ایران اسلامی همواره با الگو پذیری از سیره رفتاری این بانوی مکرم جهان اسلام در خدمت رسانی به مردم  بویژه در مقابله با کرونا مجاهدت های ماندگاری را خلق کردند.

اقامه ی نمازجماعت مغرب وعشاء مولودیه خوانی وقرائت دعا،برپایی مواکب محبین الائمه علیهم السلام مسجد جامع شهرکرد و احباب الرضا علیه السلام هیأت رزمندگان اسلام استان و نور افشانی از دیگر برنامه های برنامه های مراسم ولادت با سعادت حضرت زینب کبری سلام الله علیها و روز پرستار بود.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاس:  محمدحسین توسلی

پایگاه اطلاع  رسانی هیأت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *