جلسه اختتامیه همایش نوجوانان و جوانان عاشورایی هیأت رزمندگان اسلام

خانه / جوانان عاشورایی / جلسه اختتامیه همایش نوجوانان و جوانان عاشورایی هیأت رزمندگان اسلام

 

اختتامیه

  • ابتدای مراسم کلیپی از سخنان مقام معظم رهبری پیرامون مقوله انحراف در انقلاب ها منتشر گردید. انحرافی که استکبار جهانی آن را در بوجود آورده تا مسیر بیداری اسلامی را تغییر دهد. بنا بر سخنان معظم له، شاخص اصلی در انقلاب اسلامی خود امام خمینی (ره) و خط امام بوده که نابوی این شاخص در نظام مقدس جمهوری اسلامی منجر به ایجاد فتنه می گردد.
  • تلاوت قرآن کریم توسط یکی از اعضای هیآت جوانان عاشورایی کشور
  • فعالیت هیئت رزمندگان اسلام در فضای مجازی: جناب آقای رضا سمیعی(مدیر سایت رزمندگان اسلام) در ابتدا به حضور فعال جوانان هیئتی در فضای مجازی بنا بر منویات مقام معظم رهبری تاکید داشته و متذکر شدند که از آفت های حضور جوانان مذهبی در فضای مجازی بهره برداری بودن این افراد می باشد. بنا بر گفته های آقای سمیعی از مولفه های موثردرفضای مجازی تولید کننده بودن به جای بهره بردار بودن می باشد. پیرامون فعالیت هیات رزمندگان اسلامی در فضای مجازی و همچنین معرفی سامانه های هیات رزمندگان پرداختند. سامانه های هیات رزمندگان اسلام طبق گفته های اشان به 4 قسمت کلی اعم از: الف) سامانه جامع هیات رزمندگان اسلام ((saheeyat.ir ب) سامانه مکاتبات اداری: این سامانه در جهت خودکارسازی مکاتبات صورت گرفته است. بوسیله این سامانه، بین هیآت استان ها و شهرستان ها با ستاد مرکزی هیئت رزمندگان اسلام ارتباطی مستمر و دوطرفه جهت پیگیری مطالبات ایجاد می گردد. پ)سامانه اپلیکیشن تلفن همراه در جهت اطلاع رسانی . ت) پایگاه اطلاع رسانی هیئت رزمندگان اسلام
  • جمع بندی های صورت گرفته از کارگروه قرآن: نماینده هیئت های شهرستان ها در کارگروه قرآن به جمع بندی ها صورت گرفته پیرامون این مبحث پرداخته و در ابتدای امر از مهجوریت قرآن در میان هیئت ها به عنوان یک آسیب اشاره نمودند. علت مهجوریت قرآن در هیآت مذهبی به شرح ذیل می باشد: الف) عدم توانایی درک کامل قرآن توسط مسئولین هیآت و همچنین برخی از مداحان. ب) عدم وجود افرادی شاخص به عنوان الگوهای قرآنی در هیآت. پ) عدم تشخیص ذائقه جوانان ونوجوانان پیرامون قرآن( انتخاب سوره هایی از قرآن که درک و فهم آن برای جوانان سهولت بیشتری داشته باشد). ت) کلیشه بودن مراسم های قرآنی در هیآت ث) عدم آشنایی با زبان و ادبیات عرب و ظرافت های خاص آن. به منظور رفع آسیب های کنکاش شده توسط کارگروه قرآنی، راهکارهایی در جهت اهمیت هرچه بیشتر به تلاوت قرآن ارائه گردید: الف) برگزاری مسابقات قرآنی در جهت حفظ و ترجمه آیات قرآن. ب) بیان و ارائه داستان های قرآنی در هیئت ها. پ) برگزاری جلسات قرآن خوانی به صورت دسته جمعی. ت) برگزاری مسابقات مفاهیم موضوعی قرآن در جهت درک هرچه بهتر آیات نورانی قرآن. ث) آیاتی که مرتبط با روزهای خاصی بوده مورد توجه بیشتر قرار گیرد. جمع بندی صورت گرفته از کارگروه هیئت و جذب جوانان و همچنین کارگروه آسیب ها و چالش های پیشرو هیئت با همین منوال صورت گرفت.
  • سوگواره نواها و اشعار آیینی( جناب آقای مصطفی زیبایی نژاد): ایشان از نکات مهم این سوگواره را شناسایی مداحان جوان و همچنین درک سبک های صحیح و در شان ائمه اطهار در هیئت ها معرفی نموده اند.
  • سخنرانی جناب علی اکبر مداحی: ایشان پس از تشکر از اعضای اجرایی و محتوایی برگزار کننده این همایش، با اشاره به جوان گرایی در هیئت ها به منظور پویایی بیشتر در روند هیآت کشور، از مسئولین فعلی که سنی از آنها گذشته خواستار جایگزینی نیروی جوان شدند. ایجاد فعالیت های شبکه ای در هیآت به منظور ایجاد نظم در برنامه های هیئت که نمونه بارز آن اطلاع رسانی پیامکی و ایمیلی به صورت شبکه ای و باینری می باشد. بنا بر گفته های جناب مداحی یکی از برنامه های هیآت رزمندگان اسلام باید توجه بیشتر به مراسم هایی باشد که دیگر هیئت ها اهمیت کمتری بدان دارند. از جمله این مراسم ها می توان به سالروز آزادی خرمشهر و یا سالروز دفاع مقدس اشاره کرد. ایشان به اهتمام هرچه بیشتر برگزاری برنامه هایی از جمله سوگواره نواها واشعار آیینی و احلی من العسل تاکید داشته اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *