جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی بهاباد برگزار شد + تصاویر

خانه / استان ها / جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی بهاباد برگزار شد + تصاویر

جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی بهاباد با حضور امام جمعه، فرماندار و سایراعضا در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی بهاباد با حضور امام جمعه، فرماندار و سایراعضا در محل فرمانداری این شهرستان برگزارشد

درآستانه فرارسیدن ماه محرم جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی هیاتهای مذهبی شهرستان بهاباد با حضور فرماندار، رئیس اداره تبلیغات اسلامی و سایراعضا برگزارشد.
در این جلسه ابتدا حجت‌الاسلام مجید نیکخو رئیس اداره تبلیغات اسلامی بهاباد ضمن تشریح جایگاه و وظایف این ستاد، برمردمی بودن و روحانی محوری به جای مداح محوری مراسم عزاداری هیاتها تاکید کرد.
وی گفت: بابرنامه ریزی انجام شده نمازظهرعاشورا دریک نقطه متمرکز و با حضور عزاداران حسینی برگزارمی شود.
سپس حجت‌الاسلام سیف الله دهقانی امام جمعه بهاباد در سخنانی گفت: در عزاداری هیات ها باید هم به ظواهر و هم به محتوا مانند محتوای اشعار وسخنرانی های وعاظ توجه کرد.
وی با بیان اینکه عزاداری در ماه محرم بیعت دوباره با آرمان های امام حسین (ع) است، افزود: ماه محرم فرصت مناسبی برای انتقال فرهنگ اسلامی و دینی به مردم بویژه به نسل جوان و نوجوان است
حجت الاسلام دهقانی با اشاره به نزدیکی دهه محرم و ایام سوگواری حضرت اباعبدالله (ع) افزود: مداحان باید مطالبی در شان و منزلت حضرت امام حسین(ع) و یاران وی بخوانند و مبلغان نیز مطالب و معارف قیام عاشورا را به شکل مطلوب برای مردم بیان کنند.
سپس عباس اقبال فرماندار بهاباد در سخنانی بیان داشت: این ستاد نه تنها در مناسبت های مذهبی بلکه در مناسبت های ملی و حتی محتوای نمایش نامه ها توجه کند ومروج فرهنگ اسلامی در جامعه باشد.
وی از افراط وتفریط بعضی از هیئت ها وعدم قاطعیت در اجرای قانون ومصوبات را از نقاط ضعف در مسائل فرهنگی دانست.
سپس هریک ازاعضاء نظرات خود را برای هرچه باشکوه تربرگزارشدن مراسم عزاداری درشهرستان بیان داشته وبرآسیب زدایی از هیاتها تاکید کردند.
عدم مزاحمت صدای بلندگوی محلهای عزاداری، تجمع هیئت هادریک مکان در روزهای تاسوعا و عاشورا، برگزاری مراسم شیرخوارگان در حسینیه ۱۴ معصوم، دعوت ازمسئولان و روحانیون هیئت ها برای هماهنگی نمازظهرعاشورا ازمصوبات این جلسه بود.

IMG_0002 IMG_0004 IMG_0005 IMG_0009 IMG_0010 IMG_0013 IMG_0019

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *