جنس و شیوه ولایت مداری در یاران امام مهدی(عجل الله التعالی فرج الشریف)

خانه / انتظار و مهدویت / جنس و شیوه ولایت مداری در یاران امام مهدی(عجل الله التعالی فرج الشریف)

ولایت مداری آنان علاوه بر عشق و دلدادگی در برابر امام زمان (علیه السلام)، در اطاعت از فرامین ایشان عینیت می‌یابد. آنان بازوان پرتوان مهدی (عجل الله التعالی فرج الشریف) و در برابر او تسلیم محض و مطیع محض و «مُجِدُّونَ فُی طاعَةِ اللّهِ وَ طاعَتِهِ» هستند.

حجت الاسلام والمسلمین رحیم کارگر، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در کانال تلگرامی آینده نگاری ایران می نویسد:

یاری واقعی آن است که همیشگی و واقعی و پایدار باشد و بر اساس مسائل سیاسی و فرهنگی و اجتماعی تغییر نیابد. یاران حضرت مهدی (عجل الله التعالی فرج الشریف)، چنین افرادی هستند و با وفاداری و تعهد کامل  و ثبات قدم، به یاری آن حضرت(عجل الله التعالی فرج الشریف) می شتابند. آنان امام خود را به شایستگی می شناسند و به او اعتقاد دارند (اَلْقائِلینِ بِاِمامَتِّهِ). این معرفت، شناخت شناسنامه ای نیست بلکه معرفت به حق ولایت است.

از این رو، به امامشان عشق می ورزند و دلهای آنان از محبت مهدی (علیه السلام) لبریز است. بر لوح دل آنان جز الف قامت مهدی (علیه السلام) نوشته ای نیست. این شیدایی به  حدی است که برای تبرّک، دست بر زین اسب امام(عجل الله التعالی فرج الشریف) می کشند و تبرّک می جویند. آنها به هنگام نبرد پروانه وار شمع وجود مهدی (علیه السلام) را در میان می گیرند و از او  محافظت می کنند«یتمَسَّحُونَ بِسَرْجِ الاِمامِ یُطْلُبُونَ بِذلِکَ الْبَرَکَةَ وَ یَحَفُّونَ بِهِ یَقُونَهُ بِاَنْفُسِهِمْ فِی الْحَرْبِ…»

ولایت مداری آنان علاوه بر عشق و دلدادگی در برابر امام زمان (علیه السلام)، در اطاعت از فرامین ایشان عینیت می یابد. آنان بازوان پرتوان مهدی (عجل الله التعالی فرج الشریف) و در برابر او تسلیم محض و مطیع محض هستند. تمام تلاش آنها همین است که فرامین امامشان را اجرا کنند «مُجِدُّونَ فُی طاعَةِ اللّهِ وَ طاعَتِهِ». آنها مهدی (علیه السلام) را محور، قلّه و چشم انداز تمام حرکت ها و جهت گیری های خود می دانند و در راستای کمک به آرمان ها و منویات و تدابیر او گام بر می دارند و به دلالت او و با انگشت اشاره او حرکت می کنند.

هر چه امام(عجل الله التعالی فرج الشریف) دستورشان دهد، انجام می دهند. در برابر فرمان امامشان از کنیز زرخرید، مطیع تـرنـد «وَ هـُمْ اَطـْوَعُ مـِنَ الاَْمَةِ لِسَیِّدِها». به تعبیر امروزه آنان در برابر قرائت امام زمان(عجل الله التعالی فرج الشریف)، از خود قرائتی جدا ندارند.

منبع : شبستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *