حجت الاسلام والمسلمین انصاریان | پیشرفت علمی مهمترین عامل هراس دشمنان از ایران

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان | پیشرفت علمی مهمترین عامل هراس دشمنان از ایران

خانه / پیشنهاد ویژه / حجت الاسلام والمسلمین انصاریان | پیشرفت علمی مهمترین عامل هراس دشمنان از ایران

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه پیشرفت علمی مهمترین عامل هراس دشمنان از ایران است، گفت: علم قدرت آفرین است ایران انحصار علمی و دانش روز را در عصر کنونی برهم شکست

حجت الاسلام والمسلمین استاد حسین انصاریان، مفسر قرآن کریم در جلسه درس اخلاق دانشگاه تهران مطرح کرد: قرآن کریم و روایات اهل بیت علیهم السلام تاکید فراوانی به علم آموزی دارند.
وی افزود: علم نوری است که انسان را از مجهولات به معلومات هدایت می‌کند. انسان قبل از آنکه علمی را کسب کند نسبت به آن معلومات جاهل است لذا پیامبر علم را به نور تعبیر می‌کنند.
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: انسان بدون علم در ظلمت است و کسانی که در ظلمت هستند مورد توجه خداوند قرار نمی‌گیرند.
این مفسر قرآن کریم با استناد به آیات سوره بقره، ابراز کرد: خداوند در این سوره اشاره به خلقت جسمی و روحی انسان دارد همچنین از تعلیم علم به حضرت آدم سخن به میان می‌آورد و می‌فرماید: در علم آموزی حضرت آدم ما چیزی کم نگذاشتیم.
استاد حوزه علمیه ادامه داد: خداوند می‌فرماید: من علم اسماء را به آدم انتقال دادم و او همرنگ من شد؛ در دیگر آیات خداوند خود را علیم معرفی می‌کند بنابراین انسان با کسب علم الهی می‌تواند همرنگ خداوند شود.
این خطیب مشهور با تاکید بر اینکه علم آموزی بسیار ارزشمند است، گفت: عالم خدا و متعلم حضرت آدم است، خداوند به فرشتگان دستور سجده داد تا نهایت ارزش انسان را بدانند.
وی یکی از مهمترین اهداف رسالت انبیا را معالجه جهل و نادانی بشر بیان کرد و اظهار داشت: ثروتی سودمندتر از عقل و فقری بدتر از جهل و نادانی نیست. پیامبراکرم صلی الله علیه و آله می‌فرمایند: کسی که به قصد علم آموزی از منزل خارج می‌شود اگر عمرش در بین راه تمام شود نه مثل شهید بلکه شهید از دنیا رفته است.
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: علم آموز زمانی که وارد کلاس درس می‌شود بر بال ملائک می‌نشیند تا زمانی که از کلاس خارج شود. همه ماهیان دریا و پرندگان آسمان برای کسانی که در تلاش کسب علم هستند طلب مغفرت می‌کنند.
استاد حوزه علمیه پیشرفت علمی ایران را اصلی‌ترین عامل هراس دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: پیشرفت علمی ایران مهمترین عامل ترس دشمنان بوده زیرا علم قدرت آور است. در عصر حاضر ایران انحصار علمی و دانش روز را برهم شکست برهمین اساس امروز دشمنان از هیجانات علمی ایران واهمه دارند. تا زمانی که علم در اختیار ما باشد قدرت نیز در اختیار ما خواهد بود.
پايگاه اطلاع رساني هيأت رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *