حضرت آیت‌الله نوری همدانی در دیدار جمعی از طلاب استان البرز مطرح کرد

خانه / پیشنهاد ویژه / حضرت آیت‌الله نوری همدانی در دیدار جمعی از طلاب استان البرز مطرح کرد

 حضرت  آیت‌الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید و استاد حوزه ی علمیه در دیدار جمعی از طلاب استان البرز که در دفتر معظم له برگزار شد، به تبیین وظایف طلاب در بدو ورود به حوزه های علمیه پرداختند و با اشاره به  ارزش و جایگاه شغل طلبگیافزودند: طلبگی بهترین و عالی ترین شغل هاست و باید خدا را به خاطر آن سپاسگزاری کرد چرا که شغل طلبگی سربازی امام زمان است و هیچ شغلی از چنین امتیازی بر خوردار نیست.

حضرت  آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر سخنی از امام خامنه ای در باره با ارزش و جایگاه طلبگی گفتند: امام خامنه ای بالاترین افتخار و مدال را طلبگی می داند که بسیار با ارزش است .

معظم له خاطر نشان کردند: اخلاص نخستین شرط طلبگی است بنابراین اگر فردی برای خدا شغل طلبگی را انتخاب نکرده باشد به کمالات نائل نخواهد شد و در این مسیر در جا خواهد زد.

ایشان تاکید کردند: همت بالا دومین شرط طلبگی است که برای آن لازم است طلاب به علم کم قانع نشوند و همیشه در پی ترقی مدارج علمی باشد چنانچه که امام خمینی رحمة الله علیه یک فقیه کامل بود که در تمام ابعاد سیاست، فرهنگ، عرفان و غیره خبره بود.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی تصریح کردند: سومین شرط موفقیت در طلبگی جدیت است چرا که انسان های سست و ضعیف النفس در هیچ کاری توفیق به دست نمی آوردند و همواره در جا می زنند.

ایشان با قرائت اشعاری از محمد بن  هانی اندلسی عنوان کردند: هر فردی فرزند سعی و کوشش خود است بنابراین رسیدن به مدارج بالای اجتهاد همت فراوانی می خواهد و هر فرد که کوشا تر باشد به مجد و عظمت می رسد.

این مرجع تقلید تصریح کردند: در منطق حوزه ادبیات و صرف و نحو بسیار مهم است و اگر فردی در این زمینه مشکل داشته باشد همیشه در مشکل خواهد بود چرا که در آینده راه ارتباط طلاب با جامعه در بیان و قلم خلاصه می شود که هر دو نیازمند آشنایی کامل با ادبیات است.

ایشان با بیان مشکلات راه طلبگی اضافه کردند: امثال شیخ مفید، شیخ صدوق، ملا صادق مازندرانی و غیره صرفا با زحمات و تلاش های فراوان به مداراج بالای علمی رسیده اند در صورتی که وضع معیشتی برخی از این علما نیز بسیار سخت بود همچنین نظم و برنامه ریزی شرط مهم موفقیت در هر کاری است که طلبگی نیز از جمله همین امور است.

ایشان اضافه کردند: یکی از مهمترین شرط های توفیق و موفقیت در مسیر طلبگی تهجد و نماز شب است که مورد تاکید فراوان اولیا دین است و تمام طلاب برای موفقیت در مسیر طلبگی به نماز شب و تهجد نیاز واقعی دارند.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی خاطر نشان کردند: طلاب شایسته است تا در ابعاد اعتقادی، اخلاقی، عبادی ، اقتصادی، معاشرت، فرهنگی، سیاست و فقه حکومتی آشنایی کامل داشته باشد.

ایشان در پایان عنوان کردند: فقیه باید فقه اقتصادی اسلام را تبیین کند و در فقه سیاسی نیز هوشیار و با بصیرت باشد و در ابعاد جهادی اسلام نیز شخصیتی برجسته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *