حماسه 9دی مظهر نفوذ ناپذیری ملت ایران در مقابل فتنه است

خانه / استان ها / حماسه 9دی مظهر نفوذ ناپذیری ملت ایران در مقابل فتنه است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم(علیه السلام)گفت:حماسه 9دی مظهر نفوذ ناپذیری ملت ایران در مقابل فتنه آمریکایی است.

حماسه 9دی مظهر نفوذ ناپذیری ملت ایران در مقابل فتنه است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین کریم سرافراز، باتشریح زوایا و ابعاد مختلف حماسه نهم دی و فتنه 88 گفت: بُعد مارواء طبیعی و بُعد عنایت الهی؛ اولین و مهم ترین بُعدی است که حماسه نهم دی را آفرید و قطعاً این حماسه بدون عنایت الهی نمی توانست خلق شود و تحت حمایت الهی بود که در حضور چند ده میلیونی مردم کشور تجلی کرد.

روحانی و عضو هیأت رزمندگان اسلام استان افزود: در واقع دست خداوند از آستین میلیونی ملت خارج شد و اراده الهی برای حفظ جمهوری اسلامی به رغم خواست بدخواهان و تلاش دشمنان شکل گرفت.”یریدون لیطفئوا نورالله بافواههم والله متم نوره ولوکره الکافرون”.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام با اشاره به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، ادامه داد: مطمئن باشید که روز 9دی در تاریخ ماند. این هم یک روز متمایزی شد. هرچه انسان در اطراف این قضایا فکر می کند، دست خدای متعال را، دست قدرت الهی را، روح ولایت را و روح حسین بن علی علیه السلام را می بیند.

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز با اشاره به واقعه جنگ صفین ونقش عمار و اصحاب خاص حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام در روشنگری و شبهه زدایی، اظهار کرد: مقام معظم رهبری مدظله العالی نیز در جریان فتنه 88، با درایت و بصیرت فتنه گران و دست های پشت پرده فتنه را رسوا کردند.

روحانی و عضو هیأت رزمندگان اسلام استان افزود: بصیرت مبنی بر ولایتمداری از دیگر ابعاد حماسه نهم دی است. بصیرت یعنی ولی شناسی، یعنی رهرو راه ولایت و امام بودن و از خط ولایت منحرف نشدن. این خط دقیقاً در مقابل فتنه است. از نهج البلاغه می آموزیم که فتنه زمانی رخ می دهد، که حق گم می شود.

این مقام مسئول، با تبیین خطبه 5حضرت علی علیه السلام در نهج البلاغه،به نقش مردم در سرکوب فتنه و خاموش کردن آتش فتنه اشاره کرد و گفت: این کار باید با کمک کشتی نجات، یعنی امامت و ولایت انجام شود؛ چرا که در غیر این صورت  مسیر و جریان فاصله گرفته از ولایت دیر یا زود خودش به فتنه یعنی جدایی از ولایت می انجامد.

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز، تصریح کرد: هنگام آغاز فتنه ممکن است این زاویه خیلی هم کم باشد و حتی احساس نیز نشود؛ اما اگر انسان مراقبت نکند و برنگردد به مسیر ولایت، ممکن است این زاویه به مرور به 180درجه تبدیل شود و تاریخ اسلام گواه این موضوع است.

روحانی و عضو هیأت رزمندگان اسلام استان با اشاره به چگونگی شکل گیری حماسه عاشورا و شهادت امام حسن علیه السلام، نمونه هایی از انقلاب اسلامی را نیز مثال زد و افزود: افرادی در انقلاب اسلامی نیز داریم که فاصله گیری آنها از ولایت، دقیقاً آنها را به جایی برد که روبرو و مقابل امام ایستادند و در مقابل رهبر معظم انقلاب اسلامی و ولی فقیه نیز ایستادگی کردند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: بُعد فرصت شناسی و زمان شناسی از دیگر ابعاد حماسه نهم دی است، که به معنای نه تعجیل و نه تإخیر؛ بلکه به موقع عمل کردن می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز گفت: مردم عزیز ما به موقع و در موعد و وقت دقیق با تبعیت و هدایت رهبری حکیم و عادل و عزیز در صحنه حاضر شدند. در واقع عنایت خداوند متعال و هدایت و بصیرت بخشی و روشنگری مقام معظم رهبری، فتنه را جمع و نقشه دشمنان انقلاب اسلامی را نقش برآب ساخت.

روحانی و عضو هیأت رزمندگان اسلام استان افزود: 9دی، روز تحکیم ارکان انقلاب اسلامی یعنی هویت اسلامی انقلاب، رهبری الهی نظام و حضور و مشارکت مردمی  بود. 9دی، روز یأس و ناامیدی دشمنان و خنثی کننده بزرگ ترین جنگ نرم دشمنان انقلاب اسلامی و روز تجلی روحیه عاشورایی و حسینی بود که فتنه گران و حامیان آنها را ناکام و منزوی کرد وپایانی بر اغتشاشات و آشوب گری ها و یک دهه تلاش همه جانبه دشمنان علیه انقلاب اسلامی بود.

این مقام مسئول، ادامه داد: 9دی، روز تجلی آیات الهی و روز حرکت خودجوش و بابصیرت مردم در دفاع از ولایت و رهبری و ارزش های اسلامی و آرمان های انقلابی بود. روز 9دی نشان دهنده پیشتازی و الگو بودن امت انقلابی برای امت های دیگر و بیداری اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز، در ادامه شاخصه های پیشتازی امت انقلابی ایران اسلامی را برشمرد و گفت: زمان شناسی و اقدام به موقع، آرمان گرایی و همراهی با اهداف انقلاب، ولایت محوری، تکلیف گرایی و درک صحیح از رسالت و وظیفه، توجه به هزینه ها و دریافت ها از شاخصه های پیشتازی امت انقلابی ایران اسلامی است.

روحانی و عضو هیأت رزمندگان اسلام استان در بخش دیگری از سخنان خود پیام های حماسه 9دی را تشریح کرد و افزود: اولین پیام حماسه 9دی به دشمنان بیرونی و استکبار جهانی است، که انقلاب اسلامی بیدی نیست با پروژه های دلتا و انقلاب مخملین بلرزد، و نمی توان ایران اسلامی را با کشورهایی همچون گرجستان مقایسه کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه چهارمحال و بختیاری، گفت: پیام دیگر حماسه 9دی به منافقان و جریان های انحرافی و دنیاطلبان است، که پیوند امت با امامشان گسستنی نیست و هر اقدامی برخلاف آن نه تنها نظام و موقعیت رهبری را تضعیف نمی کند؛ بلکه فرصتی برای انسجام و وحدت بیشتر با محوریت ولی امر می گردد.

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز، پیام دیگر حماسه 9دی را به امت اسلامی دانست و افزود: تنها با تعبُّد و تقیّد به شریعت اسلامی و ولایت محوری است که می توان به استقلال و آزادی و عزت و اقتدار حقیقی دست یافت.

وی، تصریح کرد: حماسه 9دی مظهر نفوذ ناپذیری ملت ایران در مقابل فتنه آمریکایی است که در سال 88 با همه ظرفیت های مالی، اطلاعاتی، سیاسی، رسانه ای در دفاع از فتنه و فروپاشی از درون به میدان آمد و در پشتیبانی از جبهه معارض و معاند نظام هیچ کوتاهی نکرد؛ ولی ملت بصیر ایران باورها و استراتژی آمریکا و بازیگران داخلی آنها در هم شکست.

روحانی و عضو هیأت رزمندگان اسلام استان خاطرنشان کرد: حماسه 9دی نشان داد ملت ایران هرگاه نسبت به اصل نظام و ارکان نظام اسلامی احساس خطر کند، با همه ظرفیت و توان و با اطاعت محض از ولایت و رهبری توطئه دشمن را در هم می شکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *