حیا ویژگی زن ایرانی است | نماینده ولی فقیه در فارس

خانه / پیشنهاد ویژه / حیا ویژگی زن ایرانی است | نماینده ولی فقیه در فارس

حیا ویژگی زن ایرانی است، در هر جای ایران حتی پیش از اسلام نیز بنگرید بی حیایی را نمی‌بینید. پیش از اسلام نیز زن نماد پوشیدگی در فرهنگ ما است.

حیا ویژگی زن ایرانی است | نماینده ولی فقیه در فارس

هیاتحجت الاسلام لطف الله دژکام در نشست نخبگان و فعالان مرکز زبان حوزه علمیه استان فارس که در سالن شهید دستغیب حرم مطهر شاهچراغ علیه السلام برگزار شد، با اشاره به اینکه در راستای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی تلاش‌های مطلوبی از سوی مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس صورت گرفته است، اظهار کرد: باید از فعالیت‌های ارتباطات و بین‌الملل حوزه علمیه فارس قدردانی کرد.

وی در ادامه با تصریح بر اینکه افتخار می‌کنیم یک دوره از آموزش زبان با جمعی از طلاب، اتمام پذیرفته است، اضافه کرد: امیدواریم زبان‌های مختلف که البته با زبان انگلیسی آغاز کرده‌ایم و خداوند را شاکر هستیم زبان عربی نیز تدریس می‌شود، بنا شده هشت زبان رسماً آموزش داده شود که جای امیدواری است.

رئیس شورای حوزه علمیه فارس تصریح کرد: واجب است که نظام ارزشی و دینی خود به زبان‌های مختلف تبیین کنیم، زبان نباید مانع ترویج دین شود، تلاشی که در راستای کار تخصصی کرده‌ایم یک چیزی و تلاشی که در راستای کار عمومی می‌کنیم نیز باید مد نظر قرار گیرد.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: مسجد نصیر الملک باید تریبون بین اللملی ما باشد و ارائه سخنرانی‌ها باید به زبان‌های مختلف در این مسجد صورت گیرد؛ مسجد نصیرالملک افتخار شیراز است، چرا نباید سخن‌هایی در این مسجد گفته شود؛ باید به زبان‌های انگلیسی، عربی، چینی، اسپانیایی، پرتغالی سخنرانی شود.

به گفته نماینده ولی فقیه در فارس، سالانه ۱۵۰ هزار نفر غیر ایرانی به عنوان توریست وارد شیراز شده‌اند، در تور گردانی باید حرف برای گفتن داشته باشیم، در مدرسه علمیه منصوریه حدود ۷۰۰ سال سابقه تاریخ دانشگاه شیعه را داشته است.

حیا ویژگی زن ایرانی است | نماینده ولی فقیه در فارس

وی خطاب به زبان دادان حوزه علمیه فارس، عنوان کرد: اگر متون آموزشی که خوانده‌اید کافی نیست دوره تکمیلی آن را بگذرانید، اما باید در خدمت امام زمان (عج) قرار بدهید.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام بیان کرد: اگر شخصی به عنوان لیدر تور گردانی معرفی شد، باید از حیا و عفت سخن گفته شود، حیا ویژگی زن ایرانی است، در هر جای ایران حتی پیش از اسلام نیز بنگرید بی حیایی را نمی‌بینید. پیش از اسلام نیز زن نماد پوشیدگی در فرهنگ ما است.

وی افزود: ما ایرانی‌ها اهل کتاب و تمدن بوده‌ایم، از دیانت ایران استقبال کرده‌ایم، به اینکه بچه‌های امیرالمومنین علیه السلام میان ما آمده‌اند افتخار کرده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه ۲۵ ماه رجب و ۸ اسفند روز شهادت احمد بن موسی علیه السلام است، بیان کرد: حضرت احمد بن موسی شاهچراغ علیه السلام در مقابل بنی عباس و بنی‌امیه ۱۲ کیلومتر میدان نبرد داشته است؛ در این روز بنده از محل دفن ایشان تا شهرک کشن شیراز پیاده روی خواهم داشت.

منبع: خبرگزاری حوزه

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *