خداوند زیباترین کاتب و قاری قرآن است

خانه / مطالب و رویدادها / خداوند زیباترین کاتب و قاری قرآن است

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: زیباترین کتابت و قرائت قرآن متعلق به خداوند متعال است.

images (13)

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: زیباترین کتابت و قرائت قرآن متعلق به خداوند متعال است. امام جمعه موقت تهران و تولیت مدرسه علمیه امام خمینی (ره) در مراسم رونمایی از مصحف اهدایی به حرم مطهر حضرت عباس (علیهم السلام) که در حسینیه الزهرای مجتمع امام خمینی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: علت پیروزی انقلاب اسلامی ایران و البته تداوم آن عمل به دستورات و فرامین قرآن، پیامبر (ص) و اهل بیت ایشان است.

وی با اشاره به کتابت قرآن توسط هنرمندان ایرانی و اسلامی خاطرنشان کرد: شهادت بزرگترین هنر است زیرا پیام های قرآن و مکتب حضرات معصومین (علیهم السلام) را سراسر جهان منتشر کرد.

تولیت مدرسه امام خمینی (ره) حضرت ابوالفضل العباس را همه کاره دستگاه امام حسین (علیهم السلام) عنوان کرد و ابراز داشت: ایشان الگوی برتری از تربیت یافتگان مکتب حضرت سیدالشهدا است.

وی ادامه داد: طبق برخی روایات خداوند اولین چیزی را که آفریده قلم و مطابق بعضی روایات دیگر عقل است و البته هر دوی اینها نورند. این قلم، عقل و نور در وجود پیامبر (ص) جمع شده است و حضرت رحمت ساری و جاری خداوند متعال محسوب می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه آنچه با قلمی که خداوند به آن قسم یاد کرده مستور می شود همان کلماتی است که ابراهیم (علیهم السلام) با انفصال آنها به مقام امامت رسید و یا حضرت مسیح (علیهم السلام) به مقام کلیم اللهی رسید.

وی افزود: قرآن کریم آیه حق است و خداوند خود را در آن معرفی کرده است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دفتر آفرینش با قلم مبارک رسول الله (ص) ترسیم شده و کتابت آن توسط حضرات معصومین انجام شده است، گفت: خداوند تمام عالم را مدرسه، با هدف و هدایتگر آفریده است زیرا هیچ موجودی نیست مگر خدا نوشته است.

وی کل عالم را نوشته خدا و ائمه هدی (علیهم السلام) را یدالله و قلم او معرفی کرد و اظهار داشت: در شب قدر یعنی شب اندازه گیری تمام مقدرات همه موجودات از طریق امام عصر (عج) به ملائکه می رسند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه استان تهران با بیان اینکه همه زیبایی هایی که در کوه، دشت، گل، بلبل و … دیده می شود زاییده قلم است، خاطرنشان کرد: قرآن کتاب الله و جلوه جمال الهی است به همین خاطر تعبیر به احسن الحدیث می شود .

وی اضافه کرد: خداوند تمامی عالم را زیبا ترسیم و نقاشی کرده است زیرا خودش برترین زیبایی عالم است.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با تاکید بر اینکه الفاظ، یکپارچگی، آهنگ و نوای قرآن بسیار زیبا و موید یگانه بودن آن است، تاکید کرد: همه عالم مخلوق خدا و همه مخلوقات زیبا هستند اما زیباترین آنها قرآن است.

وی با بیان اینکه خداوند کتابش را بر قلب پیامبر (ص) قرائت کرده لذا خود او اولین قاری قرآن است، گفت: از آنجایی که خداوند زیباست زیباترین کتابت و قرائت قرآن متعلق به اوست.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: اهل بیت (علیهم السلام) قرائت خود خدا را شنیده اند و بیان کرده اند لذا تنها قرائت درست مربوط به این ذوات مقدسه است.

وی با اشاره به اینکه قرآن به قلم قسم یاد کرده لذا هر قلمی که در مسیر و خدمت زیباترین آفریده خدا قرار گیرد برترین قلم هاست، خاطرنشان کرد: زیباترین تجلی عینی قرآن کریم صحنه عاشوراست.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در پایان با تاکید بر اینکه همه کاره دستگاه امام حسین (علیهم السلام) حضرت ابوالفضل العباس است، اظهار داشت: آیت الله سیدعلی قاضی طباطبایی (ره) فرمودند هر فیضی به هر کسی می رسد به دست امام حسین (علیهم السلام) است و سیدالشهدا (علیهم السلام) تمام امور دستگاهش را به حضرت عباس (علیهم السلام) سپرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *