خون هزاران زائر بیگناه گریبان شجره ملعونه را می گیرد

خانه / استان ها / خون هزاران زائر بیگناه گریبان شجره ملعونه را می گیرد

img_9438

حجت‌الاسلام والمسلمین همتیان گفت: اگر موضع‌گیری به موقع رهبر معظم انقلاب نبود، اکنون پیکر این شهیدان به خانواده‌هایشان نمی‌رسید و این غم مضاعفی بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد همتیان، در اولین یادواره گرامیداشت یاد و خاطره 19شهید منا استان، که در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد، به تشریح اهمیت روز عرفه و بخشش گناهان در این مناسبت بعد از ماه مبارک رمضان پرداخت.

معاون تهذیب حوزه علمیه قم، با گرامیداشت یاد وخاطره شهدای ضیوف الرحمن که در واقعه جانگداز منا، حج سال گذشته بر اثر بی کفایتی حکام آل سعود جان خود را از دست دادند، تصریح کرد: پس از گذشت یک سال از فاجعه غم‌بار منا و جان دادن صدها نفر از بندگان خوب خدا به دست آل سعود، غم این حادثه بر سینه‌ها سنگینی می‌کند.

وی، افزود: در این حادثه عظیم، حرمت حرم امن خدا را شکستند و شهادت ضیوف الرحمن، آبروی نداشته ال سعود را برد.

این استاد اخلاق حوزه، با اشاره به آیات قرآنی سرنوشت وهابیون سعودی را همانند آل یزید، بنی امیه و معاویه دانست و تأکید کرد: وهابیت فرزند نامشروع آل سعود است.

وی، گفت: آل سعود و وهابی‌ها امروز به یک چهره منفور در جهان تبدیل شده‌اند و حتی علما و مفتی‌های اهل سنت در همایش هایی که در چچن و جاهای دیگر تشکیل شد و اساتید دانشگاه الازهر نیز حضور داشتند، علمای اهل سنت با صدور بیانیه وهابیت را از دایره اسلام خارج دانستند.

معاون تهذیب حوزه علمیه قم، تأکید کرد: خون هزاران زائر بیگناه گریبان این شجره ملعونه را خواهد گرفت. امروز کسی در دنیا آرزو نمی کند که جای آل سعود باشد و یا اینکه حتی در کنا او باشد؛ زیرا هیچ کسی آرزو نمی کند با آل یزید، شمر و معاویه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان، با بیان اینکه، آل سعود امروز در چشم مسلمانان جهان منفور است و مسلمانان از او بیزاری می‌جویند، گفت: شهدای منا با وجودی پاک و مطهر به لقای پروردگار خویش رفتند و هرچند به ظاهر اینها تشنه لب جان دادند؛ اما با نورانیتی خاص به ملاقات خدا رفتند.

معاون تهذیب حوزه علمیه قم، در ادامه با تقدیر از همراهی اقشار مختلف مردم و مسئولان به موضع گیری به موقع رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: اگر موضع‌گیری به موقع رهبر معظم انقلاب نبود، اکنون پیکر این شهیدان به خانواده‌هایشان نمی‌رسید و این غم مضاعفی بود.

وی، که خود از خانواده جان باختگان حادثه منا می باشد؛ تکریم خانواده‌های شهدای منا و خدمت کردن به آن‌ها را موجب کاهش غم آنان دانست و از برپاکنندگان مراسم های گرامیداشت یاد و خاطره شهدای منا در استان چهارمحال و بختیاری و نقاط دیگر کشور تشکر کرد.

در ادامه این مراسم معنوی، سید علی حسین نژاد، از مداحان و ذاکران اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام به قرائت دعای پرفیض عرفه پرداخت.

شایان ذکر است: محفل اولین یادواره شهدای منا و مراسم برائت از مشرکین و دعای عرفه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد میزبان پیکر مطهر یک شهید گمنام تازه تفحص شده نیز بود.

 انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *