داعش؛ امام جماعت اهل سنت در موصل را اعدام كرد/ ارتباط رئیس دفتر النجیفی با داعش

خانه / مطالب و رویدادها / داعش؛ امام جماعت اهل سنت در موصل را اعدام كرد/ ارتباط رئیس دفتر النجیفی با داعش

عمليات نظامي صبح امروز در شهر تكريت پايان يافت و نظاميان عراقي هم‌اكنون در حال پاكسازي شهر از بمب‌هاي كنار‌جاده‌اي هستند.

در هفته‌های اخیر گروه تروریستی داعش تحرکاتی را در مناطقی از شمال و شمال غرب عراق انجام داده و به مدد تسلیحات و حمایت های برخی کشورهای منطقه مناطقی از عراق را به اشغال خود در آورده است. متعاقب تحرکات داعش، ارتش و گروه های مردمی عراق مناطقی را از این گروه بازپس گرفته و در حال پیش روی است. آنچه می خوانید رویدادهای مهم روز یکشنبه هشتم تيرماه در عراق است:
۱۶:۲۴- 
سخنگوی نیروهای مسلح عراق:علی حاتم سلیمان دیوانه است
قاسم عطا سخنگوی نیروهای مسلح عراق گفت: علی حاتم سلیمان از شیوخ الدلیم مردی دیوانه است و حرفی برای گفتن ندارد. وی افزود: علی حاتم سلیمان ارزش واکنش نشان دادن ندارد.
۱۵:۵۶ – 
ارتش عراق از آماده‌سازي نظاميان براي آغاز عمليات پاكسازي استان نينوي خبر داد / به گزارش “الشرق الاوسط”، درپي موفقيت‌آميز بودن عمليات ارتش در شهر “تكريت”، نظاميان عراقي در حال آماده‌شدن براي حمله مواضع داعش در استان نينوي هستند.
۱۵:۲۴ – 
نيروهاي “پيشمرگه” كردستان با تروريست‌هاي داعش در منطقه “جلولا” درگير شدند / به گزارش “الميادين”، اين درگيري درپي حمله داعش به منطقه “جلولا” و با هدف تصرف آن، آغاز شد.

پاکسازی جاده سامراء – تکریت از داعش

۱۵:۱۶ – “قاسم عطا” سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراقی در جمع خبرنگاران گفت: منطقه “دلی عباس” در استان دیالی نیز کاملا از وجود تروریستها پاکسازی شد. قاسم عطا همچنین از پاکسازی دانشگاه تکریت از وجود تروریستها داعش خبر داد. قاسم عطا با اشاره به وسعت بسیار زیاد دانشگاه تکریت و ساختمانهای متعدد آن، خاطرنشان کرد که نیروهای عراقی با تأمین امنیت این دانشگاه پرچم عراق را بالای آن برافراشتند.
۱۵:۰۹ – 
تروريست‌هاي داعش، امام جماعت مسجد “نبي يونس” در موصل را اعدام كردند / به گزارش “الشرق الاوسط”، تروريست‌هاي داعش “عبدالسلام محمد”، امام جماعت اهل سنت در شهر موصل را به دليل عدم پذيرش بيعت با آنان اعدام كردند.
۱۴:۵۲ – گردان‌هاي “بدر” به مواضع داعش در شهر كركوك حمله كردند / به گزارش “آناتولي”، شاخه نظامي مجلس اعلي شيعيان عراق ساعتي پيش، در روستاي “البشير” با تروريست‌هاي داعش درگير شدند.

کشته شدن ۱۸۰ عضو داعش


۱۴:۲۰ –
 سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از کشته شدن ۱۸۰ عضو داعش خبر داد / به گزارش شبکه سوریه، “قاسم عطا” گفت: حدود ۱۳۰ تروریست “داعش” به هنگام آزادسازی تکریت و بیش ۵۰ تروریست دیگر در عملیات نیروهای عراقی در دیاله، موصل، صلاح الدین و الانبار کشته شدند.

نماینده عراقی: کردستان درباره روابط با صهیونیستها توضیح دهد

۱۴:۱۵ – “صادق اللبان” عضو ائتلاف دولت قانون به شبکه “سومریه نیوز” گفت: گزارش های اخیر برخی رسانه‌ها به نقل از اویگدور لیبرمن وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی و حمایت او از تشکیل یک کشور کرد (در منطقه کردستان عراق) شگفت آور است و این منطقه باید ماهیت رابطه خود با این رژیم را توضیح دهد. کردها لازم است که تفسیر و توضیحی را درباره رابطه با رژیم صهیونیستی برای جهان عرب و شرکای سیاسی خودشان ارایه دهند تا وضعیت روشن شود.
۱۴:۰۴- “رویترز”: ملک عبدالله قول داده از نفوذ خود بر سنی‌های عراق استفاده کند / این خبرگزاری به نقل از مقامات آمریکایی نوشت: پادشاه عربستان به جان کری وعده داده است که سنی‌های عراق را به همکاری با نوری المالکی برای تشکیل دولتی فراگیر جهت مبارزه با داعش ترغیب کند.
۱۴:۰۱ – اقدامات تروریستی گروه داعش، ساکنان چند شهر در استان الانبار را مجبور به ترک منازل و محل سکونتشان کرده است.
۱۳:۴۶– اولين محموله جنگنده‌هاي روسيه شامل پنج جنگنده “سوخوي” وارد بغداد شد / به گزارش “الميادين”، طي چند روز آينده محموله دوم جنگنده‌هاي روسي شامل پنج فروند ديگر وارد بغداد مي‌شود.
۱۳:۱۴– منزل و اتومبيل فرمانده اطلاعات شهر سامرا توسط داعش مورد هدف قرار گرفت / به گزارش “الميادين”، تروريست‌هاي داعش پس از اين حمله، سه نفر از محافظان وي را ربودند/ وي در اين حمله آسيبي نديد.
۱۳:۱۰- “شیمون پرز”: اسرائیل دیگر بزرگترین خطر برای اعراب خاورمیانه نیست / رئیس رژیم صهیونیستی گفت: تاکنون ممکن بود اعراب ما را مشکل اصلی خود بدانند، اما اکنون همه می‌گویند که مشکل واقعی، تروریسم است که می‌تواند معادلات سیاسی در خاورمیانه را تغییر دهد.

ارتباط رئیس دفتر النجیفی با داعش!


۱۳:۰۱ –
 از نمایندگان ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق از رییس پارلمان و رییس ائتلاف متحدون، خواست تا موضع خود را در قبال برخی اطلاعات مبنی بر این که رییس دفترش یکی از سران گروه (داعش) است، اعلام کند. “عالیه نصیف” خواستار اظهار نظر و موضعگیری شفاف اسامه النجیفی درقبال اطلاعاتی شد که نشان می دهد مناضل سعید العبیدی، رییس دفتر النجیفی، هم اکنون یکی از سران گره تروریستی داعش است.
۱۲:۴۴- پادشاه عربستان: اجازه نمي‌دهيم تروريست‌ها خاك عربستان را آلوده كنند / به گزارش “الشرق الاوسط”، “عبدالله” در بيانيه‌اي، به مناسبت ماه رمضان، اعلام كرد: به مبارزه خود با تروريسم ادامه مي‌دهيم,

نماینده عراقی: اظهارات بارزانی تحریک آمیز بود


۱۲:۳۳ – 
“مظهر الجنابی” عضو سابق مجلس نمایندگان عراق اظهار داشت: ورود نیروهای پیشمرگه به کرکوک بخاطر جلوگیری از پیشروی داعش و خطری بود که متوجه منطقه کردستان عراق بود؛ ولی اظهارات اخیر بارزانی برای سیاستمداران تحریک آمیز و عجولانه بود.
۱۲:۲۶- گروه تروريستي داعش در صفحه توئيتر خود تهديد به تخريب كعبه كرد / به گزارش پایگاه “سوریا الان”، داعش تهديد كرده است در صورت نفوذ به داخل عربستان، كعبه را تخريب خواهند كرد.

حمله سوریه به مواضع داعش در عراق تکذیب شد

۱۱:۵۶ – عضو ائتلاف دولت قانون “عباس البیاتی” اظهار داشت: نیروی هوایی سوریه در مناطق مرزی خود به مواضع گروه تروریستی داعش حمله کرده است و خبر حمله ارتش سوریه به مواضع داعش در شهر “القائم” (در استان الانبار عراق) صحت ندارد.
۱۱:۴۲-
 پایگاه آمریکایی: اوباما نباید اجازه دهد عراق به برگه چانه‌زنی ایران در مذاکرات اتمی بدل شود / “بوستون گلاب”: تاکنون به اندازه کافی موضوعاتی چون تعداد سانتریفیوژ و بازرسی‌های فراگیر توافق را با مشکل مواجه کرده و اضافه کردن موضوع عراق، قطعا توافق اتمی را با مشکل بیشتر روبرو می‌کند.
۱۱:۲۰ – “دويچه‌وله”: بركناري معاون وزير دفاع عربستان تنها ۴۵ روز بعد از تعيين وي انجام شد / به گزارش اين شبكه آلماني، با وجود عدم اعلام علت بركناري “خالد بن بندر”، برخي منابع آگاه، پيشروي داعش به مرزهاي عربستان و ورود به اين كشور از طريق عراق را عامل اين موضوع مي‌دانند.

برادرزاده صدام از تکریت گریخت

۱۰:۴۸ – منابع عراقی تأکید کردند، “ابراهیم السبعاوی” برادر زاده صدام معدوم و فرمانده عملیات نظامی داعش در تکریت از ترس کشته شدن در عملیات ارتش عراق با قایق از منطقه العوجه در کرانه غربی رود دجله به شهر الدور نزدیک تکریت فرار کرد. سایت “عراق القانون” به نقل از یک منبع امنیتی تأکید کرد: ارتش عراق عملیات سرکوب تروریست ها را شدت بخشیده است که همین امر باعث فرار السبعاوی شد.

ابراهيم السبعاوي


۱۰:۴۵ –
 به گزارش “الميادين”، ارتش عراق ضمن خنثي كردن حمله تروريست‌ها به جنوب بغداد، ده‌ها نفر از اعضاي داعش را از پای در آورد.
۱۰:۴۲ – وزارت کشور عراق در بیانیه ای اعلام کرد، فرماندهی عملیات الجزیره و البادیه با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش، ۴ خودروی تروریست های داعش را منهدم کرد . سایت شبکه “سومریه نیوز” به نقل از وزارت کشور عراق نوشت: همه سرنشینان این ۴ خودرو در منطقه الخسفه در غرب استان الانبار، از پای در آمدند.

ائتلاف دولت قانون: استان کرکوک متعلق به عراق است

۱۰:۲۱ – “بهاء جمال الدین” عضو ائتلاف دولت قانون گفت: اظهارات “مسعود بارزانی” رئیس منطقه کردستان عراق درخصوص پایان یافتن ماده ۱۴۰ قانون اساسی – درپی ورود نیروهای پیشمرگه به استان کرکوک- گفته های نیچروان بارزانی نخست وزیر منطقه کردستان را تفسیر می‌کند که مدعی شده بود؛ عراق قبل از حوادث استان موصل با عراق بعد از آن یکی نیست و تفاوت می کند.
وی در مصاحبه با شبکه عراقی “سومریه نیوز” اظهار داشت: کردها همیشه از قانون اساسی دم می زنند؛ درحالی که نفت عراق را به سرقت می برند و اراضی را تصرف می کنند. جمال الدین افزود: تصرف کرکوک از سوی بارزانی، آنگونه که وی تصور می کند- به یک واقعیت تبدیل نشده زیرا کرکوک متعلق به عراق است و امکان ندارد که یک شبه تحت اشغال قرار گیرد.

ارتش عراق، كنترل كامل شهر تكريت را به دست گرفت


۰۹:۴۴ –  به گزارش “المنار”،‌ عمليات نظامي صبح امروز در شهر تكريت پايان يافت و نظاميان عراقي هم‌اكنون در حال پاكسازي شهر از بمب‌هاي كنار‌جاده‌اي هستند.
۰۸:۴۶ – پایگاه “اشرف نیوز” به نقل از این منابع گزارش داد: حدود ۱۲۰ نفر از عناصر گروهک تروریستی منافقین به “داعش” در شهر موصل عراق پیوسته‌اند/ “این افراد احتمالا از طریق ترکیه وارد موصل شده‌اند”.
۰۰:۴۹– یک گروه تروریستی در بغداد متلاشی شد / به گزارش المسله، وزارت دفاع عراق اعلام کرد که یک گروه مسلح ۷ نفره در منطقه العامریه پس از شناسایی در عملیات ارتش و پلیس این کشور متلاشی شد/ این گروه قصد داشت در ماه رمضان در بغداد ایجاد ناامنی کنند.

تحویل نخستین جنگنده های روسی به عراق

۰۰:۰۸
– وزارت دفاع عراق از ورود جنگنده‌هاي سوخوي ۲۴ به اين کشور خبر داد / به گزارش شبکه تلویزیونی العراقیه، ارتشبد محمد عسگری، سخنگوی وزارت دفاع عراق از ورود جنگنده‌های سوخوی ۲۴ به عراق خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *