در دفاع از حق باید از جان گذشت/عالمی که در اعتراض به زن بدحجاب نابینا شد

خانه / مطالب و رویدادها / در دفاع از حق باید از جان گذشت/عالمی که در اعتراض به زن بدحجاب نابینا شد

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی گفت: بسیاری از پیشوایان و بزرگان دین در مسیر احیای امر به معروف و نهی از منکر به شهادت رسیدند…..

مدیر مدرسه علمیه حاج ابوالفتح:
در دفاع از حق باید از جان گذشت/عالمی که در اعتراض به زن بدحجاب نابینا شد
حجت الاسلام والمسلمین میردامادی گفت: بسیاری از پیشوایان و بزرگان دین در مسیر احیای امر به معروف و نهی از منکر به شهادت رسیدند.

 

حجت الاسلام والمسلمین سیدباقر میردامادی، مدیر مدرسه علمیه حاج ابوالفتح و نماینده آیت الله نوری همدانی در تهران  دوشنبه 12 مردادماه 94 در درس اخلاق مسجد و حسینیه همدانی های تهران اظهار داشت: یکی از سفارشات امیرالمومنین علی (علیهم السلام) به فرزندانش و همه بشریت عمل به امر معروف و نهی از منکر است.

وی با بیان اینکه این فریضه اینقدر مهم و باعظمت است که بسیاری از بزرگان برای اقامه و احیای آن جانشان را فدا کرده اند، خاطرنشان کرد: در صدر اسلام مسلمانی به نام مالک بن نبیره تنها به جرم اینکه از حق دفاع کرد و در برابر بزرگترین منکر تاریخ یعنی غصب خلافت امیرالمومنین علی (علیهم السلام) قیام کرد به شهادت رسید. وی روزی خطاب به خلیفه اول گفت آیا از خدا نمی ترسی که حق علی را غصب کردی بعد از این ماجرا خلفای اول و دوم تصمیم گرفتند برای اینکه اشخاص دیگر جرات نکنند نسبت به غصب خلافت اعتراض کنند مالک بن نبیره را بکشند. مالک از این ماجرا باخبر شد، شبانه از مدینه خارج و در روستایی سکونت کرد. خلفای اول و دوم بعد از اطلاع از این ماجرا 100 تن از اراذل مسلح را به بهانه اخذ مالیات نزد مالک فرستادند و چون او از دادن مالیات به آنها خودداری کرد شبانه او را کشتند و اینگونه جلوه دادند که او از فرمان خلیفه تمرد کرد به همین دلیل کشته شد.حجت الاسلام والمسلمین میردامادی با اشاره به اینکه گناه مالک دفاع از حق و اقامه امر به معروف و نهی از منکر بود و به همین دلیل به شهادت رسید، خاطرنشان کرد: بسیاری از پیشوایان و بزرگان دین در طول تاریخ به جرم دفاع از حق کشته یا مجروح شدند.وی افزود: چند سال پیش حجت الاسلام والمسلمین مصطفوی از علمای تهران به زن بدحجابی گفت چرا در جمهوری اسلامی که صدها هزار نفر برای ایجاد و تداومش شهید یا جانباز شدند با این وضعیت در خیابان ظاهر می شوی؟ بعد از این سخن مردی که همراه آن زن بدحجاب بود به آقای مصطفوی حمله و چشم او را نابینا کرد.نماینده آیت الله نوری همدانی در تهران با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهمترین فریضه های اسلام است، گفت: امام معصوم (ع) فرمودند تمام دستورات دین در برابر امر به معروف و نهی از منکر مانند یک قطره در برابر دریاست.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *