درباره نشانه قبولی اعمال

در محضر مجتهدی؛ قبل از رفتن به خواستگاری دو رکعت نماز بخوانید

خانه / علما وسخنرانان / در محضر مجتهدی؛ قبل از رفتن به خواستگاری دو رکعت نماز بخوانید

آیت الله مجتهدی: مستحب است که انسان قبل از اینکه به خواستگاری برود، دو رکعت نماز بخواند.

امام صادق علیه السلام: هنگامی که همسرت به خانه آمد، دست روی پیشانی او بگذار و رویت را به قبله کن و بگو: «بارالها، امانتت را گرفتم و با کلمات تو، آمیزش با او را برخود حلال کردم و اگر فرزندی از او به من دادی، آن فرزند را مبارک و سالم قرار بده و شیطان را در او شریک مگردان.»

آیت الله مجتهدی تهرانی گفتند: مستحب است که انسان قبل از اینکه به خواستگاری برود و عروس معین شود، دو رکعت نماز بخواند و بعد از خواندن نماز، این دعا را بگوید: «اللهم انی ارید اتزوج …»؛ خدایا من اراده کردم ازدواج کنم و زن بگیرم، خدایا یک زن خوب نصیب من شود که با نان و ماست من هم بسازد. حواسش به ماشین و طلا و…نباشد. عفیف باشد، با برادر شوهرش شوخی نکند، با نامحرم حرف نزند. هم خودش را حفظ کند و هم مال مرا حفظ کند و روزی اش فراوان باشد و یک اولاد خوب هم نصیب من کن که هم در زمان حیاتم فرزند خوبی باشد و هم بعد از من خلف صالحی باشد.

ایشان افزودند: بعضی خانم ها خوش روزی هستند، شوهرشان تا قبل از ازدواج چیزی نداشته، اما از روزی که با این خانم ازدواج کرده، دارا شده است. قدم زن برایش خوب بوده و برکت هم داشته است.

آیت الله مجتهدی در پایان گفتند: نقل شده که طلبه ای دلش می خواست ازدواج کند، به همین خاطر به حرم حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام رفت، اما خجالت کشید که بگوید زن خوب می خواهم، گفت: «یا امیرالمومنین، از خدا بخوه که یک اولاد خوب نصیب من شود.»، بعد از مدتی ازدواج کرد و بچه دار شد، اما زنش هنگام زایمان از دنیا رفت، و یک روز به حرم آمد وگفت: « شما خانواده کنایه متوجه نمی شوید. من آن روز خجالت کشیدم که بگویم زن می خواهم، گفتم یک اولاد صالح می خواهم.»

منبع: احسن الحدیث

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *