دفاع مقدس میراث معنوی ایران

دفاع مقدس میراث معنوی ایران

خانه / پیشنهاد ویژه / دفاع مقدس میراث معنوی ایران

مجموعه ‏ای از برجسته‏ ترین افتخارات ملّت ایران در دفاع از مرزهای میهن اسلامی و جانفشانی دلاورانه در پای پرچم برافراشته اسلام و قرآن به تصویر کشیده شده است…

مجموعه ‏ای از برجسته‏ ترین افتخارات ملّت ایران در دفاع از مرزهای میهن اسلامی و جانفشانی دلاورانه در پای پرچم برافراشته اسلام و قرآن به تصویر کشیده شده است. هشت سال دفاع ملّت در برابر تجاوز وحشیانه ی دشمن، منشأ غرور پایان ناپذیری برای مردم سلحشور ایران گردید و باعث شد که توطئه ی مشترک شرق و غرب، برای به زانو درآوردن ملّت بزرگ ایران به فرصتی برای اثبات توانمندی های اسلام و انقلاب و کشور تبدیل شود. رشادت های جوانان برومند، انقلاب و نظام را بیمه کرد و نشان داد که با داشتن پشتوانه ی مردمی و در پرتو حاکمیت اسلام و وحدت نیروها می توان هر دشمن خیره سری را ناکام ساخت.

این روزها هنگامی که یادی از دفاع مقدس می شود، دنیایی از شرف و حماسه ی ملّتی نجیب و آزاده در اذهان تداعی می شود که عطر معنویت و صفای خاصی ارزانی می دارد. ملّتی که با پرورش رزمندگانی حماسه آفرین مفهوم روشن «تعبد در برابر ولایت» را به نمایش گذاشتند و با انگیزه «ادای تکلیف» در پی «مرجع و رهبر»  خود سر از پا نشناخته  به جبهه های حق علیه باطل شتافتند و طلوع عشقی بی بدیل را ترسیم کردند و به پیروزی بزرگی که حفاظت از وجب به وجب سرزمین اسلامی و صیانت از مکتب و عقیده بود دست یازیدند.

هفته دفاع مقدس یادآور خون های مقدسی است که در پای شجره طوبای انقلاب اسلامی ریخته شد. فرزندان جبهه و شهادت اطاعت را عبادت می بینند. وارثان دفاع مقدس عزّت جهاد را با ذلّت در خانه نشستن عوض نمی کنند. ایستادگی آنها، نشستگان تاریخ را به قیام وا می دارد و این پیام بزرگ دفاع مقدس است.

مردم ایران با برخورداری از رهبری توانا و آگاه، هوشمندانه و با انگیزه های دینی و ملّی در مقابل دشمن متجاوز به پاخاست و صحنه های زیبایی از انسجام یک ملّت را به نمایش گذاشت. بسیاری از نیروهای حاضر در جبهه ها جوانان بودند. جوانان در قالب نیروهای بسیج حضوری چشم گیر داشتند. از سر کلاس درس و دانشگاه یا کارخانه و مزرعه و اداره برای دفاع از آرمان و سرزمین خود با انگیزه ی دینی – عقیدتی و ملّی به جبهه ها آمده بودند تا دفاعی شرافتمندانه از خود نشان دهند. جوانان ایران اسلامی با خلق رشادت های فراوان، نشان دادند که بهترین جوانان جهانند. الگوی این جوانان، جوانان کربلا بود. ملّتی که چنین جوانانی دارد به جاست که بر خود ببالد و به داشتن چنین جوانانی افتخار کند.

زنان ایرانی با انقلاب اسلامی و جنگ حیاتی دوباره یافتند. زنان ایرانی همان مادران، همسران و خواهران کسانی بودند که در صف مقدم جبهه از عقیده و ناموس و سرزمین خویش دفاع کردند. زنان شجاع ایران اسلامی حماسه آفرینان عرصه های پشتیبانی و امداد جبهه های جنگ و جهاد بودند که نقش خویش را در نهایت تعهد، ایثار و تلاش ایفا کردند و در این میدان سخت و طاقت فرسا نیز موفق و سربلند به درآمدند و افتخاری بر افتخارات خویش افزودند که به جز زنان صدر اسلام نمی توان نمونه ای برای آن نشان داد. حضور در خط مقدم جبهه و جنگ، پرستاری و مداوای مجروحان جنگی، تهیه وسایل رفاهی برای مردان جنگ، و حضور فرهنگی در شهرها از مهم ترین فعالیت های زنان در طول دفاع مقدس بوده است. زنان حماسه های بزرگ آفریدند و دیدگان تاریخ را در بهتی عجیب فرو بردند.

 

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *