دومین مراسم گرامیداشت جشن میلاد و هفته وحدت در شهرکرد +تصویر

خانه / پیروان عترت / احکام بانوان(پیروان عترت) / دومین مراسم گرامیداشت جشن میلاد و هفته وحدت در شهرکرد +تصویر

همزمان با 17 ربیع الاول دومین مراسم جشن میلاد نبی مکرم اسلام صلی الله علیه وآله وسلم و حضرت امام جعفر صادق علیه السلام و گرامیداشت هفته وحدت در فضای باز امامزادگان شهرکرد برگزار شد.

همزمان با 17 ربیع الاول دومین مراسم جشن میلاد نبی مکرم اسلام صلی الله علیه وآله وسلم و حضرت امام جعفر صادق علیه السلام و گرامیداشت هفته وحدت در فضای باز امامزادگان شهرکرد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ در این مراسم که در فضای سراسر روحانی و معنوی با حضور جمعی از مردم ولایتمدار، شاعران و ستایشگران اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و در سالروز میلاد با سعادت آخرین پیامبر الهی و ششمین امام شیعیان برگزار شد، امام جمعه موقت شهرکرد با تیریک میلاد مسعود و پر برکت پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله وسلم و حضرت امام جعفر صادق علیه السلام و گرامیداشت هفته وحدت به ایراد سخن پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن فاطمی با تشریح و تبیین گوشه ای از فضایل و سیره رسول خاتم صلی الله علیه وآله وسلم، گفت: ولادت رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم در جمعه ۱۷ربیع الاول عام الفیل بین طلوع فجر و طلوع شمس اتفاق افتاده است و این ولادت ناگهانی و دفعی نبود ، بلکه انبیای گذشته امت های خود را از این امر مهم مطع و مژده آمدن پیامبر خاتم داده بودند.

رییس حوره علیمه امامیه شهرکرد با قرائت آیه ۱۵۷ سوره مبارکه اعراف به ترجمه و بخشی از پیام های این آیه مبارکه پرداخت ” الَّذِینَ یَتَّبِعُونَ الرَّسُولَ النَّبِیَّ الْأُمِّیَّ الَّذِی یَجِدُونَهُ مَکْتُوبًا عِنْدَهُمْ فِی التَّوْرَاةِ وَالْإِنْجِیلِ یَأْمُرُهُمْ بِالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَاهُمْ عَنِ الْمُنْکَرِ وَیُحِلُّ لَهُمُ الطَّیِّبَاتِ وَیُحَرِّمُ عَلَیْهِمُ الْخَبَائِثَ وَیَضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَالْأَغْلَالَ الَّتِی کَانَتْ عَلَیْهِمْ” کسانی که از پیامبر و نبی درس ناخوانده ای که اوصاف او را در تورات و انجیل مکتوب یافته اند و آنها را امر به معروف و نهی از منکر می کند و طیبات را بر آنهاحلال نموده و آلودگیها را بر آنها حرام کرده و دشواری را از آنها برداشته وقیودی را که بر آنها بوده از بین برده ، پیروی می کنند، پس کسانیکه به او ایمان آورده و او را گرامی داشته و نوری را که به وی نازل شده متابعت کرده اند، ایشان همان رستگارانند.

امام جمعه موقت شهرکرد با بیان پیام های آیه ۱۵۷سوره مبارکه اعراف، گفت: تقوا، زکات و ایمان ارزش دارد، امّا مهم، تبعیّت از پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله وسلم است، پیروان پیامبر اسلام از رحمت خاصّ الهى برخوردارند، پیامبر اسلام مجراى رحمت واسعه‏ الهى است، پیامبر اسلام هم مقام نبوّت داشت و هم مقام رسالت. “الرّسول النبىّ” “نبىّ” به کسى گفته می شود که از وحى الهى آگاهى دارد و خبر مى ‏دهد ولى “رسول” مسئول ابلاغ، اجرا و نظارت مى‏ باشد.

رییس حوره علیمه امامیه شهرکرد ادامه داد: نشانه‏ ها و صفات ذکر شده از پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله وسلم در تورات و انجیل، به گونه ‏اى با آن حضرت تطبیق داشت که گویا خود او را در آن دو کتاب مى‏ یافتند، پیامبران پیشین، به آمدن نبی گرامی اسلام رحمت العالمین  را بشارت داده‏اند.

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی به اهمیت و جایگاه ویژه ی امر به معروف و نهى از منکر، اشاره کرد و افزود: امر به معروف و نهى از منکر در رأس برنامه‏هاى بعثت پیامبران است، با نهادینه شدن این فریضه الهی در جامعه، مردم سعادتمند می شوند.

رییس حوره علیمه امامیه شهرکرد به عظمت قرآن مجید اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: امروز خدای متعال قرآن مجید که معجزه رسول خاتم صلی الله علیه وآله وسلم است را در اختیار ما قرار داده است و این کتاب آسمانی تا قیامت از همه دشمنان و معارضین دعوت کرده است که اگر می توانید یک سوره مانند این قرآن بیاورید، که قادر نبوده و نیستند.

امام جمعه موقت شهرکرد با اشاره به جایگاه رفیع قرآن مجید و نیز بیان اوصاف پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم در این کتاب آسمانی و معجزه پیامبر گرامی اسلام ، اشاره کرد و ادامه داد: پیامیر اعظم صلی الله علیه وآله وسلم سفیر خداوند و نماینده پروردگار عالم بر روی زمین است، اما دشمنان اسلام ناب و نیز یک عده جاهل پیامبر و قرآن کریم با این عظمت را نقد می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی با اشاره به معجزه بودن قرآن کریم در همه عرصه ها تاکید کرد: قرآن کریم هم متن آن معجزه هست و هم محتوای آن و به تعبیر بزرگان دین، قرآن کریم در همه عرصه ها و جنبه ها معجزه است و امروز در عصر تکنولوژی و پیشرفت نیز قرآن معجزه است و دشمنان اسلام ناب اگر می توانستند با برهان با این کتاب آسمانی مقابله می کردند نه این که به این کتاب اهانت کنند.

رییس حوره علیمه امامیه شهرکرد در پایان سخنانش با اشاره به برخی روایات در مورد فضائل و مناقب رسول گرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم گفت: از امیرالمومنین حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام نقل شده است که خداوند انسانی را برتر از رسول گرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم نیافریده است که امیدواریم همه ی ما به شفاعت آن حضرت اهل نجات باشیم.

تلاوت آیات نورانی قرآن مجید، پخش سرود، شعر خوانی و مولودیه خوانی شاعر آیینی و مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام از دیگر برنامه های این مراسم بود که با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر خاتمه یافت.

شایان ذکراست: نظیر این مراسم در مساجد،حسینیه ها و امامزادگان سراسر استان به همت هیئات مذهبی ، بسیجیان ، رزمندگان اسلام و کانون مداحان برگزار خواهد شد.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاس : علیرضاروستایی

پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *