روحانیان و طلاب، در هشت سال دفاع مقدس، شرف جهاد را با فضیلت علم به هم آمیختند

خانه / استان ها / روحانیان و طلاب، در هشت سال دفاع مقدس، شرف جهاد را با فضیلت علم به هم آمیختند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تشریح نقش روحانیت در دفاع مقدس، گفت: روحانیان و طلاب، در هشت سال دفاع مقدس، شرف جهاد را با فضیلت علم به هم آمیختند.

سرافراز12

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تشریح نقش روحانیت در دفاع مقدس، گفت: روحانیان و طلاب، در هشت سال دفاع مقدس، شرف جهاد را با فضیلت علم به هم آمیختند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام به تشریح حضور پررنگ روحانیان در جبهه های نبرد حق علیه باطل، پرداخت و افزود: روحانیان وطلاب، دوشادوش مردم در هشت سال دفاع مقدس، حضور پررنگ داشتند.

حجت الاسلام کریم سرافراز، ادامه داد: دوران هشت سال دفاع مقدس، مظهر دفاع مشروع ملت مسلمان ایران در مقابل زورگویی قدرت‌های استکباری دنیا بود. دشمنان خارجی و منافقان داخلی برای ناامید ساختن مردم در دفاع از میهن اسلامى، تمام توان خود را به کار گرفتند و با استفاده از تمام رسانه‌های تبلیغاتی استکبار و دست در دست آنان، به مقابله با ملت مظلوم ایران پرداختند؛ اما آنها از قدرت بی‌نظیر ایمان مردم و وحدت کلمه آنان پیرامون کلمه حق غافل بودند.

روحانی و عضو هیأت رزمندگان اسلام استان، اظهار داشت: بزرگان دین با حضور به موقع در صحنه و دادن پیام به مردم، مبنی بر اینکه دفاع از حریم و ناموس کشور اسلامی و جهاد در مقابل متجاوز، لازم و واجب است، نقش بزرگی در این راه ایفا کردند. مراجع عظام تقلید با سخنان و رهنمودهای خود، مشروعیت این دفاع را تأکید کرده، حضور گسترده و مستمر مردم را در جبهه‌های نبرد رقم زدند.

روحانیان؛ دوشادوش مردم حاضر در جبهه ها

حجت الاسلام سرافراز، تصریح کرد: شوق جهاد و قرار گرفتن در شمار مجاهدان راه خدا و کسب رضایت حق در سایه ‌ادای تکلیف، در وجود آحاد رزمندگان به‌ویژه روحانیان که دوشادوش بسیج مردمی، سپاه انقلابی و ارتش مکتبی در خطوط مقدم حاضر می‌شدند، موج می‌زد.

وی، با تقسیم بندی حضور روحانیان در جبهه‌های نبرد، به سه شکل، گفت: عده‌ای برای تبلیغ به جبهه‌ها اعزام می‌شدند. آنها سنگرهای خط مقدم را به مسجد و کلاس درس و احکام تبدیل می‌کردند. برخی از روحانیان به منظور رزم وارد جبهه‌ها می‌شدند و به صورت بسیجی و بدون لباس روحانیت در جبهه‌ها حضور داشتند.

حجت الاسلام سرافراز، شکل سوم حضور روحانیان در مناطق جنگی را تلفیقی از دو صورت قبلی و به گونه رزمی ـ‌ تبلیغی دانست که هم در زمینه نبرد و رزم موفق بودند و هم با حفظ لباس مقدس روحانیت تبلیغ می‌کردند.

روحانی و عضو هیأت رزمندگان اسلام استان ، گفت: آنها در خط مقدم جبهه، همچون دیگر رزمندگان سلاح در دست با دشمن می‌جنگیدند و معمولاً لباس رزم سپاه یا ارتش یا بسیج را بر تن داشتند و تنها عمامه‌ای بر سر می‌گذاشتند و در مواقع مناسبی نیز به وعظ و ارشاد و تبلیغ و اقامه نماز جماعت می‌پرداختند. این نوع تبلیغ، اثر بسیار عمیقی در حفظ و ارتقای روحی رزمندگان داشت.

روحانیت در چشمه‌سار شهادت

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان، ادامه داد: روحانی و طلبه شهید، از تبار کسانی است که شرف جهاد را با فضیلت علم به هم آمیختند و مصداق عالم عامل شدند. آنان از طایفه‌مردانی هستند که یک پای در درس فقه داشتند و پای دیگر در درس عشق و با وضو بر سر هر دو کلاس حاضر می‌‌شدند.

حجت الاسلام سرافراز، افزود: آنان از نسل «عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ» هستند. رهبر کبیر انقلاب، درباره شهیدان حوزه و روحانیت فرمودند:سلام بر حماسه‌سازان همیشه جاوید روحانیت، که رساله علمیه و عملیه خود را به دم شهادت و مُرکّب خون نوشته‌اند و بر منبر هدایت و وعظ و خطابه ناس، از شمع حیاتشان گوهر شب‌چراغ ساخته‌اند… کدام انقلاب مردمی ـ اسلامی را سراغ دارید که در آن، حوزه و روحانیت پیشکسوت شهادت نبوده‌اند، ‌بر بالای دار نرفته‌اند و اجساد مطهرشان بر سنگ‌فرش‌های حوادث خونین به شهادت نایستاده است؟ خدا را سپاس‌ می‌گزاریم که از دیوارهای فیضیه گرفته تا سلول‌های مخوف و انفرادی رژیم شاه، و از کوچه و خیابان تا مسجد و محراب امامت جمعه و جماعات، و از دفاتر کار و محل خدمت تا خطوط مقدم جبهه‌ها و میادین مین، خون پاک شهدای حوزه و روحانیت، افق فقاهت را گلگون کرده است و در پایان افتخارآمیز جنگ تحمیلی نیز، رقم شهدا و جانبازان و مفقودین حوزه‌ها نسبت به سایر قشرهای دیگر، زیادتر است.

انتهای خبر /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *