روزشمار دفاع مقدس (20 فروردین)

خانه / انقلاب و دفاع مقدس / دفاع مقدس / روز شمار دفاع مقدس / روزشمار دفاع مقدس (20 فروردین)
58/01/20

اعلام یك قطعنامه توسط كشورهای عربی از جمله عراق علیه مصر بخاطر قرارداد با اسرائیل.

آرامش در مناطق تركمن نشین : درخواست مدیركل آموزش و پرورش مازندران از دولت مبنی بر تضمین امنیت برای آغاز فعالیت مدارس در منطقه ؛ درخواست استاندار مازندران از كسبه و بازار به آغاز فعالیت ؛ آزادی 661 نفر از افراد تركمن و غیر تركمن بازداشتی به دست نیروهای مسلح ؛ درخواست غیرمنتظره دولت موقت از افراد كمیته های شهرهای آزادشهر ، مینودشت و كلاله به عدم دخالت در امور امنیتی و انتظامی شهر ؛ تلاش هیأت اعزامی وزارت كشور برای تشكیل شورای امور شهر گنبد با شركت چهار نماینده از قشرهای مختلف مردم . از سوی دیگر ، نشانه های بقای بحران در اطلاعیه ” كانون زنان تركمن صحرا ” : نمی توان صدای هیچ ملتی را در گلو خفه كرد ؛ جنبش قهرمانانة خلق تركمن گواه این مدعا است .

گزارش خبرگزاری فرانسه از مصاحبه عزالدین حسینی با هفته نامه ” امید ایران ” درباره ارتباط كناره گیری سرلشكر قره نی با ناآرامیهای سنندج .

تظاهرات حدود ششصد نفر از نظامیانی كه در مقاومت پادگان سندج شركت نكردند در مقابل استانداری كردستان و درخواست تضمین مطمئن برای بازگشت به سركار خود ؛ از جمله بازگشت سرهنگ صفری ( فرمانده پیشین لشكر 28 كردستان ) و تخلیه پادگان از پاسداران اعزامی .

شكل گیری تدریجی جریانهای سیاسی اجتماعی به صورت ناامنی اجتماعی ، اختلافهای مذهبی ، درگیری قومی و تحریكهای تجزیه طلبانه در سیستان و بلوچستان .

تحصن پاسداران انقلاب اسلامی ارومیه در دادگستری این شهر در حمایت از تصفیه كامل هیأت رئیسه شورای انقلاب و مجاهدین ارومیه ؛ تعیین تكلیف اموال مقامهای فاسد رژیم گذشته ؛ رسیدگی به وضع زندانیان ؛ برچیدن بساط فروش اسلحه در شهر ؛ بركناری مقامهای به جای مانده از رژیم گذشته ؛ تعیین تكلیف اسلحه ، مهمات و اموالی كه در زمان انقلاب به دست افراد غیرمجاز افتاده است .

تیراندازی مشكوك در خیابان نیروی هوایی تهران از ساعت 3 تا 4 بامداد ؛ كیهان : با تمام تلاش برای شناسایی و دستگیری عامل تیراندازی ، معلوم نشد چه كسی باعث این بلوا شده است .

درخواست سازمان وحدت افریقا از دولت جمهوری اسلامی ایران و سایر اعضای اوپك مبنی بر تحریم فروش نفت به افریقای جنوبی .

ابراز ناراحتی كشورهای آلمان غربی ، انگلستان ، آمریكا ، اسپانیا ، بلژیك ، هلند ، فرانسه و همچنین دبیر كل سازمان ملل ، صدرالدین آقاخان و مشاور ویژه دبیر كل از اعدام امیرعباس هویدا .

گزارش محرمانه سفارت آمریكا در تهران با امضای ناس درباره موضوعهای مطرح شده در ملاقات با امیر انتظام ( سخنگوی دولت ) ؛ ناس : ایالات متحده علاقه مند است روابط خود را با ایران به حالت عادی برگرداند . علی رغم تغییرات انقلابی در ایران منافع مشترك می تواند پایه های روابط خوبی در آینده باشد .

امیر انتظام : دولت موقت نیز همچنان خواهان روابط خوبی با آمریكاست و این تمایل را به طور علنی اظهار داشته است .

آسوشیتدپرس : دولت آمریكا كه امیدوار است بتواند روابط خود را با دولت انقلابی ایران بهبود بخشد ، سفیر پیشین خود در ایران را كه روابط نزدیكی با شاه داشت بركنار كرده است . برژینسكی : ما تا حد امكان برای همكاری با حكومت ایران تلاش خواهیم كرد و اعزام ناوگانهای آمریكا به اقیانوس هند به كشورهایی كه به ما بستگی دارند قوت قلب و اطمینان خاطر تازه ای داد و به دیگران ثابت كرد كه اگر منافع حیاتی آمریكا اقتضاء كند در توسل به زور درنگ نخواهیم كرد .

گزارش یونایتدپرس و خبرگزاری فرانسه از تلاش آمریكا برای ایجاد پایگاههای جاسوسی در خاك تركیه و دوبی به جای پایگاههای از دست داده در ایران جهت جاسوسی بر ضد شوروی . نگرانی وزیر دفاع آمریكا( براون ) از ناتوانی این كشور برای حضور سریع در منطقه خلیج فارس به هنگام وضعیت بحرانی ، همچنین نگرانی اداره بودجه كنگره آمریكا دربارة زمان بندی حضور دو لشكر ضربتی چترباز 82 و 101 هوابرد و یك لشكر مكانیزه .

59/01/20

برنامه‌ریزی برای حملات هوایی آمریكا به ایران.

درخواست رسمی آمریكا از جامعه اقتصادی اروپا جهت حمایت از تحریم آمریكا علیه ایران.

صدام: عراق آماده و مجهز است تا برای دفاع از حاكمیت و افتخار خود به جنگی دست بزند.

بني‌صدر: تشكیل ستاد نیروهای مسلح برای مقابله با هر تجاوز.

62/01/20

انفجار، سفارت آمریكا در بیروت را با خاك یكسان كرد.

63/01/20

معاون وزارت خارجه آمریكا در امور خاورمیانه: آمریكا انجام یك حمله گسترده به جزیره خارك را ناممكن نمي‌داند.

64/01/20

بنقل از منابع دیپلماتیك عرب در قطر و بحرین دبیركل سازمان ملل سرگرم تهیه یك طرح 8 ماده‌ای مي‌باشند. این طرح در بر گیرنده پایان فوری جنگ شهرها پایان حملات هوایی علیه خطوط كشتیرانی در خلیج فارس، تضمین امنیت پرواز هواپیماهای مسافربری در منطقه، استقرار یك آتش بس و برآورد خسارات جنگی در هر دو كشور و تعیین تدابیری با هدف كشاندن دو كشور متخاصم بر سر میز مذاكره مي‌باشد.

66/01/20

عملیات كربلای 9

دیدار یك هیئت روسی به سرپرستی معاون اول صدر هیات رئیسه شوروی از بغداد و ملاقات با صدام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *