روند آشتی‌های ملی و تحولات میدانی نگرانی دشمنان سوریه را برانگیخته است

خانه / مطالب و رویدادها / روند آشتی‌های ملی و تحولات میدانی نگرانی دشمنان سوریه را برانگیخته است

عضو شورای رهبری حزب بعث سوریه گفت: روند آشتی‌های ملی و تاکید مذاکرات ژنو بر مبارزه با تروریسم، حامیان تروریست‌ها در سوریه را نسبت به عملی نشدن نقشه‌هایشان نگران کرده است

«خلف مفتاح»، عضو شورای رهبری حزب بعث سوریه در دمشق اتهام زنی ها به دولت سوریه در خصوص استفاده از سلاح شیمیایی علیه غیرنظامیان را در راستای اعمال فشار بر دولت دمشق توصیف کرد.

وی افزود: کشورهای منطقه ای حامی تروریسم در سوریه پس از اینکه احساس کردند ترامپ دیدگاهی متفاوت با دولت پیشین اوباما دارد که حامی قوی آنها محسوب می شد و رویای خود را برای سرنگونی نظام سوریه در پی اظهارات اخیر آمریکا مبنی بر اولویت نبودن برکناری اسد بر باد رفته دیدند، برای بازگرداندن آمریکا به موضع سابق خود تلاش کردند.

مفتاح گفت: تروریست ها با استفاده از سلاح شیمیایی و وارد کردن اتهام آن به دولت سوریه درصدد برآمدند افکار عمومی را برای درخواست مداخله خارجی در سوریه تحریک کنند.

عضو شورای رهبری حزب بعث سوریه با بیان اینکه کشورش سال هاست دیگر سلاح شیمیایی ندارد، گفت: سازمان ملل ناظر خلاصی سوریه از سلاح شیمیایی بوده است و وزارت دفاع سوریه هم تاکید کرد که سلاح شیمیایی ندرد و حتی اگر داشت هرگز آن را علیه ملت خود و حتی افراد مسلح حاضر در خاک این کشور بکار نمی گفت و این نشانه پایبندی دولت سوریه به قوانین بین المللی است.

تلاش غرب برای مانع تراشی در روند حل سیاسی بحران سوریه

مفتاح با اشاره به تلاش دشمنان سوریه برای مانع تراشی در روند حل سیاسی بحران سوریه گفت: پس از اینکه مساله مبارزه با تروریسم به محور مذاکرات در ژنو و آستانه مبدل شد و مساله کناره گیری اسد از اولویت محورهای مورد بحث کنار رفت کشورهای منطقه ای و در راس آن عربستان و ترکیه که هدفشان نابودی سوریه برای تضعیف حکومت و دستیابی به آن است، خشمگین شدند.

عضو شورای رهبری حزب بعث سوریه تاکید کرد: ترکیه و عربستان یافته اند که مشخص شدن راه های تازه برای سرکوب تروریسم در سوریه کار آنها برای اعمال فشار نظامی برای رسیدن به دستاوردهای سیاسی را متوقف می کند بنابراین از طریق مواضع بین المللی به دنبال تغییر واقعیت ها برآمدند.

مفتاح تحولات میدانی در سوریه را به نفع دمشق خواند و گفت: اسد ارتشی قدرتمند و امکانات نظامی بزرگ دارد علاوه بر اینکه متحدان دمشق برای پاسخ به هر گونه تجاوز علیه سوریه آماده اند بنابراین احتمال ادامه حملات نظامی آمریکا علیه سوریه بسیار ضعیف است.

آشتی های ملی نگرانی دشمنان سوریه را برانگیخته است

مفتاح گفت: موفقیت آشتی های ملی نیز نشان داده که ملت سوریه از میزان توطئه های بیگانگان علیه کشورشان آگاهند و آنهایی که گمراه شده بودند به راه راست بازگشتند.

وی تاکید کرد: امروز برای افکار عمومی جهان نیز روشن شده که جنگ با تروریسم از طریق هماهنگی با دولت سوریه و نه دشمنی با آن امکان پذیر است.

عضو شورای رهبری حزب بعث سوریه با بیان اینکه متحدان دمشق اجازه بدتر شدن اوضاع سوریه را نمی دهند، گفت: اتهام زنی به دولت سوریه درباره اینکه به تعهد خود در خصوص امحای سلاح شیمیایی عمل نکرده اتهام به متحدان سوریه هم محسوب می شود بنابراین بعید نیست که روابط آمریکا با ایران و روسیه در برهه پیش رو متشنج شود.

مفتاح گفت: نگرانی گردانندگان تروریسم در سوریه از روند آشتی های ملی که محبوبیت تروریست ها را نزد ملت سوریه از بین برده و همچنین رسیدن روند سیاسی حل بحران سوریه به مراحل مهم خود بخصوص در تلاش ها برای مبارزه با تروریسم، گروه های تروریستی را به نمایش ساختگی و متهم کردن دولت سوریه در آن کشانده است.

وی ادامه داد: گروه های تروریستی تلاش می کنند ضرر و زیانی را که در مذاکرات ژنو به دلیل شکست های میدانی خود متحمل شدند با اتهام زنی به دمشق و جلب حمایت افکار عمومی جهان جبران کنند.

کمیته های حقیقت یاب باید بی طرف و غیرسیاسی عمل کنند

عضو شورای رهبری حزب بعث سوریه درباره اینکه چرا کمیته های ویژه حقیقت یاب در خصوص این این قضیه اعزام نمی شوند، گفت: دولت سوریه بیش از یک سال است از جامعه بین المللی می خواهد در خصوص قضیه استفاده تروریست ها از سلاح های شیمیایی و گازهای سمی علیه غیرنظامیان و ارتش سوریه تحقیق کند اما پاسخ مثبتی نگرفته است.

مفتاح بر ضرورت نظارت بر ساز و کار کمیته های حقیقت یاب برای تایید اعتبار و بی طرفی آنها تاکید کرد و گفت: چیزی که برای عراق اتفاق افتاد فراموش شدنی نیست وقتی که غربی ها موضوع وجود سلاح شیمیایی در عراق را بهانه ای برای اشغال این کشور قرار دادند و سپس در برابر جامعه بین المللی به دروغ خود اعتراف کردند اما پس از اینکه عراق را نابود و ثروت آن را چپاول کردند.

عضو شورای رهبری حزب بعث سوریه گفت: از آنجایی که مکان هایی مورد تحقیق کمیته ها نیز تحت سیطره تروریست هاست، آنها می توانند شواهد و نشانه های مربوط به استفاده از سلاح شیمیایی را از بین برده یا واقعیت ها را وارونه جلوه بدهند.

المفتاح با بیان اینکه امروز جنگ در سوریه بیشتر بعد سیاسی و نه نظامی پیدا کرده است، گفت: گروه های تروریستی به سفارش گردانندگان خود به دنبال جلب افکار عمومی جهان هستند تا هر گونه اقدام تجاوزکارانه آمریکا به سوریه را برای تغییر معادلات و به سرقت بردن پیروزی های ارتش سوریه و متحدانش را توجیه کند.

عضو شورای رهبری حزب بعث سوریه تاکید کرد: سوریه با تکیه بر ارتش قدرتمند و متحدان ثابت و صادق خود آماده مقابله با هر تجاوزی است.

به گزارش فارس، ، سه شنبه هفته گذشته گروه های معارض مسلح سوری با خبرسازی علیه دولت دمشق مدعی استفاده ارتش سوریه از تسلیحات شیمیایی در حومه ادلب شدند. طبق ادعای این گروه ها، استفاده از این تسلیحات در حومه ادلب تاکنون بیش از 100 کشته و 400 زخمی برجا گذاشته است.

گروه های تروریستی در سوریه بارها ضمن استفاده از تسلیحات شیمیایی علیه غیرنظامیان سوری، مسئولیت این اقدام غیرانسانی را متوجه دولت دمشق کرده اند.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *